De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Vreemd, ik heb er best veel info vanaf gehaald  ;D

Taranis

Voor mij ook een prima informatiebron :eusa_dance:

Overigens staat op de bus automaatolie nóg een ander nummer dan de 3 nummers die jullie noemden:

Net voor ik weg ging (even auto laten wassen, geen zin om 't zelf te doen ;D ), even automaatolie en motorolie bijgevuld. De ramen waren bevroren, dus even de standverwarming aangezet. Ook al geen zin om te krabben (ja ik ben lui vandaag ;D ).
Het viel me al op dat het koelvloeistoftankje in mum van tijd behoorlijk onder druk stond, maar verder geen aandacht aan besteed. Ik ben immers gisteren met behoorlijk zware voet naar huis komen scheuren en toen stond ie thuis nog keurig op niveau.
Even op en neer naar Ritthem, ik kom terug en kijk voor de zekerheid nog even onder de kap. De auto geeft nu namelijk constant de melding dat het koelvloeistofniveau te laag is en ik wil wel even zeker weten dat ik straks niet zonder rij  :eusa_shifty:
Kijk ik onder de kap, is 't hele tankje zeiknat en leeg. Overduidelijk heeft de dop gelekt. Nu had PG Auto's gisteren geen originele dop dus hebben ze een imitatie dop meegegeven waarvan ik al het idee had dat ie niet helemaal lekker paste. Gelukkig om die reden de originele dop bewaard, is nog maar een jaar oud. Die er nu net maar op gedraaid, straks als de boel afgekoeld is eens kijken om wat bij te vullen.

Ik krijg wel het idee dat alle koelvloeistofproblemen te herleiden zijn op het gebruik van de standkachel :eusa_think:
Kan het zijn dat dat ding de boel een beetje te warm stookt oid?

Sbv

Het lijkt er wel op dat de standkachel de veroorzaker is. Kan het zijn dat er teveel koelvloeistof in het systeem zit waardoor er extra hoge druk in zit ? Anders standkachel eens demonteren en schoonmaken. Uiteraard geen foutcodes te vinden van standkachel

Taranis

Ik heb net even de dop eraf gehaald, hij staat nu op minimum. Ik zal 'm zo laten staan en dan eens kijken of ie morgen nog lekt.

Wel even een jerrycan koelvloeistof in de auto leggen denk ik, voor het geval dat ;)

Standkachel schoonmaken is misschien geen verkeerd plan inderdaad. Standkachel geeft inderdaad geen foutcodes, althans paar weken terug nog niet en aangezien ik vorige winter dezelfde koelvloeistofproblemen heb gehad...

Sbv

Citaat van: Taranis op 28-11-2010 15:57:05
Ik heb net even de dop eraf gehaald, hij staat nu op minimum. Ik zal 'm zo laten staan en dan eens kijken of ie morgen nog lekt.

Wel even een jerrycan koelvloeistof in de auto leggen denk ik, voor het geval dat ;)

Standkachel schoonmaken is misschien geen verkeerd plan inderdaad. Standkachel geeft inderdaad geen foutcodes, althans paar weken terug nog niet en aangezien ik vorige winter dezelfde koelvloeistofproblemen heb gehad...
Binnenkort maar weer even klussen. We hebben eventueel toch nog aandrijfassen te doen. Trekken we de standkachel wel even eronderuit

Taranis

Citaat van: Sbv op 28-11-2010 16:08:17
Binnenkort maar weer even klussen. We hebben eventueel toch nog aandrijfassen te doen. Trekken we de standkachel wel even eronderuit

Dat is goed, we houden wel even contact :)

elianmars

Citaat van: Sbv op 28-11-2010 16:08:17
Citaat van: Taranis op 28-11-2010 15:57:05

Moet het spatbord er dan af (net als bij de wagen van je pa)?

Taranis

Ja volgens mij wel. Met alleen de voorbumper verwijderen kun je nog nergens bij.

Net ma samen met buurmeisje (logee) op pad gestuurd met de XC om pa ergens in het land van de trein te halen (lang leve de NS). Benieuwd hoeveel koelvloeistof er nog in zit als ze terug komen. Als ze terugkomen :eusa_whistle:

Sbv

Spatbord hoeft er niet af, enkel de voorbumper en beschermplaat aan de onderzijde van de auto.

Zeker geen leuk buurmeisje anders was je zelf wel gegaan zeker. Staat jouw pa ergens in het land, nee toch ?
Doet de V50 het niet meer?

Taranis

Het buurmeisje is 11, dat is mij wat te jong hoor ;D

De V50 is omgebouwd tot hondenkar dus zonder achterbank, in de kofferbak kun je echt geen 2 honden kwijt. Daar kun je dus niet met z'n 3-en in zitten.

Sbv

Zou de honden in een aanhanger stoppen. Hok op de aanhanger zetten die je voor de motor gebruikt en klaar  ;D

11 is nog wat jong inderdaad

Chris

Citaat van: Sbv op 28-11-2010 18:21:40
Zou de honden in een aanhanger stoppen. Hok op de aanhanger zetten die je voor de motor gebruikt en klaar  ;D

En dat zegt Sander V. :eusa_shifty:

Kon wel toch ;D?

elianmars

Citaat van: Chris op 28-11-2010 18:28:20
Citaat van: Sbv op 28-11-2010 18:21:40

En dat zegt Sander V. :eusa_shifty:

Kon wel toch ;D?

;D :eusa_clap:

viking_in_shorts

Zat vanavond nog even aan je te denken, want ik had vandaag wel graag jouw auto gehad. De hele weg vanaf de snelweg / vliegveld tot thuis niet harder dan 50 gereden :o (= die ene weg waar jij ooit met de R 70 of harder gereden hebt)

Nu is de temp hoog min 1 of min 2 en het sneeuwt als een dolle! Alles is spekglad dus!

Taranis

Weekje ruilen? :P

Was best leuk met de R daar... vooral de dames inhalen op weg naar het Volvo museum ;D :eusa_whistle:

Gisteren bij PG auto's nog even staan kwijlen bij deze: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details_ext?p_spr_id=310183646&p_type_lijst=VL&o_id=7340133&p_css=/static/vurl_nieuw/pgauto_vrdurl.css

Was toch wel erg netjes en mooi  :eusa_drool: