De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: KIM op 23-09-2012 20:05:41
De beading van Taranis:

http://i573.photobucket.com/albums/ss175/KIM850R/IMG_1624_zpsea6cee8a.jpg

;D ;D ;D
Verantwoordelijke: Ewout Schalkwijk.

Citaat van: Sbv op 23-09-2012 20:07:24
ieeuw...en nu weer schoon ? of gaat de xc zo naar Nederland toe van de week. Voordeel is wel dat er veel regen komt de komende dagen

Ik denk dat de XC zo mee naar Nederland gaat ;) Misschien vrijdagmorgen nog even laten wassen en anders zo door naar Vencimont ;)

Ewout Schalkwijk

Ben je goed aangekomen in Vestlandet?

T'is hier stil zonder jullie... :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Het duurde wat langer dan verwacht, we waren er rond 20.15 uur. Erg mooie wegen gezien onderweg, nu best wel moe. Wel wat leuke reacties gehad onderweg op de vieze XC :)

Ik las op Facebook al dat het stil was in huis ja! Nogmaals heel erg bedankt, het was een superweekend! Morgen die 'klote rots' beklimmen ;)

Taranis

Vanavond op de boot afscheid genomen van Kornelis en Marjolein, daarna naar Kolding getuft. Het was voor het eerst in meer dan 1000 km dat de XC weer eens boven de 100 km/u kwam en toen ontdekte ik dus dat ik blijkbaar bij Ewout de achterwielen niet erg zorgvuldig schoongemaakt heb, want boven de 110 km/u rammel je ongeveer de auto uit. Erg klote als je nog even 1200 km weg moet trappen maar het is niet anders. Morgen nog 'maar' 900... We zullen maar hopen dat de boel heel blijft en morgenavond de wielen eraf halen en alles even met de hogedrukreiniger schoonspuiten.

Wel een zuinigheidsrecord gereden in Noorwegen: 1:14,55 :o

Sbv

Ha, goed aangekomen in Kolding inmiddels.
Goede reis morgen het laatste stuk

Ewout Schalkwijk

Hmmm. Vreemd, ik ben de laatste maanden zo gefocust geweest op schone naven dat ik bijna niet kan geloven dat we die niet gecheckt hebben. Morgen maar niet harden dan 100 km/h dan. Da's lekker zuinig ook. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Goede rit morgen  ;) missschien weer een nieuw zuinigheids record :eusa_whistle:

KIM

Ach de mijne trekt bij remmen...
Zo hebben we allemaal wel wat opgelopen bij Ewout  ;D

Taranis

Citaat van: Sbv op 26-09-2012 22:26:55
Ha, goed aangekomen in Kolding inmiddels.
Goede reis morgen het laatste stuk

Ja stond er vrij snel. Tnx, komt goed!

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 26-09-2012 22:28:00
Hmmm. Vreemd, ik ben de laatste maanden zo gefocust geweest op schone naven dat ik bijna niet kan geloven dat we die niet gecheckt hebben. Morgen maar niet harden dan 100 km/h dan. Da's lekker zuinig ook. ;D

Die naven zijn echt wel schoon, jij hebt ze geborsteld en ik in een klein beetje vet gezet. Ik denk eerder dat er nog wat grond aan de binnenkant van de spaken zit ;)

En nee ik ga geen 100 rijden, zo rond de 160 is 't net te doen :P

Citaat van: Bouke op 26-09-2012 22:32:41
Goede rit morgen  ;) missschien weer een nieuw zuinigheids record :eusa_whistle:

Ik denk het niet ;D
Citaat van: KIM op 26-09-2012 23:04:13
Ach de mijne trekt bij remmen...
Zo hebben we allemaal wel wat opgelopen bij Ewout  ;D

Het is allemaal de schuld van Ewout. De mevrouw die me incheckte bij de boot riep verbaasd uit "what happened to your car?" Ach een Noorse boer met z'n tractor heeft 'm ondergespetterd. :evil:

Ewout Schalkwijk

Just blame it all on me... ;D

KIM

Citaat van: Taranis op 26-09-2012 23:15:29
Ach een Noorse boer met z'n tractor heeft 'm ondergespetterd. :evil:

Like

Taranis

Vandaag in 6 uur en 45 minuten 869 kilometer weggetrapt. Om 16.00 stond ik bij ouders op de oprit om daar de wielen eraf te rukken en de boel eens schoon te maken. Er zaten plakkaten grond in net zo hoog als het plaklood :eusa_doh: Na alles netjes schoongemaakt te hebben, trilt de XC weer net zo veel als normaal ;D

Ook nog even naar het differentieel gekeken, maar de Ewout-behandeling lijkt geholpen te hebben: heel licht zweten wat eigenlijk geen naam mag hebben. Die houdt het nog wel even uit (hoop ik :eusa_pray: ).

Helaas zou de XC zijn reputatie niet waar maken als er niet weer iets mis ging vandaag... eerst liep de temperatuur al wat op:

Nu gebeurt dat wel vaker als je een beetje zware voet hebt, eerder deze week stond ie al op het laatste witte streepje voor het rode vlak. Niettemin heb ik wel het idee dat het steeds vaker voorkomt terwijl mijn voet niet zwaarder wordt, dus het is wel iets om in de gaten te houden. Ik weet alleen niet zo goed wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Iets later wilde de XC plots niet meer harder dan 85 km/h en kwam met deze melding:

Bij uitlezen kwam dezelfde melding terug, die vorige keer ook gegenereerd werd toen ik vanuit Zweden terug kwam en de XC niet harder wilde:

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed waar ik die slechte stroming in moet zoeken. Ik denk dat we eerst maar eens gaan beginnen met het vervangen van de pakking tussen spruitstuk en turbo. Als iemand betere ideeën heeft dan graag.

Deze foutmelding zat er ook nog in:

Ik heb alles gewist, nu maar kijken of ie terug komt. Zo ja, slot maar een keertje uit elkaar trekken en schoonmaken.

O ja Sander, ik kwam vandaag een X1 tegen die mij hetzelfde flikte als jou vorige keer. X1's zijn stom :eusa_snooty: (en lopen te hard :P )

Bouke

Zo dat heb je rapjes gedaan :police: gemiddeld 120 :eusa_think: of zo

Taranis

Inclusief een uitgebreide tank-, plas- en eetpauze :eusa_whistle:

9.15 vertrokken, 16.00 aankomst. 2 uur kunnen slipstreamen achter een A8 TDI :D

Sbv

Gelukkig heb jij het ook eens gehad met een X1. Mooi dat je goed thuis gekomen bent. Foutmelding gaan we nog wel induiken wat het kan zijn. De trillingen weer weg zal wel wennen zijn na een heel eind met hobbelpaard gereden te hebben.

Ik had je bericht vanmiddag al gekregen van motormanagement service. Daarna niets meer vernomen en nam aan dat je goed terug gekomen was

Kan het niet zijn dat er een klep wat gaar aan het worden is misschien ?