Bovenste motorsteun rubber

Gestart door sammykazie, 02-05-2009 11:08:14

Vorige topic - Volgende topic

nickk.

Die andere steun kan je niet zo met het blote oog van bovenaf zien. Daarvoor moet je even het voorwiel aan de passagierskant demonteren, dan de spatplastic even een stukje omvouwen, daar waar de aandrijfas eruit komt en het blok een heul klein stukje opkrikken, dan zie je in hoeverre die steun rot is.

sammykazie

O.K. alleen dat blok opkrikken  ??? hoe doe je dat...en waar moet je dan op letten?

sammykazie

Dit is een foto dat ik op het forum gevonden heb. Wat Marc juist bedoeld met die mm is mij nog niet duidelijk... :eusa_think:

UserID6342

Maat van de sleutels die je nodig hebt hiervoor om het ding eronder uit te schroeven.

sammykazie

O.K. is ineens heel duidelijk. :eusa_doh: :eusa_whistle:

nickk.

Citaat van: sammykazie op 02-05-2009 13:56:59
O.K. alleen dat blok opkrikken  ??? hoe doe je dat...en waar moet je dan op letten?

blokje hout onder je carterpan en daar je krik onder. Je mag niet veel krikken, hooguit 3cm. Dan zie je vanzelf hoever je rubber doorgescheurt is, en kan je het meteen vervangen 8)

Succes.

sammykazie

O.K. Heb het stuk net besteld en het komt maandag binnen. Dan direkt monteren en mischien even naar de voorste (onderaan) kijken.

Als ik dat goed gezien heb kost die wel een beetje meer...maar dat zal ook wel ergens op het forum staan.

Allesinds bedankt voor de reacties!

razorx

Citaat van: sammykazie op 02-05-2009 12:33:39
Die andere steun had ik ook zien zitten. Zal straks eens beter kijken.

Zie je dat ook gemakkelijk of dat die versleten is of niet?

Dit is een slechte.

Ik met mijn blinde kop zag dat niet eens.  ;)

raym

Gelijk een powerflex plaatsen.

raym

innocenti

Citaat van: raym op 07-05-2009 21:21:08
Gelijk een powerflex plaatsen.

IK heb een IPD gemonteerd. Bevalt uitstekend

raym

Twijfel. kan ook een IPD zijn komt van ET daar geplaatst blok kantelt stukken minder.

sammykazie

Ik heb dan vorige week de steun gaplaatst.

Ik vond het niet zo gemakkelijk alĂ© het is te zeggen dat het wat zoeken was naar het juiste materiaal voor de montage. :eusa_wall:   
Bij de laatste cm heb ik nog een beetje hout moeten aanpassen en bijvoegen. (niet te zien op de foto)
Maar na +-2uur werken/zoeken toch gelukt. :eusa_dance:

Nu nog de onderste motorsteun eens nakijken...

Eric Kubbe

Ben vandaag begonnen om het rubber vd bovenste motor steun te vervangen. Dit leek heel simpel, zeker met de tools op deze site, maar wat een kl......e karwei :-X. Ik kreeg hem er niet ingeperst. Ten slotte maar de gehele steun gedemonteerd en onder de pers gezet.En ja toen was het zo gebeurt, steun terug geplaatst en klaar. Persoonlijk zou ik het niet ter plekke proberen om het rubber er in te persen, maar gelijk de gehele steun demonteren en in de bankschroef.

Turbobiker

En nu ook nog het schutboordsteunrubber vervangen, anders schiet het nog niet op...
De Tussenpaus