De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Ik blijf ook lekker 850 rijden...

Taranis

Vanmorgen de wekker vroeg gezet en de XC 100 kilometer goed warm (en leeg) gestookt voor de APK met roetmeting. De keurmeester mocht niet roetmeten van de eigenaar van de garage, want dat was zonde voor een auto met al 390.000 op de teller :D Alleen als er een steekproef kwam, anders niet meten.
Nu ja, die steekproef kwam er niet en de XC is naar verluid 'met vlag en wimpel' goedgekeurd. De keurmeester kon er maar niet over uit dat er niets aan de auto mankeerde, waarop de garage-eigenaar laconiek reageerde 'Volvo hé'.

;D

1 ding ben ik minder blij mee, en dat is dat men een lekkage aan het differentieel ontdekte die mij zelf nog niet opgevallen was. Het is al een kilometertje of 6.000 geleden dat ik onder de auto gekeken heb (bij leeghalen roetfilter) en toen was ie nog droog. Nu niet meer:

Inmiddels met Ewout afgesproken om in Noorwegen het differentieel bij te vullen en te kijken hoeveel eruit gelekt is. Hopelijk kan ik het door regelmatig bijvullen nog een paar maanden rekken. Het ding stond al wel op de nominatie om vervangen te worden, maar nog even niet nu eigenlijk :eusa_shifty: Als ie voor die tijd in de prak draait dan is het jammer en heeft het zo moeten zijn, maar voorlopig maar even stevig sparen en andere dingen even opzij zetten.

elianmars

Het kon ook niet anders. Je rijdt alweer veel te lang zonder problemen  :eusa_shifty:

Sbv

tot 06-10-2013 kan je er weer tegen. Mooizo.
Diff is minder, in Noorwegen maar even bijvullen

JvW

Citaat van: Taranis op 24-08-2012 09:22:30
Vanmorgen de wekker vroeg gezet en de XC 100 kilometer goed warm (en leeg) gestookt voor de APK met roetmeting. De keurmeester mocht niet roetmeten van de eigenaar van de garage, want dat was zonde voor een auto met al 390.000 op de teller :D Alleen als er een steekproef kwam, anders niet meten.
Nu ja, die steekproef kwam er niet en de XC is naar verluid 'met vlag en wimpel' goedgekeurd. De keurmeester kon er maar niet over uit dat er niets aan de auto mankeerde, waarop de garage-eigenaar laconiek reageerde 'Volvo hé'.

;D

1 ding ben ik minder blij mee, en dat is dat men een lekkage aan het differentieel ontdekte die mij zelf nog niet opgevallen was. Het is al een kilometertje of 6.000 geleden dat ik onder de auto gekeken heb (bij leeghalen roetfilter) en toen was ie nog droog. Nu niet meer:

http://gurb.deltaland.nl/ronald/xc70/IMG-20120824.jpg

Inmiddels met Ewout afgesproken om in Noorwegen het differentieel bij te vullen en te kijken hoeveel eruit gelekt is. Hopelijk kan ik het door regelmatig bijvullen nog een paar maanden rekken. Het ding stond al wel op de nominatie om vervangen te worden, maar nog even niet nu eigenlijk :eusa_shifty: Als ie voor die tijd in de prak draait dan is het jammer en heeft het zo moeten zijn, maar voorlopig maar even stevig sparen en andere dingen even opzij zetten.

Mooi dat de auto weer goedgekeurd is. En tja, er is natuurlijk weer iets kapot... Het blijft wel een Volvo natuurlijk.

Ewout Schalkwijk

Gefeliciteerd Ronald! Goed dat je weer gekeurd bent voor een jaartje. ik zal ook even een afspraak gaan maken. Hier is het voor twee jaar.

Ewøut (die weer online is)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Sbv op 24-08-2012 10:45:24

Je hebt m'n kenteken gecheckt ;D

Binnenkort Olov maar eens vragen of de offerte voor het vervangen van het differentieel nog geldig is, dan weet ik waar ik naar toe moet gaan sparen 3250 euro

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 24-08-2012 11:29:02
Citaat van: Sbv op 24-08-2012 10:45:24

Je hebt m'n kenteken gecheckt ;D

Binnenkort Olov maar eens vragen of de offerte voor het vervangen van het differentieel nog geldig is, dan weet ik waar ik naar toe moet gaan sparen 3250 euro

Ach je moet het maar zo zien, alles is halve prijs in Nederland. Het is niet voor niks dat ik bij Olov winkel. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Bouke

Mooi weer een jaar goed keuring :eusa_dance: kan ook niet ander met zulke heldere koplampen ;D

Taranis

Citaat van: Bouke op 24-08-2012 21:01:10
kan ook niet ander met zulke heldere koplampen ;D

Ere wie ere toekomt: het lichtbeeld was "perfect!" 8)

arjenT5R

Citaat van: Taranis op 24-08-2012 21:03:59

ja ik heb de xc gisteren nog eens goed bekeken, maar staat er echt heel netjes bij zeker nu met de koplampen zonder staar!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Bouke

Citaat van: arjenT5R op 25-08-2012 02:00:43
Citaat van: Taranis op 24-08-2012 21:03:59

ja ik heb de xc gisteren nog eens goed bekeken, maar staat er echt heel netjes bij zeker nu met de koplampen zonder staar!
;D

viking_in_shorts

Argh .. best jammer dat ik af en toe de updates mis. Hopelijk is dat bij deze weer rechtgetrokken ...

Taranis

Dat gaan we dan nu even testen ;D

Vanmorgen ontdekte ik wat olie op de oprit ter hoogte van de eindoverbrenging. Vandaag de auto bij het werk op een stel schone stelcon platen neergezet en toen lag er eind van de dag niets onder. Mijn theorie is dat het differentieel zaterdag misschien wat warm geworden is en daardoor wat gelekt heeft. Ik heb zaterdag namelijk een record onzuinig verbruik van 1:9,7 gehaald :eusa_whistle:

Het liefst zou ik nog een paar maanden wachten met het vervangen zodat ik nog even wat kan sparen, maar omdat het einde toch wel naderende is ben ik wel bezig met het uitzoeken wat ik meteen nog mee wil vervangen. Mocht de overbrenging de geest geven, dan hoef ik de dealer maar 1 telefoontje te geven dat ie de boel mag bestellen :)

De eindoverbrenging:

Nummer 1 t/m 14 wordt meegeleverd, maar ik wil bus 16 ook meteen mee vervangen. Ik begrijp niet dat die volgens Vida maar 1x nodig is, want het lijkt me dat er aan de linkerzijde ook zo'n bus zit?

Heel kort twijfelde ik of ik de Active On demand Coupling (AOC) koppeling ook mee zou vervangen, omdat dat dan straks het enige in de aandrijflijn naar achteren is wat nog niet vervangen is en dus mogelijk nog voor problemen zou kunnen zorgen. Even googlen leerde dat dat ding 4800 dollar moet kosten, dus dat zal in euro's ook wel 3000+ euro zijn. Samen met het differentieel gaan we dan wel erg in de richting economisch total-loss.
Voorlopig laat ik de AOC dus maar even zitten, maar zijn er eventueel onderdelen van de koppeling die ik beter meteen mee kan vervangen? Nu kun je er toch zo bij en ze moeten het ding toch overbouwen op het nieuwe differentieel...

De koppeling:

Als iemand tips heeft, heel graag. Als het dan toch moet, dan maar meteen goed. De rubbers van de achteras vervang ik overigens niet mee, dat wordt een apart projectje.