De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Sbv op 23-02-2013 19:10:50
Nope,  Momenum is te kaal.

Geen Xenon
Geen electrisch bedienbare bestuurdersstoel
geen standkachel

Kortom veel te weinig wat kapot kan gaan

Tssss......... Nou, toevallig ben ik heel blij met mijn Momentum  :eusa_snooty:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 23-02-2013 19:43:51
Tssss......... Nou, toevallig ben ik heel blij met mijn Momentum  :eusa_snooty:

en ik met m'n Kinetic... Wel uitgebreid met e.e.a.

Is het niet zo dat alles wat niet op deze XC van de advertentie aanwezig is, dat dat nou net bij Ronald aan (dure) vervanging toe is? :eusa_whistle:

T'is wel een MY'07, dus ook (waarschijnlijk) met 6 traps Geartronic.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Dan hoef ik 'm al niet, want ik krijg een punthoofd van het slome schakelgedrag van de bak van Sander.

Hij ziet er wel netjes uit en met 150.000 km kan ie wel weer even, maar uit principe koop ik niet 2x dezelfde auto. Je gaat onbewust toch vergelijken en geen auto is hetzelfde.
En inderdaad, een momentum is te kaal ;D Xenon wil ik niet meer missen en elektrische stoelverstelling ook niet ;D

Maaaaaaaaaaaaaaar mochten jullie een riante inruil bieden, dan valt er natuurlijk altijd over te praten :eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: Taranis op 23-02-2013 20:32:38
Xenon wil ik niet meer missen en elektrische stoelverstelling ook niet ;D

Xenon kun je er zelf ook in knutselen (niet dat het dan lekker werkt........  :eusa_wall: ) en wat moet je met elektrische stoelverstelling, als je de enige bent die er in rijdt?  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 23-02-2013 20:32:38
Xenon wil ik niet meer missen en elektrische stoelverstelling ook niet ;D

Volgens mij heb ik je laten zien wat er met halogeen mogelijk is. Met alle respect, maar mijn halogeen gaf beter licht dan jouw xenon. die wijst 5 meter voor je auto al op de grond.  :eusa_whistle:

Stoelverstelling is absoluut leuk, maar tevens ook zo onzinnig. Dat mag geen geld kosten.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Jullie zijn gewoon jaloers :eusa_snooty: Handmatige stoelverstelling is iets voor auto's van vóór 1995 :P

@ Ewout: met alle respect: maar de afstelling van je lampen doet niets af aan de lichtopbrengst. In Nederland staan de lampen blijkbaar lager afgesteld om aan de APK te voldoen dan in Noorwegen (of mijn garage is te voorzichtig).

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 23-02-2013 21:19:08
Jullie zijn gewoon jaloers :eusa_snooty: Handmatige stoelverstelling is iets voor auto's van vóór 1995 :P

@ Ewout: met alle respect: maar de afstelling van je lampen doet niets af aan de lichtopbrengst. In Nederland staan de lampen blijkbaar lager afgesteld om aan de APK te voldoen dan in Noorwegen (of mijn garage is te voorzichtig).

Dat laatste. Die afstelling ging echt nergens over. Rij maar eens een garage in waar ze zo'n lichtkast hebben, dan zal je zien dat ze echt te laag staan. APK/EU regels zijn het zelfde.

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 23-02-2013 20:54:24
Stoelverstelling is absoluut leuk, maar tevens ook zo onzinnig. Dat mag geen geld kosten.

Ewøut

Jij bent niet met zo'n klein vrouwtje getrouwd. Ik ben er uitermate mee in mijn nopjes. Memory 1 = KIM, Memory 2 = Mevrouw KIM, Memory 3 staat nog op Pineau

elianmars

Citaat van: KIM op 23-02-2013 21:28:50
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 23-02-2013 20:54:24

Ewøut

Jij bent niet met zo'n klein vrouwtje getrouwd. Ik ben er uitermate mee in mijn nopjes. Memory 1 = KIM, Memory 2 = Mevrouw KIM, Memory 3 staat nog op Pineau

Als je met meerderen in een auto rijdt, is het inderdaad zeer handig. Mijn vrouw rijdt ongeveer 1 keer per jaar in mijn wagen (toevallig vandaag  ;D), dus even aan de hendel onder de stoel trekken, stoel iets naar achteren zetten en rijden maar  :)

Sbv

Wij willen eigenlijk niet zonder geheugen op de stoel
V70  1: sbv   2 Irikro   3 Taranis
S70 1: irikro  2 sbv   3 ....
850  1 sbv  2 irikro  3....

Momentum is te kaal, Summum rules  ;D of iin mijn geval edition Sport met wat pakketten erop

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 23-02-2013 21:23:44
Dat laatste. Die afstelling ging echt nergens over. Rij maar eens een garage in waar ze zo'n lichtkast hebben, dan zal je zien dat ze echt te laag staan. APK/EU regels zijn het zelfde.

Ik zal 't bij de volgende onderdelenbestelling bij Olov eens vragen of ze 't even willen controleren. Ik heb er zelf eigenlijk geen last van omdat ik zelden op slecht verlichte wegen rij, of ik zet groot licht op en dat staat wel voldoende hoog afgesteld.

Voor wat betreft stoelverstelling: ik vind het wel fijn, vooral dat de buitenspiegels ook mee verstellen. Op het reisje naar Ewout kon Bouke de stoel en spiegels verstellen zoveel ie wilde, ik drukte even op 1 en alles staat weer op mijn smaak ingesteld.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb graag een rijk uitgeruste auto. Als het erop kan, dan moet het erop ;D Ik rij dan ook liever een wat oudere auto die rijk uitgerust is, dan een jong gebruikte die zo kaal als de neten is.

elianmars

Citaat van: Taranis op 23-02-2013 21:56:10

Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb graag een rijk uitgeruste auto. Als het erop kan, dan moet het erop ;D Ik rij dan ook liever een wat oudere auto die rijk uitgerust is, dan een jong gebruikte die zo kaal als de neten is.

Nee, ligt niet aan jou. Alleen ga ik niet eeuwen zoeken naar dé ultieme wagen. Op het moment dat ik iets zoek, wil ik 't zo snel mogelijk hebben.
Wat ik nog wel graag op mijn wagen had willen hebben, is navigatie. Ook al werkt een Galaxy S2 op de voorruit prima, ik vind het gewoon mooi, zo'n schermpje in het dashboard  ;D
Elektrische stoelverstelling mis ik echt niet, maar ik heb al gezegd waarom dat is.
Standkachel zou lekker zijn geweest, maar die dingen schijnen regelmatig kapot te gaan  :eusa_shifty:

Kijk naar Sander, hij heeft toch niet de wagen die hij eigenlijk zou willen hebben. Heeft nu al de tweede V70N met licht interieur. En dat wil hij eigenlijk helemaal niet hebben  :evil:

Het is jammer dat je bij de N niet zomaar dingen meer kunt overzetten/inbouwen. Bij de 850 en x70 classic kun je de meeste leuke extra's later gewoon nog er in knutselen. Da's nog leuk om te doen ook.

Sbv

Helaas heb ik dan wel licht interieur, maar kan wel maximaal scoren op zaken die kapot kunnen gaan.
Zelfde opties als Ronald heeft en zowaar nog open dak die kan lekken. Momenteel werkt alles nog goed, zelfs de standkachel behalve vanochtend...tank bijna leeg dan doet het ding het helaas niet

Taranis

Citaat van: elianmars op 23-02-2013 22:11:34
Wat ik nog wel graag op mijn wagen had willen hebben, is navigatie. Ook al werkt een Galaxy S2 op de voorruit prima, ik vind het gewoon mooi, zo'n schermpje in het dashboard  ;D

Dat zat bij mij ook in 't vat, totdat ik de RTI van Sander en Ewout heb mogen ervaren en toen was ik genezen. Ik zit er over te denken om in de volgende een Volvo-schermpje te koppelen aan een Garmin computer. In mijn ogen het beste van beide werelden.

En ja, ik zoek liever een half jaar naar de ultieme auto, dan genoegen te nemen met net iets minder. Maar ik word dan ook regelmatig pitbull genoemd :eusa_whistle:

Het is jammer dat je bij de N niet zomaar dingen meer kunt overzetten/inbouwen. Bij de 850 en x70 classic kun je de meeste leuke extra's later gewoon nog er in knutselen. Da's nog leuk om te doen ook.

Afgezien van xenon valt dat wel mee toch? Bijna alles is achteraf nog te activeren :)

elianmars

Citaat van: Taranis op 23-02-2013 22:32:35

Dat zat bij mij ook in 't vat, totdat ik de RTI van Sander en Ewout heb mogen ervaren en toen was ik genezen. Ik zit er over te denken om in de volgende een Volvo-schermpje te koppelen aan een Garmin computer. In mijn ogen het beste van beide werelden.

En ja, ik zoek liever een half jaar naar de ultieme auto, dan genoegen te nemen met net iets minder. Maar ik word dan ook regelmatig pitbull genoemd :eusa_whistle:

Afgezien van xenon valt dat wel mee toch? Bijna alles is achteraf nog te activeren :)

Ja, te activeren. Met bijbehorende (hoge) kosten. In de 850 gooi je gewoon alles er in en het werkt. Wat dat betreft is die ouwe zooi (dikke knipoog) nog niet zo verkeerd.