De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: Taranis op 23-12-2010 18:48:29
Nee niet het dijkje, hier in de buurt. Ik wilde even snel die assen weg brengen, maar reed slechts 20-25 km/h. Het was glad, maar dat was 't gisteren ook. Later bleek dat ze een stuk verder met zware vrachtwagens vol fruit gereden hebben en dat 't daarom een ijsbaan was geworden. De postbode kwam tegenin met zo'n misselijk bestelautootje van Europcar, ik trapte op de rem en de XC schoof vrolijk rechtdoor. Om te voorkomen dat ie met z'n neus de sloot in zou duikelen aan de handrem getrokken en het ding dwars gegooid. Klinkt spectaculairder dan het is, door de lage snelheid ging alles in slowmotion ;D (neemt niet weg dat ik gewoon te hard reed voor die situatie)
Vervolgens gas gegeven om weer weg te komen, maar dat ging niet. De auto gleed alleen maar verder richting de sloot dus besloten om maar geen risico te nemen en alsnog schade te veroorzaken: de repatrouillering gebeld :eusa_whistle: En als je dan toch maar staat te kleumen, kun je net zo goed een paar foto's nemen (en nog een keer op je bek gaan omdat 't echt spiegelglad was) :

http://gurb.deltaland.nl/ronald/xc70/DSC00285.jpg

In afwachting van de repatrouillering alvast de sleepkabel gereed en het sleepoog erin gedraaid :) Hij stond eerst niet zo ver maar kwam er op eigen kracht niet meer uit:

http://gurb.deltaland.nl/ronald/xc70/DSC00286.jpg

http://gurb.deltaland.nl/ronald/xc70/DSC00287.jpg

http://gurb.deltaland.nl/ronald/xc70/DSC00288.jpg

http://gurb.deltaland.nl/ronald/xc70/DSC00289.jpg

Ik kreeg de XC niet los omdat de tractor ook vrolijk stond te graven op het ijs. Uiteindelijk kwam een behulpzame buurvrouw die een werknemer met tractor optrommelde en met z'n 2-en was ie na een paar pogingen los. Ma staat te kleumen bij de wame tractor in afwachting van nummer 2 ;D

Je vertelt het erg grappig ;D. Ook leuk dat de bestuurder ook nog een keer op z'n bek gaat ;). Feestje was dus wel compleet! Desalniettemin een *** situatie want het had ook wat anders af kunnen lopen. Geen schade dus zoals je eerder zei?

En wat leren we hiervan? :eusa_boohoo:

Taranis

Citaat van: animalT5R op 23-12-2010 18:58:24
Scheelt niet veel Ronald,of je kon ipv de as een ander uit kunnen zoeken,hoevvel cm had je over op foto 3?

De onderdelenman is er niet... pas als die terug is kunnen er andere besteld worden. De oude nieuwe achtergelaten en ik zou een belletje krijgen wanneer de nieuwe er zijn.

Ik had niets over, het achterwiel links hing al een stukje over 't randje en toen ben ik dus maar gestopt :)

Citaat van: Chris op 23-12-2010 18:59:37

Dat ik spikes wil. Of dat ze die zooi hier eens op moeten ruimen. Een kilometer verder strooien ze wel omdat dat bij een doorgaande fietsroute hoort. Alsof iemand nu gaat fietsen.

En nee, geen schade want heb niets geraakt :) (gelukkig)

En qua feestje: ik moest er inderdaad om lachen. Wat moet je anders? ;D

Chris

Citaat van: Taranis op 23-12-2010 19:02:44
Citaat van: animalT5R op 23-12-2010 18:58:24
Scheelt niet veel Ronald,of je kon ipv de as een ander uit kunnen zoeken,hoevvel cm had je over op foto 3?

De onderdelenman is er niet... pas als die terug is kunnen er andere besteld worden. De oude nieuwe achtergelaten en ik zou een belletje krijgen wanneer de nieuwe er zijn.

Ik had niets over, het achterwiel links hing al een stukje over 't randje en toen ben ik dus maar gestopt :)

Citaat van: Chris op 23-12-2010 18:59:37

Dat ik spikes wil. Of dat ze die zooi hier eens op moeten ruimen. Een kilometer verder strooien ze wel omdat dat bij een doorgaande fietsroute hoort. Alsof iemand nu gaat fietsen.

En nee, geen schade want heb niets geraakt :) (gelukkig)

Ja, het is eigenlijk van de gekke dat ze dan wel strooien voor fietsers die er op 9 van de 10 plekken toch niet zijn met dit weer... en daar niet. Mooi dat je geen schade hebt :).

Aan de andere kant, rijdt er nu veel 'vrachtverkeer' met fruit dan? (kan ik me niet voorstellen, maar ik woon ook niet in agrarisch gebied ;D) Of is het ook eigenlijk rete glad zonder dat er een vrachtwagen heeft gereden? Als het puur daar door komt kan ik het me ergens ook wel weer voorstellen. Ze strooien toch vooral de doorgaande wegen. Dit zag er niet uit als een doorgaande weg :eusa_whistle:.

Taranis

Citaat van: Chris op 23-12-2010 19:04:49
Aan de andere kant, rijdt er nu veel 'vrachtverkeer' met fruit dan? (kan ik me niet voorstellen, maar ik woon ook niet in agrarisch gebied ;D) Of is het ook eigenlijk rete glad zonder dat er een vrachtwagen heeft gereden? Als het puur daar door komt kan ik het me ergens ook wel weer voorstellen. Ze strooien toch vooral de doorgaande wegen. Dit zag er niet uit als een doorgaande weg :eusa_whistle:.

Als je bij ons het weggetje verder in rijdt, kom je bij een splitsing met een boom in het midden. Als je dan naar links kijkt zie je een aantal witte hallen. Dat zijn koelcellen met fruit. Als je dan verder rijdt, zie je het huis met de schuren op foto 3. Daar horen ze bij en die rijden telkens dat korte stukje met (gesorteerd/ongesorteerd) fruit heen en weer. Nu vlak voor de kerst is 't topdrukte, met name voor de export.

Citaat van: Claudia op 23-12-2010 19:06:15
Zeg nou maar gewoon dat je je zit te vervelen zonder baan!

Niet bepaald ;D Vandaag de badkamer leeg gemaakt, alleen de tegeltjes moeten er nog af maar de helft ligt toch al los dus dat komt wel goed :)

maruska

;D ;D ;D

Leuke actie!
LOL !

maaruh, close call ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Chris

Citaat van: Taranis op 23-12-2010 19:09:27
Citaat van: Chris op 23-12-2010 19:04:49

Als je bij ons het weggetje verder in rijdt, kom je bij een splitsing met een boom in het midden. Als je dan naar links kijkt zie je een aantal witte hallen. Dat zijn koelcellen met fruit. Als je dan verder rijdt, zie je het huis met de schuren op foto 3. Daar horen ze bij en die rijden telkens dat korte stukje met (gesorteerd/ongesorteerd) fruit heen en weer. Nu vlak voor de kerst is 't topdrukte, met name voor de export.

Niet bepaald ;D Vandaag de badkamer leeg gemaakt, alleen de tegeltjes moeten er nog af maar de helft ligt toch al los dus dat komt wel goed :)

Aha, I see... maakt het toch wel link!

Lekker aan de klus dus ook? Goed bezig! Lig je op schema met de planning, al dan niet aangepast :P?

Sbv

Tijd voor winterbanden Ronald ? of zijn die voor de zomer  ;D

Taranis

Citaat van: Chris op 23-12-2010 19:13:21
Lekker aan de klus dus ook? Goed bezig! Lig je op schema met de planning, al dan niet aangepast :P?

Ach, schema... slaapkamer is niet helemaal straks maar de rest doen ze volgende week zelf. Ik geef v/d week de sleutels af en dan kunnen ze volgende week de bovenverdieping spuiten. Kan ik ondertussen de tegels voor beneden uitzoeken :)

Citaat van: Sbv op 23-12-2010 19:29:17
Tijd voor winterbanden Ronald ? of zijn die voor de zomer  ;D

Er liggen M+S banden onder ;)

Freakybaby

Toch nog effe geluk gehad Ronald, was zonde geweest als ie het slootje in gegaan was...
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Thijs T5

:eusa_clap:

Ellende he dat vastzitten! Wel netjes hoor zo'n tractor ter beschikking om de volvo weer met vier voetjes op de grond neer te zetten.

