De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Ja ik had het gehad... na een tijdje vermogen teruggekregen en toch de A30 gekozen en even flink op het gas gaan staan.

En ja, het rijdt inderdaad nogal rustig ja zo zonder rammelende achterkant ;D

Welke klep bedoel je?

Sbv

Citaat van: Taranis op 27-09-2012 21:16:46
Ja ik had het gehad... na een tijdje vermogen teruggekregen en toch de A30 gekozen en even flink op het gas gaan staan.

Welke klep bedoel je?
Klep die we recent uit elkaar gehaald hebben ? anders tcv ?
Motorsteunen kunnen het niet zijn.
Het moet iets electronisch zijn, daar het na een herstart weer goed gaat, het is dus geen scheur in een slang, anders zou je er steeds last van moeten hebben

elianmars

Wat betreft de te warme koelvloeistof, misschien de boel eens doorspoelen? Of is dat recent al gebeurd?

knoopie

Ik had dat ook met die V-70N van Arnold weet je nog sander ik heb je daar toen nog over gebeld.
Deze had ook in eens geen vermogen meer......

Is het toch geen slang?

Taranis

Citaat van: elianmars op 27-09-2012 21:38:06
Wat betreft de te warme koelvloeistof, misschien de boel eens doorspoelen? Of is dat recent al gebeurd?

Die is met de standkachelproblematiek een aantal keer doorgespoeld, de laatste keer denk ik een half jaar terug. Ik wil het nog eens doen als ik de nieuwe kachel monteer, al wordt het wel lekker warm in het interieur als de motor te warm loopt ;D

Citaat van: Sbv op 27-09-2012 21:18:37
Citaat van: Taranis op 27-09-2012 21:16:46

Welke klep bedoel je?
Klep die we recent uit elkaar gehaald hebben ? anders tcv ?
Motorsteunen kunnen het niet zijn.
Het moet iets electronisch zijn, daar het na een herstart weer goed gaat, het is dus geen scheur in een slang, anders zou je er steeds last van moeten hebben

En waarom doet dat *** ding dat alleen in Duitsland op de terugweg vanuit het hoge noorden? De enige gelijke omstandigheid die ik kan bedenken is dat ik ervoor langere tijd 190+ heb gereden.

Die klep die we schoongemaakt hebben, staat wel op de nominatie om te vervangen ja. Het effect was zo groot, dat een nieuwe vast niet voor z'n tijd is. Net jammer dat ie 165 euro moet kosten.

TCV heb ik nog nooit naar gekeken eigenlijk. Over slechte prestaties heb ik niet te klagen, de laatste 300 km had ik juist het idee dat er meer gang in zit dan voor het tripje naar het noorden.

Ewout Schalkwijk

Nadat we uitgeragd waren op de akker had jij het over een hoge motor temp, terwijl de mijne niets liet zien. Alleen had mijn Geartronic het een beetje warm en was wat traag met opschakelen op de rijksweg. Wellicht je thermosstaat of temperatuurgever? Heb je nog naar je KVS niveau gekeken?

ik ben het met Sbv eens dat het een elektronische storing is.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Het verschil is dat ik de bak in z'n 1 had gezet en daardoor heel veel motortoeren maakte, maar de bak niet te zwaar belastte. Jij had 'm in D staan dus met minder toeren, maar meer belasting. Mijn bak had nergens last van, de motor dus wel maar daar zit gelukkig een temperatuurmeter op. De XC60 heeft er geen, terwijl dat soms toch wel handig is, merk ik.

Thermostaat en temperatuurgever zijn beiden nog geen ton oud, ik zie ook niet in wat die voor invloed zouden moeten hebben op het te hoog oplopen van de temperatuur eigenlijk. Eerder op het niet op temperatuur komen van de motor.

Nee niet naar het niveau gekeken, de kap is nog niet open geweest. De niveausensor heeft geen melding gegeven dus er zit vast nog in ;D

Ewout Schalkwijk

De thermosstaat kan ook te laat open gaan. Je schreef over een loeiende koelventilator, dus dat geeft mogelijk aan dat er iets in dat circuit niet helemaal de juiste waarden afgeeft/ontvangt
De V70 had het afgelopen winter bij stevige vorst ook een keer. De ventilator bleef zelfs doorloeien toen het contact al lang uit was.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Klopt, als je een keertje stevig op het gas staat (200+ km/h) dan loeit de fan nog minutenlang door nadat de motor afgezet is. En ja, ik laat 'm altijd netjes even beetje afkoelen voor ik 'm afzet.

De thermostaat vervangen zijn de kosten niet, het is alleen zo'n hoerenklus bij een D5 :eusa_doh: Ik zal het even aanzien deze winter, als het dan nog voorkomt dan inderdaad de thermostaat maar eens vervangen.

Snellebaksteen

Ik heb die temperatuur meter echt nog nooit voorbij het midden zien komen.
  :eusa_eh:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Citaat van: Snellebaksteen op 27-09-2012 23:39:13

Ja maar.... ja maar.... ja maar.... jij geeft ook nooit gas ;D

Vanmorgen een lekke band :eusa_shifty: Even opgepompt met mobiel compressortje (viel me nog niks tegen van zo'n prulding) en rijden maar.

Volgens Sbv de wraak van buurman Jan:

Voor tien euro was ik weer het mannetje, keurig netjes geholpen door de dorpsgarage. Kreeg wel wat commentaar dat de auto eruit zag naar dat ie gebruikt wordt ;D

Zo, en nu ga ik zuipen in de Ardennen. Au revoir et santé!

big ben

Veel Plezier  :eusa_dance:

Snellebaksteen

Citaat van: Taranis op 28-09-2012 13:46:00
Citaat van: Snellebaksteen op 27-09-2012 23:39:13

Ja maar.... ja maar.... ja maar.... jij geeft ook nooit gas ;D
Aha, dat zal het zijn!
;D

Citaat van: Taranis op 28-09-2012 13:46:00
Zo, en nu ga ik zuipen in de Ardennen. Au revoir et santé!

Goed plan!
Vergeet je laarzen en regenpak niet. De ardennen zijn niet voor niks zo groen...
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

JvW

Veel plezier daar! Waar ergens zit je in de Ardennen?

Heb je trouwens al zicht op een andere job?

KIM

Veel plezier in de Ardennen.
Ik zal mijn band ook eens onderzoeken. Het leeglopen gaat bij mij wel heel langzaam.