De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 08-08-2009 18:30:57
Nee. Niets over Ben in deze.

Ik vind alleen diesels onrustig rijden. "Tegenwoordig" zijn een stuk beter dan "vroeger", maar de trillingen, de herrie en het schakelen van een diesel motor vind ik gewoon minder fijn dan bij benzine.

Deels ben ik het met je eens dat had je niet verwacht :P
Een diesel trilt gewoon meer. De S60 loopt zo ontzettend rustig en trillingsvrij dat ik vermoed dat er recent wat motorsteunen vernieuwd zijn, maar dan nog is het echt fantastisch rustig in de auto :eusa_clap:
Qua schakelen merk ik geen verschil, het schakelt allebei keurig soepel. Herrie heb je als ie koud is wel ja, zodra zo'n diesel op temperatuur is valt het ook reuze mee.

Ieder z'n ding. Zolang ik nog geen tankpas van de zaak heb, tank ik liever diesel 8)

Taranis

#91
Citaat van: EVV op 08-08-2009 14:24:45
Gisteren beweerde de BC dat ik nog 880 km kon rijden op een tank, terwijl ik er al 120 op had zitten...



238,9 km gereden, nog 1000 te gaan. En nee, ik heb niet m'n best gedaan. In Duitsland liep ie ook 1:12,8 ondanks een aantal stukken topsnelheid :eusa_think:

Wel geërgerd aan de kickdownfunctie. Om 1 of andere reden vindt dat ding het nodig om door te trekken tot 6600 rpm. Bij 5900 rpm levert die motor z'n max vermogen, bij 6000 wordt het rood op de teller. De laatste 500 toeren doet ie amper nog wat, wat er in resulteert dat de motor wat buiten adem raakt tijdens inhalen en je zowat een whiplash krijgt als ie dan eindelijk toch een keer doorschakelt en in een normaler toerenbereik terecht komt :eusa_doh:
En de airco bevriest telkens :eusa_think: Het ijs op de leidingen, tot de airco er mee stopt. Er komt dan gewoon geen lucht meer uit de roosters. Enige remedie is de airco even uit te zetten tot de boel ontdooid is, en dan kan ie weer gewoon aan :eusa_think: (tot een kwartier later, dan is de boel weer bevroren :eusa_wall: )

Verder rijdt zo'n S60 best fijn ;D

Turbo-Geek

Hm, dan is er iets mis met een sensor in de airco want bevriezen is een NO GO met een airco.
Jij hebt nu mazzel dat het nog werkt want met bevriezen gaan leidingen/sluitingen snel scheuren en dan worden het dure reparaties.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

BenC70ES

Citaat van: Taranis op 11-08-2009 18:15:14238,9 km gereden, nog 1000 te gaan. En nee, ik heb niet m'n best gedaan. In Duitsland liep ie ook 1:12,8 ondanks een aantal stukken topsnelheid :eusa_think:

Is dat niet zuiniger dan je V70 classic?  :D

Geniet ervan zou ik zeggen  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Taranis

Citaat van: BenC70ES op 11-08-2009 23:58:04
Is dat niet zuiniger dan je V70 classic?  :D

Verbruikt precies evenveel :)

Citaat van: BenC70ES op 11-08-2009 23:58:04
Geniet ervan zou ik zeggen  ;)

Tnx! Vanmiddag die viking in korte broek eens opzoeken 8)

MarcoV

Inderdaad, klinkt als een kapotte druksensor van de airco, heb ik ook gehad en was zo vervangen.

MarcoV ;)

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 12-08-2009 09:09:11
Citaat van: BenC70ES op 11-08-2009 23:58:04
Geniet ervan zou ik zeggen  ;)

Tnx! Vanmiddag die viking in korte broek eens opzoeken 8)

Erg fijn: schoonmoeders zijn ook maar beperkt houdbaar ;)

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 08-08-2009 18:30:57
Citaat van: Taranis op 08-08-2009 09:33:17
Citaat van: viking_in_shorts op 08-08-2009 03:32:35
Citaat van: Taranis op 08-08-2009 00:56:36
Ik kan er niet omheen: het rijdt beter dan de V70 deed.

Misschien omdat t geen diezel is ?

*zucht*

Je bent bij Ben in de leer begrijp ik?

Die diesel koos op bepaalde stukken het hoogste verzet en tokkelde rustig met 1500-1600 rpm verder, waar de S60 zenuwachtig heen en weer blijft schakelen. Dan reed de V70 een stuk relaxter. Ik gok dat een S60 met D5 juist nog beter rijdt 8)

Nee. Niets over Ben in deze.

Ik vind alleen diesels onrustig rijden. "Tegenwoordig" zijn een stuk beter dan "vroeger", maar de trillingen, de herrie en het schakelen van een diesel motor vind ik gewoon minder fijn dan bij benzine.

Zwaar overdreven, Tim. Ik vind onze wagen heerlijk rijden, vooral op de snelweg. Met een cruissnelheid van ca 130 hoor en voel je de wagen amper. Dan was de 850 met 3 inch dp heel wat rumoeriger, hoor.

Maar zoals Ronald al aangeeft, volgens mij ben je toch stiekem bij Ben in de leer  :-* ;D ;)

elianmars

Oh ja, Ronald, wat heb je je wagen toch nog onverwacht snel verkocht!  :eusa_clap:

Jammer dat ik een beetje ver weg zit, anders had je even langs kunnen komen toen je de wagen ging afleveren  :eusa_shifty:

Hopelijk hoef je niet al te lang op de XC te wachten.

Sbv

Citaat van: elianmars op 12-08-2009 12:06:48
Oh ja, Ronald, wat heb je je wagen toch nog onverwacht snel verkocht!  :eusa_clap:

Jammer dat ik een beetje ver weg zit, anders had je even langs kunnen komen toen je de wagen ging afleveren  :eusa_shifty:

Hopelijk hoef je niet al te lang op de XC te wachten.

3e week september komt de XC als het goed is. Eerst van binnen en buiten flink schoon (laten) maken. Dat scheelt 2 klasses in de houderschapsbelasting

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 12-08-2009 12:04:56
Citaat van: viking_in_shorts op 08-08-2009 18:30:57
Nee. Niets over Ben in deze.

Ik vind alleen diesels onrustig rijden. "Tegenwoordig" zijn een stuk beter dan "vroeger", maar de trillingen, de herrie en het schakelen van een diesel motor vind ik gewoon minder fijn dan bij benzine.

Zwaar overdreven, Tim. Ik vind onze wagen heerlijk rijden, vooral op de snelweg. Met een cruissnelheid van ca 130 hoor en voel je de wagen amper. Dan was de 850 met 3 inch dp heel wat rumoeriger, hoor.

Maar zoals Ronald al aangeeft, volgens mij ben je toch stiekem bij Ben in de leer  :-* ;D ;)

Misschien dat het met 130 op de CC op de snelweg prima rijd - maar hoevaak kan en doe jij dat? (=en voor hoe lang?) Je moet 's naast de roetmobiel gaan staan als hij start. Dat geluid heeft helemaal nix - en dan ook echt nix - te maken met de mooie roffel-vroem. Het klinkt gewoon als een trekker - terwijl de roffel één van de dingen is die de Volvo 850 voor mij zo mooi maakt.

elianmars

Citaat van: viking_in_shorts op 12-08-2009 19:33:35
Je moet 's naast de roetmobiel gaan staan als hij start. Dat geluid heeft helemaal nix - en dan ook echt nix - te maken met de mooie roffel-vroem. Het klinkt gewoon als een trekker - terwijl de roffel één van de dingen is die de Volvo 850 voor mij zo mooi maakt.

En nu ben ik het wel met je eens, hoor  :eusa_shhh:


Als ik een "echte" roffel voorbij hoor komen, moet ik toch wel even slikken  :eusa_shifty:

Taranis

#102
Citaat van: MarcoV op 12-08-2009 09:28:09
Inderdaad, klinkt als een kapotte druksensor van de airco, heb ik ook gehad en was zo vervangen.

MarcoV ;)

Wat kostte dat ongeveer? Tnx voor de tip iig!  :eusa_clap: Zal er volgende week even mee langs de dealer rijden...

Citaat van: viking_in_shorts op 12-08-2009 09:28:20
Erg fijn: schoonmoeders zijn ook maar beperkt houdbaar ;)

Zal ik 'r dat even vertellen namens jou? :evil:



;D

Citaat van: elianmars op 12-08-2009 12:06:48
Oh ja, Ronald, wat heb je je wagen toch nog onverwacht snel verkocht!  :eusa_clap:

Jep! Viel mij ook reuze mee! De eerste kijkers hebben 'm direct gekocht... blij dat het zo gelopen is. De S60 is niet gratis, maar anders had ik nog een onderhoudsbeurt+distributiewissel aan de V70 moeten doen en voor het nette een nieuwe APK. Daar had ik niet echt zin meer in, dan is dit een goedkopere oplossing.

Citaat van: Sbv op 12-08-2009 12:59:25
3e week september komt de XC als het goed is. Eerst van binnen en buiten flink schoon (laten) maken. Dat scheelt 2 klasses in de houderschapsbelasting

;D

Eerste weekend van oktober ga ik er als het goed is een lang weekend met vrienden mee naar Frankrijk. Pa kan zich niet voorstellen dat ik het ding vòòr dat weekend schoon wil hebben. Ik rij nog liever wat langer in de S60 rond dan in die rijdende vuilnisbelt te stappen  :eusa_sick:

Citaat van: elianmars op 13-08-2009 11:04:15
Citaat van: viking_in_shorts op 12-08-2009 19:33:35
Je moet 's naast de roetmobiel gaan staan als hij start. Dat geluid heeft helemaal nix - en dan ook echt nix - te maken met de mooie roffel-vroem. Het klinkt gewoon als een trekker - terwijl de roffel één van de dingen is die de Volvo 850 voor mij zo mooi maakt.

En nu ben ik het wel met je eens, hoor  :eusa_shhh:


Als ik een "echte" roffel voorbij hoor komen, moet ik toch wel even slikken  :eusa_shifty:

Ben ik het ook wel mee eens. Als je 'm met koude motor start moet je zorgen dat je erin zit, maar vooral niet buiten staan ;D

Turbo-Geek

De hogedruk sensor vervangen bij een 850 gaat geloof ik gepaard met drukverlies en dus het hele systeem opnieuw vacuumeren en opnieuw vullen, dus dan heb je al snel 100+ euro aan extra kosten bovenop het vervangen van de sensor en de arbeid.
Hoe dat bij zo'n XC70 zit weet ik niet maar houd er rekening mee.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Freakybaby

Citaat van: Taranis op 13-08-2009 19:07:10
Eerste weekend van oktober ga ik er als het goed is een lang weekend met vrienden mee naar Frankrijk. Pa kan zich niet voorstellen dat ik het ding vòòr dat weekend schoon wil hebben. Ik rij nog liever wat langer in de S60 rond dan in die rijdende vuilnisbelt te stappen  :eusa_sick:

Is die van jou ook zo erg met zijn auto's?

Hoewel mijn moeder me maandag berichte dat pa de auto had schoongemaakt na de vakantie. Doorgaans duurt dat minstens drie maand, dus misschien gloort er wat hoop aan de horizon.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn