De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

MVeldhuis

Citaat van: Turbobiker op 07-01-2013 21:12:58
Citaat van: Taranis op 06-01-2013 18:33:06
Citaat van: Turbobiker op 04-01-2013 21:22:41
Bij de XC moet je waarschijnlijk binnen 2 jaar achteras, four-c en diff doen, bij een classic heb je die kosten niet en ben je dus uiteindelijk goedkoper uit. Verder zal het idd niet heel veel uit maken en rijdt je waarschijnlijk prettiger in de XC... .

Het gaat in ieder geval 6x sneller dan een 2.5D :P Het geweldigste aan de XC is die D5 die maar niet van ophouden weet. Snellebaksteen zei het ooit al eens: een 850 met een D5 motor zou de ideale combi zijn.

Voor 10.000 euro kom je een heel eind in dit project. En als jij het nu niet oppikt, gaat DCCCL dat waarschijnlijk volgend jaar wel doen...

Ik vraag me af of DCCCL uberhaupt weet waar die zwarte vulpistolen bij de pomp voor zijn :P

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 06-01-2013 18:33:06
Citaat van: viking_in_shorts op 05-01-2013 00:37:44
En wat kost privelease?

Don't know, don't care. Als ik zelf een auto ga kopen, dan betaal ik die gewoon. En niet lease wat in mijn ogen niets anders is dan kopen op afbetaling. Dat is alleen interessant voor ondernemingen, maar voor particulieren vind ik het persoonlijk een onverstandige beslissing.

Ik snap wat je zegt. Een auto is geen investering, en daarom is kopen op afbetaling bij voorbaat al een slecht idee. Echter .... bij lease heb (meestal) je een aantal voordelen die je nu niet hebt, zoals nieuwe auto, vervangend vervoer, gespreide betaling.

Denk zo: 10K op jaarbasis. Dat is ca €840 per maand. Wat rij je voor dat bedrag?  Even snel goegelend kom ik uit op een A4 Avant, BMW X1. Niet heel erg slecht dacht ik zo.

Enige wat me een nadeel lijkt is dat je meestal 3 jaar in een auto moet rijden. Jou kennende gaat dat een probleem worden....

jeroen74

Ach, hij kan nog kiezen of ie wel of geen auto van de zaak wil. De man van een collega van mij moest van zijn baas aan de leasebak omdat ie 'als projectleider een representatieve auto' moest hebben. Zijn mooie V70n van 8 jaar oud AIHMGH was dat blijkbaar niet... zat ie opeens in een Citroen C8  :eusa_hand:

UserID6342

We hadden het toch over representatief hè ? :evil: ;D

Sbv

Zeker slechte beoordeling gehad waardoor hij in een C8 moet rijden

Snellebaksteen

:o Een C8! Das een Scenic in het kwadraat van Citroen! Dan heeft je baas echt een hekel aan je.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Citaat van: Turbobiker op 07-01-2013 21:12:58
Voor 10.000 euro kom je een heel eind in dit project. En als jij het nu niet oppikt, gaat DCCCL dat waarschijnlijk volgend jaar wel doen...

Voor 10.000 euro koop ik liever een mooie C70 cabrio voor erbij :D

Citaat van: viking_in_shorts op 08-01-2013 20:19:50
Denk zo: 10K op jaarbasis. Dat is ca €840 per maand. Wat rij je voor dat bedrag?  Even snel goegelend kom ik uit op een A4 Avant, BMW X1. Niet heel erg slecht dacht ik zo.

Enige wat me een nadeel lijkt is dat je meestal 3 jaar in een auto moet rijden. Jou kennende gaat dat een probleem worden....

In die 840 euro per maand zit neem ik aan je brandstof er nog niet in, anders gaan ze er niet veel op verdienen... niet dat het boeit, want ik vind het gewoon echt geen alternatief. Als ik privé iets aanschaf, dan is 't betaald. Klaar ;D

Overigens doe ik nu ook al 3,5 jaar met een auto dus ik kan het wel :P Wordt vast nog iets meer, want voorlopig probeer ik nog even door te sukkelen zonder teveel aan onderhoud uit te geven.

Kleine ergernis: het parkeerlicht/markeringslicht/sidemarkerding linksvoor is kapot. Ik heb uiteraard eerst al een week die melding weggeklikt, gisteren dacht ik het lampje even te vervangen, maar daar blijk je de voorbumper voor te moeten demonteren en de koplamp uitbouwen :eusa_doh:
Komt nog wel eens ::)

Sbv

Bumper ligt er zo af, mits je geen boutje in de bumper laat vallen. Koplamp is er dan ook zo uit

Taranis

Citaat van: Sbv op 09-01-2013 08:21:00
Bumper ligt er zo af, mits je geen boutje in de bumper laat vallen. Koplamp is er dan ook zo uit

Weet ik, maar niet gisteravond in het donker, tussen eten en de fysio door.

grijzev70tdi

Bumper hoeft er niet af, tenminste bij Bi-xenon niet, dus bij jou ook niet lijkt me. Het is wel een gepruts maar het kan wel ;D paar weken terug nog gedaan
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 09-01-2013 09:53:24
Bumper hoeft er niet af, tenminste bij Bi-xenon niet, dus bij jou ook niet lijkt me. Het is wel een gepruts maar het kan wel ;D paar weken terug nog gedaan

Dat was m'n eerste klusje aan de N. Even dat lampje vervangen. Ik heb mijn handen in allerlei posities in de zeer krappe ruimte gewrongen, maar kreeg het niet voor elkaar. Je moet aan een plastic lip draaien om het lampje er uit te krijgen. Dat lipje brak natuurlijk gelijk af.
Dus dat werd de eerste keer dat de bumper er af ging  ::)

Sbv

Klinkt bekend van bumper af, gaat vaak ook sneller dan eerst hand breken om ergens bij te kunnen

grijzev70tdi

Fijn is idd anders, blijft een klote plek.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

GeertG

Net 'even' het hele verhaal vanaf het rekensommetje doorgelezen........... :o

Ronald, wanneer je het ook maar een beetje pragmatisch bekijkt, moet je wel erg dol op je XC zijn.
Geloof echt niet dat gezien de leeftijd en km-stand deze investering het waard is. Dus moet het gewoon echte liefde zijn  :eusa_whistle:
Van wat ik al weet van jouw situatie (burgerlijke stand, baan, huisje) vind ik het al knap dat je het alleen al overweegt om de investeringen te doen. Ik zou het, al zou ik het willen, niet eens kunnen.

Dus een lastig dilemma waar ieder wel zijn mening over heeft en mag hebben, maar jij zult toch de keuze moeten maken (of heb je allang gemaakt).
Bedenk je dat er meer mooie, redelijk probleemloze auto's zijn. En met die 'oude' hokken moet je toch naar mijn mening altijd een beetje geluk hebben, ook al zit het met het onderhoud goed.

Ik blijf het volgen!
Succes  :D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Taranis

Citaat van: GeertG op 09-01-2013 11:00:21
Ronald, wanneer je het ook maar een beetje pragmatisch bekijkt, moet je wel erg dol op je XC zijn.
Geloof echt niet dat gezien de leeftijd en km-stand deze investering het waard is. Dus moet het gewoon echte liefde zijn  :eusa_whistle:

;D
Het is de eerste auto die ik na 3 jaar nog niet zat ben, meestal had ik het heel wat eerder al wel weer een beetje gezien ;) Maar je hebt gelijk: deze investering is de auto niet meer waard.

Van wat ik al weet van jouw situatie (burgerlijke stand, baan, huisje) vind ik het al knap dat je het alleen al overweegt om de investeringen te doen. Ik zou het, al zou ik het willen, niet eens kunnen.

Nou ja, bedankt voor het compliment :D , maar wat je zelf ook al aangeeft: die burgerlijke stand speelt wel mee. Als je een gezin met 1 of meerdere kinderen hebt, gaat het geld al snel aan andere dingen op dan aan een auto die bovengemiddeld veel aandacht nodig heeft. Zolang je single bent, maakt het weinig uit hoeveel die auto kost want de enige die er last van heeft ben ik zelf :P
Ik merk nu echter dat ik naar mijn mening gewoon te weinig geld overhou voor leuke dingen, dus wordt het kiezen. En dan staat die auto zeker niet op 1, ook al is 't een hobby en mogen hobby's geld kosten :)

Dus een lastig dilemma waar ieder wel zijn mening over heeft en mag hebben, maar jij zult toch de keuze moeten maken (of heb je allang gemaakt).

Die keuze heb ik inderdaad gemaakt. Gisteravond hebben Sbv en ik via whatsapp Ewout wijs gemaakt dat we 'm gaan slopen :evil: ;D
Nee hoor, voorlopig probeer ik 'm door te rijden met zo min mogelijk kosten aan onderhoud. Eventueel nog een paar FourC dempers als ie zich verder netjes gedraagt, maar het reviseren van de achteras ga ik niet meer aan beginnen. Als ie tussentijds alsnog stuk gaat (diff of bak) dan is 't heel jammer, maar gaat ie er uit. Een klassieker wordt dit toch nooit.

Bedenk je dat er meer mooie, redelijk probleemloze auto's zijn. En met die 'oude' hokken moet je toch naar mijn mening altijd een beetje geluk hebben, ook al zit het met het onderhoud goed.

Ik blijf het volgen!
Succes  :D

Mijn vorige auto was afgezien van de automaatbak en wat kleine dingen een probleemloze auto waar ik alleen maar diesel in hoefde te gooien en dat mis ik nu wel een beetje. Dat is dus ook deels wel de reden dat ik weer voor zo'n auto zit te kijken, al hoor ik ook mensen in mijn omgeving dat ik niet terug moet gaan omdat me dat zwaar tegen gaat vallen. Bovendien is het niet gezegd dat een eventuele V70 net zo probleemloos gaat zijn als de vorige. Het is precies wat je zegt: je moet een beetje geluk hebben... hopelijk heeft de XC dat de laatste loodjes nog een beetje :)

Bedankt voor de opsteker :D

Citaat van: grijzev70tdi op 09-01-2013 09:53:24

Rechts dan misschien, links lukt je echt niet. De richtingaanwijzer kun je nog net bij met een punttang oid, maar het markeringslicht gewoon niet.