Maar wel erg fijn dat je die sloot hebt kunnen ontwijken dit zou heel wat minder ""aangenaam" zijn geweest.

Ik zou Olov de schuld geven...... :angel:

Vriendelijke groet uit Vlissingen

ps. Misschien wat spike's door je schoenzolen ??? Scheelt je weer een hoop blauwe plekken ;D

arjenT5R

hihi lag je ineens in de sloot  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Letterlijk en figuurlijk op het randje. Gelukkig is het goed afgelopen  ;D

Taranis

Met die blauwe plekken valt het wel mee. Vandaag kniebrace aan en dan is 't na paar dagen ook wel weer over. En inderdaad op het randje ;D (dat houdt je wakker)

Die tractor, ach, we hebben er 2 staan, maar ik neem aan dat ik ze als ik verhuisd ben niet meer nodig heb :P

Taranis

Vraag: hoe komt het dat een blok de laatste paar duizend kilometer voor een beurt olie begint te gebruiken? Het valt me bij de XC op, de V70 had er ook 'last' van. De eerste 15.000 kilometer hoef ik niets bij te vullen en blijft het niveau keurig net iets onder max staan, ondanks plankwerk hier en daar en wat korte stukjes. De laatste 3.000-5.000 kilometer voor een beurt begint het niveau dan juist wel te zakken en moet er nog een half litertje bij om de beurt te halen. Nu boeit dat halve litertje me niet (0,5 liter op 20.000 km is best netjes met 340.000 km op de teller), maar wat is de logica hiervan? Hoe komt 't?

Vrijdag een oproep van de dealer gemist dat de assen binnen zijn, dus daar kan ik v/d week om. Aanstaand weekend geen tijd om ze te monteren, dan even weekendje ergens in de buurt van Winterberg (Sudeck, 3 huizen en een varkenskot en een groot vakantiepark ;D ) . Morgen beginnen bij de nieuwe baas dus kan moeilijk meteen om vrij gaan vragen, dus vrijdag na het werk of zaterdagochtend vroeg weg en zondagavond weer terug :) Hopelijk het weekend erna tijd voor de assen 8)

Freakybaby

Citaat van: Taranis op 02-01-2011 16:09:11
Vraag: hoe komt het dat een blok de laatste paar duizend kilometer voor een beurt olie begint te gebruiken? Het valt me bij de XC op, de V70 had er ook 'last' van. De eerste 15.000 kilometer hoef ik niets bij te vullen en blijft het niveau keurig net iets onder max staan, ondanks plankwerk hier en daar en wat korte stukjes. De laatste 3.000-5.000 kilometer voor een beurt begint het niveau dan juist wel te zakken en moet er nog een half litertje bij om de beurt te halen. Nu boeit dat halve litertje me niet (0,5 liter op 20.000 km is best netjes met 340.000 km op de teller), maar wat is de logica hiervan? Hoe komt 't?

Een logica kan zijn dat er vocht in de olie komt die je dan eruit stookt. Zitten er toevallig steeds lange ritten voor het verbruik zichtbaar wordt?
Een andere logica is dat oudere olie dikker is, en dus bij koud blok wat makkelijker weggeperst wordt omdat de oliedruk dan groter kan zijn.

Een oplossing is gewoon elke 15k de olie wisselen (zelf doen, niet daarvoor naar de dealer gaan) en geen enkel probleem hebben.
De GLT heeft hetzelfde in de laatste km's tot een beurt, nu al wat eerder door het gebrek aan km's en warm blok. Na een heel aantal keer elke 5k km de olie gewisseld te hebben was het verbruik vrijwel nihil, nu heb ik het er weer 12k in zitten en hij lust best wel weer wat.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn