De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-05-2012 16:15:41
Ik zal haar de groeten van je doen... ;D

Is goed hoor ;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-05-2012 16:15:41
Overigens zijn m'n achterschokbrekers nog steeds droog nadat ik ze in maart gereinigd had, dus wie weet hou ik nog wat geld over... Die plastic houder naast de stoel is gescheurd, die wil ik dan wel graag in een keer mee vervangen.

Tja, mijn achterschokbreker is inmiddels ook droog maar dat is omdat ie volledig leeg is. Dat voel je ook wel bij het rijden.
Die plastic houder: geef maar even een nummertje wat je precies bedoelt :)

Ik vond de S40 zo dweilen. Bandenspanning rondom tussen de 0,8 en 1,3 bar :eusa_doh: Nu 2,4 bar en dat rijdt een stuk beter ::)
De motor vertoont een viking_in_shorts-tikkeltje na een snelle rit vanmiddag (beetje te krap gepland), maar toch zit er nog genoeg olie in :eusa_think: Is morgenochtend vast weer over :eusa_whistle:

Pa is inmiddels met de V50 naar Zweden. Zondag had ie een rondje met de XC60 gereden en toen geen problemen. Gistermorgen wilde ie weer niet vooruit. Met het hamertje op/rond de turbo getikt en toen deed ie 't weer even. Vervolgens heeft ie blijkbaar zoveel gas gegeven (kan dat er mee te maken hebben gehad dat de motor nog steenkoud was?) dat de turboslang gebarsten is. Die was niet op voorraad en de dichtstbijzijnde lag in Tiel. Omdat ie een veerboot te halen had en klanten te bezoeken (1 heeft ie af moeten zeggen), is ie met de V50 naar Zweden vertrokken. Mag die ook eens de beentjes strekken :) Het is alleen een beetje jammer dat z'n vertrouwen in de XC60 nu wel echt weg is.

elianmars

Je pa en jij treffen het wel met de Volvo's  :eusa_shifty:

Sbv

Heb je de XC60 nog uit kunnen lezen ?. De gescheurde slang is iets wat wel meer voor komt, heb ik ook last van gehad. Raar plastic ding.

Blijft vreemd even op de turbo tikken en er zit weer gang in, lijkt eerder iets wat blijft hangen(waste gate) Variable schoepen ?)

Taranis

Nee ik had zondag echt geen zin meer om het ding nog uit te lezen, had het helemaal gehad. Zal van 't weekend even kijken, van de week kom ik er niet meer denk ik.

Hij staat nu weer thuis en het zou goed zijn. Vervolgens is ze als een slak naar huis gereden vanaf de dealer omdat ze bang was dat het weer stuk zou gaan :eusa_wall:
Gezegd dat ze het ding morgen eens flink op z'n lazer moet trappen en dat zou ze doen. Het kan beter nu stuk gaan nu pa er toch niet is en de auto dus toch niet mist, dan als ie er volgende week weer is...

@ elianmars: ja echt wel... Olov ook met ons ;D

Sbv

Zou jij er dan niet een ritje mee gaan maken. Ik heb bij jouw iets meer vertrouwen en echt stevig doortrappen

Taranis

Hoezo? Ik trap nooit door :eusa_shifty:

Nee serieus: als ie in de prak draait dan kan ma dat beter hebben dan dat ik dat heb ;)

Taranis

Citaat van: Sbv op 08-05-2012 20:35:39
Zou jij er dan niet een ritje mee gaan maken. Ik heb bij jouw iets meer vertrouwen en echt stevig doortrappen

Uhm... vanaf nu weet ik zeker dat ik erfelijk belast ben met een zware rechtervoet :P
Ik kreeg een sms-je dat dat planken wel leuk is. Op de handgeschakelde stand in z'n 2e versnelling gevloerd, maar ze vond het erg jammer dat ie dan alsnog bij 4800 rpm opschakelde naar de volgende versnelling. Ze had geplankt tot ie naar z'n 5 schakelde (170 km/h) en dat 4x herhaald, maar ze had het niet stuk gekregen.
Ik zal 'm bij gelegenheid v/d week nog even uitlezen of er nog een foutmelding in te vinden is, maar maak momenteel lange dagen op 't werk dus de tijd is wat beperkt.

Sbv

Citaat van: Taranis op 09-05-2012 15:15:07
Citaat van: Sbv op 08-05-2012 20:35:39

Uhm... vanaf nu weet ik zeker dat ik erfelijk belast ben met een zware rechtervoet :P
Ik kreeg een sms-je dat dat planken wel leuk is. Op de handgeschakelde stand in z'n 2e versnelling gevloerd, maar ze vond het erg jammer dat ie dan alsnog bij 4800 rpm opschakelde naar de volgende versnelling. Ze had geplankt tot ie naar z'n 5 schakelde (170 km/h) en dat 4x herhaald, maar ze had het niet stuk gekregen.
Ik zal 'm bij gelegenheid v/d week nog even uitlezen of er nog een foutmelding in te vinden is, maar maak momenteel lange dagen op 't werk dus de tijd is wat beperkt.
Misschien jullie nog eens samen  ;D

Taranis

YYIIIIIIIIIIIIIIHAAAAAAA ;D :eusa_dance:

Belletje van Olov: ze zijn met mijn auto naar Baarends gegaan en die hield voet bij stuk. Als Volvo met alle geweld wilde dat ze 't zouden repareren, dan werd het gerepareerd, maar wilden absoluut geen garantie geven op het geleverde werk. Olov wil dat ook niet, dus hebben ze de kwestie terug in Beesd gelegd. Daar hield de garantie-meneer op zijn beurt ook voet bij stuk dat het gerepareerd moest worden, dat Olov moest doen wat hij zei en niet anders (wat een gezellige meneer lijkt me dat). Daarop is Olov (citaat) wat hoger in de boom geklommen en heeft andere wegen bewandeld (einde citaat).
Conclusie: deur nummer 2 wordt ook vervangen, inclusief deurrubber (en toen schoot ik in de lach, waar Olov ook om moest lachen ;D ). Die is vandaag besteld en dus morgen of vrijdag binnen.
Helaas zijn er kale deuren besteld, dus die moeten nog in de primer en lak gezet worden. Dat gaat dus zeker niet meer lukken voor het weekend. Ik rij dus nog een tijdje in die fijne S40. Heb daar maar niet teveel meer van gezegd, ben allang blij dat de 2e deur ook gewoon vernieuwd wordt na veel vijven en zessen.

Op 1 puntje heb ik m'n zin niet gekregen en dat is dat Baarends de rest van het werk uit gaat voeren, dus ook het monteren van de nieuwe deuren. Anders willen ze namelijk ook geen 4 jaar Focwa garantie op het werk geven. Nou ja, dat moet dan maar. In het ergste geval haal ik de deurpanelen er nog eens af om te inspecteren of 't wel netjes gebeurd is (ja, ik ben een neuroot).

Ik heb ze wel op het hart gedrukt dat ze niet domweg de fabriekskleur op de deuren moesten spuiten, maar wel even naar de verkleuring van de auto moeten kijken. Het ding is tenslotte niet nieuw meer. Ze zijn gewaarschuwd dat ik kritisch ben :)

Al met al wel heel blij dat die 2e deur ook gewoon vervangen wordt  :eusa_dance: Ook al duurt het dan meer dan 6 maanden, het loont dus wel om een beetje eigenwijs te zijn :P

ga ik over een maandje of wat wel zeuren over wat roestvorming aan beide voorportieren  :eusa_shhh:

Pino143

Lekker bericht op de woensdagmiddag!
Nu nog ff die S40 nog verder aftrappen en dan vragen of ze die eens gaan onderhouden. :D

viking_in_shorts

Voelt zeker wel erg gaaf, een keertje goed nieuws?!

Taranis

Ja ;D Ik ben gewend dat ik er bij wijze van spreken m'n portemonnee achteraan kan gooien ;D

big ben

Als het niet links om kan dan maar de andere kant op  ;).......

JvW

Gefeliciteerd man! De aanhouder wint (en terecht!).  ;D

Ben

Citaat van: big ben op 09-05-2012 16:37:42

Als het niet links om kan dan maar de andere kant op  ;).......

Daar zou ik mee oppassen.
Voor je het weet zit je zo: