De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: Sbv op 05-01-2013 08:54:22

...Het is bijna dat dat als je 4 lampjes vervangt je al meer kwijt bant dan een 850 ;D
Eensch, want dan is de auto al total loss qua economische waarde :evil: ;D.  En toch zijn we allemaal zo maf om er een paar 'knaken' in te steken.  het blijven oude dingen en het mag gerust wat kosten, maar als je een 850 (welke dan ook) er echt netjes en technisch 100% voor wilt zetten kost het wel wat.  Economisch en puur financieel gezien totaal niet verantwoord, maar ach een hobby mag wat kosten ;D

beunmaat

Ronald, je weet dat Arjen nog een mondeo diesel heeft staan he.. als hij in een goede bui is wil hij die misschien wel ruilen voor die
XC ;D

maruska

ah, de bekende diesel ! roet die nog steeds ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

beunmaat

Af en toe een klein beetje Mark, hij staat nu vooral te chillen achter zijn schuur ;D

Taranis

Citaat van: Hiker op 04-01-2013 21:08:02
Tsjee man wat een dilemma......ik haat ook emotionele waarde....En zeker voor diegene die vinden dat een auto/ motor een ziel heeft.....

Vroeger dacht ik er wel zo over ja, of voelde het zo. Als ik dan een auto inruilde, dan parkeerde ik 'm met z'n koplampen richting de muur zodat ie het niet kon zien als ik met een andere wegreed  :eusa_shhh:
Tegenwoordig is het gewoon een stuk blik en dat is een stuk makkelijker ;D

Citaat van: Turbobiker op 04-01-2013 21:22:41
Bij de XC moet je waarschijnlijk binnen 2 jaar achteras, four-c en diff doen, bij een classic heb je die kosten niet en ben je dus uiteindelijk goedkoper uit. Verder zal het idd niet heel veel uit maken en rijdt je waarschijnlijk prettiger in de XC... .

Het gaat in ieder geval 6x sneller dan een 2.5D :P Het geweldigste aan de XC is die D5 die maar niet van ophouden weet. Snellebaksteen zei het ooit al eens: een 850 met een D5 motor zou de ideale combi zijn.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-01-2013 21:59:00
Ik weet niet of ik het helemaal snap (ik heb nog nooit een auto kunnen leasen vanwege te hoge jaarkilometrages), maar als jij voor een mini hok als i20 danwel 1 serie €448,00 per maand mag aftikken, dan heb je na een jaar toch al je diff en as weer bijna terugverdiend?

Als je dan in dat jaar een beschadiging maakt op zo'n hok, dan mag je dat nog keihard afrekenen aan het eind van de lease. Daarbij komt nog dat jij nauwelijks een handgeschakelde bak kan rijden. Ik vind dit heel veel geld. Hoe betaal je dat? Ik bedoel: hoe werkt zoiets tegenwoordig? Inhouding op je salaris of jaarlijks via belastingaftrek ofzo.  :eusa_think:

Het kan zijn dat die XC 'bijna 'op' is, maar voor een dergelijk bedrag per maand moet je toch een eind kunnen komen. Dan rijd je een auto die van je zelf is. Ook een stuk onafhankelijkheid dus.

Ik ben het helemaal met je eens hoor: als ik een auto rij, dan moet die gewoon van mij zijn. Maar als het voor 200 euro per maand had gekund, had ik m'n principes wel een tijdje overboord willen zetten :P

En hoe je het betaalt: inderdaad inhouding op je netto salaris. Een deel is bijtelling, een deel is verlaging van je bruto-inkomen als tegemoetkoming in de kosten. Dat laatste wist ik niet, dus ik heb al zoiets van 'laat maar', en rij dan inderdaad liever een eigen auto.
Een handbak hou ik een uurtje vol mits ik niet teveel moet schakelen, daarna is 't over.

Overigens is het niet zo dat ik dan de kosten van het diff terugverdiend heb: in het lease-bedrag zit alles, brandstof, verzekering, onderhoud, enzovoorts. Ik ben per maand al meer kwijt aan die 3 posten voor de XC, maar dat betaal ik met liefde als ik dan niet in zo'n klein hok hoef te rijden.

Citaat van: viking_in_shorts op 05-01-2013 00:37:44
En wat kost privelease?

Don't know, don't care. Als ik zelf een auto ga kopen, dan betaal ik die gewoon. En niet lease wat in mijn ogen niets anders is dan kopen op afbetaling. Dat is alleen interessant voor ondernemingen, maar voor particulieren vind ik het persoonlijk een onverstandige beslissing.

Citaat van: Misha op 05-01-2013 01:31:09
Als je geen prive km rijdt kost hij je niks, fiscaal gezien.

Maar het kan zijn dat de werkgever een eigen bijdrage wil.
Als dat die genoemde bedragen zijn heb je geen lease auto maar een lening van je baas op een schijt auto.

Dat laatste is dus inderdaad het geval, dus geen optie.

Citaat van: Vulk op 05-01-2013 08:04:02
Red eens een CY T-5R?

Ik heb het serieus overwogen, maar maruska vraagt een prijs die in mijn ogen verre van reëel is. Daar zal maruska ongetwijfeld anders over denken, maar dat boeit mij dan weer niet ;D

Citaat van: beunmaat op 05-01-2013 12:11:48
Ronald, je weet dat Arjen nog een mondeo diesel heeft staan he.. als hij in een goede bui is wil hij die misschien wel ruilen voor die
XC ;D

;D
Arjen wil de XC pas hebben als er een half miljoen op de teller staat dus helaas :P

Voorlopig is het plan om met minimaal onderhoud door te rijden. Dan kan ik altijd zien of ik op termijn Shrek overneem, of iets anders koop. Als de XC voortijdig sneuvelt, dan wordt het gewoon een rekensom of het economisch nog loont om het ding te repareren of niet. Ik ben al wel langs meerdere kanten gewaarschuwd dat ik er nu niet plots als een bejaarde mee moet gaan rijden, want dan gaat het dus wel stuk. Ik zal m'n best doen :evil:

Taranis

Overigens heb ik gisteren van Ewout te horen gekregen wat ik fout doe: ik moet mijn auto af en toe een kusje geven. Dat schijnt te helpen................. ::)

:-*

Sbv

Dat wordt dan de hele auto onder kwijlen wil het nog goedkomen  ;D

Taranis

Citaat van: Claudia op 06-01-2013 18:41:50
In ieder geval nooooit in zijn bijzijn praten over een ander...of 'm schijthok noemen!
Daar zijn ze erg gevoelig voor....en jou kennende heb je dat door de jaren heen wel gedaan. :eusa_shhh:

;D ;D

Ik heb de auto misschien ooit per ongeluk (ik meende het natuurlijk niet!) wel eens een enkele keer 'teringding' genoemd... maar verder?? :angel:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 06-01-2013 18:45:36
Citaat van: Claudia op 06-01-2013 18:41:50
In ieder geval nooooit in zijn bijzijn praten over een ander...of 'm schijthok noemen!
Daar zijn ze erg gevoelig voor....en jou kennende heb je dat door de jaren heen wel gedaan. :eusa_shhh:

;D ;D

Ik heb de auto misschien ooit per ongeluk (ik meende het natuurlijk niet!) wel eens een enkele keer 'teringding' genoemd... maar verder?? :angel:

Ga hem dan nu persoonlijk je excuus aanbieden. Wie weet helpt het. Klopje op z'n dashboard na een fijn ritje. Ik heb dat altijd gedaan. Jij lachte er om, maar parkeerde wel de auto met z'n lampen naar de muur. :eusa_think: Dus ben je er toch ook een beetje ervan overtuigd dat er een ziel inzit. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Mijn god!

Het is hier nu echt veranderd in en Libelleforum...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 06-01-2013 18:49:50
Mijn god!

Ff knuffelen?  :angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Ding moet het gewoon doen, en anders een keer een sloperij laten zien.

Bouke

Ouwe hoeren tegen auto's :eusa_wall:  ;D maar  ja als het helpt :eusa_think:

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-01-2013 18:50:27
Citaat van: KIM op 06-01-2013 18:49:50
Mijn god!

Ff knuffelen?  :angel:

Kornelis heeft liever een kusje van je denk ik ;)

Turbobiker

Citaat van: Taranis op 06-01-2013 18:33:06
Citaat van: Turbobiker op 04-01-2013 21:22:41
Bij de XC moet je waarschijnlijk binnen 2 jaar achteras, four-c en diff doen, bij een classic heb je die kosten niet en ben je dus uiteindelijk goedkoper uit. Verder zal het idd niet heel veel uit maken en rijdt je waarschijnlijk prettiger in de XC... .

Het gaat in ieder geval 6x sneller dan een 2.5D :P Het geweldigste aan de XC is die D5 die maar niet van ophouden weet. Snellebaksteen zei het ooit al eens: een 850 met een D5 motor zou de ideale combi zijn.

Voor 10.000 euro kom je een heel eind in dit project. En als jij het nu niet oppikt, gaat DCCCL dat waarschijnlijk volgend jaar wel doen...
De Tussenpaus