De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: Thijs T5 op 05-12-2010 12:30:44
Heb jij er nu dan ook winterbanden onderliggen?

Volgens mij was het verplicht in Duitsland na 1 dec....

Neehee, alleen als er sneeuw ligt!
De Tussenpaus

toppertje

Citaat van: Taranis op 05-12-2010 20:44:17
Citaat van: toppertje op 05-12-2010 19:48:58
Citaat van: Taranis op 05-12-2010 18:54:39
Ja, met de nieuwe thermostaat hoor je de kachel keurig eventjes afslaan en even later weer aanslaan, wat meestal gepaard gaat met een pufje rook. De ventilator draait wel door, maar je hoort de verbranding even stoppen.

maar waarom slaat hij even later weer aan dan?
als de motor eenmaal op temp. is,hoort hij toch af te slaan en te blijven.
totdat het koelwater weer te koud is,dan hoort hij weer aan te slaan(hulpverwarming)

Je zegt het zelf al ;) De pomp verplaatst het koelwater naar mijn idee vrij langzaam. Op een gegeven moment is het koelwater in het reservoir in de standkachel op temperatuur en slaat de standkachel af. Totdat er weer genoeg vloeistof verpompt is en de temperatuur in het reservoir gedaald is, waardoor de kachel weer aanslaat.

Dat is mijn visie, maar ik heb ernstig mijn bedenkingen bij het debiet van de huidige pomp. Ik vind het wat vreemd dat ik niets in het expansievat zie, terwijl de pomp wel draait :eusa_think:

als je pompje wel draait,en je ziet niks in je expansievat,kan
het zijn dat je motorthermostaat op dat moment nog niet open staat?

Robby72

Hoor je de pomp "zoemen" of heb je visueel kunnen vaststellen dat de as van de pomp goed kan draaien.
De pomp kan ook gewoon wat vastzitten.

Taranis

Ik voelde de pomp trillen, ik heb 'm niet open gehad. De garage zei net ook al dat dat geen garantie was dat ie 't ook daadwerkelijk deed, maar had 't ook nog over 1 of andere terugslagklep die de boosdoener kon zijn. Waar die dan zou moeten zitten is me niet helemaal duidelijk, maar ik wil 't eerst maar proberen met een ander pompje. Als dat de kwaal oplost, dan nieuw pompje bestellen.

Inmiddels weet ik ook welke olie er in het differentieel achter moet: 1161620.

Thijs T5

Ze houden wel bezig he die volvo's,

Zou er een moment komen dat ze echt gewoon weer goed zijn... Ik kijk er naar uit kan ik je vertellen.
Die rook in de schuur is werelds, heb het vaker gezien geloof ik.

Succes met de reparatie aan de standkachel. Ik heb hem zelf niet in de volvo zitten en vindt het een gemis.
Maar ach als je dit dan weer leest is het gewoon nog een onderdeel wat kapot kan gaan:):)

Fijne avond nog!
Gr Thijs

Sbv

Thijs,

De rook was veel erger, het was eerst een kleine vorm van paniek van oeps.. we zien wat vlammetjes en veel rook. Na contact afgezet te hebben werd het al snel minder en dus maar een foto gemaakt.

Misha

Cewl, Ronald heeft woordvoerders ! 8)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Chris

Citaat van: Misha op 06-12-2010 21:15:43
Cewl, Ronald heeft woordvoerders ! 8)

Want one?? Iek niet doer zijn ;D!

Taranis

Het viel me op dat de auto slechter remt laatste tijd. Net gekeken, de remblokken aan de voorkant brokkelen af. Alweer :eusa_doh:
Was bij de vorige set ook al zo, dus ben nu wel klaar met origineel Volvo spul. Ik had op de R hele goede ervaringen met gegroefde Brembo schijven met TRW blokken, iemand andere alternatieven? :)

En nee, ik ga geen grotere schijven monteren. Met de juiste blokken moet ie gewoon goed kunnen remmen :)

elianmars

Citaat van: Taranis op 11-12-2010 14:57:17

En nee, ik ga geen grotere schijven monteren. Met de juiste blokken Bij normaal gebruik moet ie gewoon goed kunnen remmen :)

:eusa_whistle:

Misha

Het viel me op dat de auto slechter remt laatste tijd. Net gekeken, de remblokken aan de voorkant brokkelen af. Alweer :eusa_doh:
Was bij de vorige set ook al zo, dus ben nu wel klaar met origineel Volvo spul. Ik had op de R hele goede ervaringen met gegroefde Brembo schijven met TRW blokken, iemand andere alternatieven? :)

En nee, ik ga geen grotere schijven monteren. Met de juiste blokken moet ie gewoon goed kunnen remmen :)
Ja.

CTF / Mevius blokken.

Koud best goed, hoe heter hoe beter, weinig stof, geen herrie.
Niet al te goedkoop, helaas.

Taranis

Remmen vind ik best belangrijk dus die mogen geld kosten :)

Wel prettig dat ze inderdaad niet veel stof geven, van die TRW blokken waren je velgen na een paar honderd kilometer al zwart. Even googelen waar ze die dingen verkopen dus maar :D

Tnx voor de tip! :eusa_clap:

Citaat van: elianmars op 11-12-2010 16:51:55

En nee, ik ga geen grotere schijven monteren. Met de juiste blokken Bij normaal gebruik moet ie gewoon goed kunnen remmen :)

:eusa_whistle:

Zit een kern van waarheid in ;D

Misha

Wat ik belangrijk vind is dat ze het ook koud al gewoon goed doen, vergelijkbaar met OEM blokken.
Meeste wat sportievere blokken zijn met dit soort temperaturen dramatisch bij een eerste keer aangrijpen.

Taranis

Klopt, daarom wil ik ook geen EBC blokken. Moet hier 100 meter van huis nog wel eens in de remmen voor 1 of andere onverlaat die de rotonde verlaat zonder richting aan te geven, wel prettig dat ie dan ook remt ::)

Had deze gevonden

Volgens mij zijn de remmen van een V70n identiek dus passen ook op een XC lijkt me?

Thijs T5

Ik kan ze Vrijdag wel voor je meenemen;)

Gr Thijs