Automaatbak leeggelopen!!!! update> moet nieuwe bak onder :( 1750euro

Gestart door Blitzbuggy, 02-05-2009 17:50:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blitzbuggy

Vandaag 150km gereden met kar achter de 850....bij tanken, klein plasje olie..(ach dacht ik, is de 1e keer, namelijk nog nooit last gehad, en er branden geen lampjes..)

Bijna op bestemming, begint m'n oranje pijltje in het dash te knipperen. Even later, begint de bak langer na te denken, en verlies ik aandrijving in de bochten.

Nog bij Volvo Garage kunnen krijgen(1500 uur op Zaterdag)....diagnose,

drukkroepkering lek..... 1e schatting reparatie 1250euri... :eusa_wall:

Gaat om 850 est. AUTOMAAT uit 1995, lpg 350K gelopen.

1) is 1250,- een gangbare prijs, schatting was 1.5 tot 2 dagen werk.
2) is een drukgroepkering iets wat na 3ton makkelijk de geest kan geven?
4) is dit qua aandrijflijn het begin van 't einde? Is hier iets zinnigs over te zeggen?
5) ander advies?? graag.......ik sta 150km van huis bij mijn schoonouders..en heb naast de volvo garage niet veel opties.
6) zouden jullie hem repareren?...of dumpen :(..hij rijdt verder echt heerlijk, nette wagen, rijk aan opties, goed bijgehouden qua onderhoud en lpg! Heb hem nog maar n 1/2jaar :(

Alvast bedankt...van een stevig balende :eusa_eh: 850 liefhebber!!



Ludo


Blitzbuggy

Weet ik ..nog niet.(maar met n leegelopen bak maakt dit toch niet zoveel uit?) Zal de garage maandag  a.s.  bellen met deze vraag. Ik zal ze sowizo bellen ivm het JA of Nee om hem repareren.

Thanks, Jacco

linfiel

Hoi Blitzbuggy,
Olie bijvullen en kijken wat de bak doet,of gewoon FF een ruilbakkie erin planten en karre maar weer, niet zo snel wegdoen zo'n dijk van een auto die je nog niet zolang heb, SUCCES.
Grt. Linfiel.

onnaj

lijkt je als je de drukgroepkeering elders laat vervangen je dit voor minder moet kunnen doen.
Bij de dealer is altijd duurder maar veel opties heb je nu niet echt geloof ik.
Zou hem verder niet zo maar weg doen. Als ie nog perfect rijdt en de automaatbak schakelde van te voren nog prima zonder al te veel schokken dan zou ik zeggen lekker verder rijden.

pwassink

#5
Correct me if i am wrong, maar automaat en drukgroepkeerring ?  :eusa_think:

Krukaskeerring bakzijde zou kunnen, bovenstaande is wat lastiger miz

En als het rode olie is (even wat op een wit vel papier laten lekken) zou het de keering die tussen
de bak en de koppelomvormer kunnen zijn, want dan is het atf.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

rogerV701998

De krukaskeerring heb ik voor 506 euro incl. BTW laten vervangen bij:  http://www.garagevandenboorn.nl/

Het betreft hier een V70 2.5 10V AT. Helaas voor jou niet in de buurt maar het kan dus goedkoper. Om 08.00 uur de auto gebracht en om 17.00 uur de auto klaar. O ja, voor dit geld ook nog verse bakolie. De auto is droog en rijdt weer prima.

Thuur heeft na de reparatie nog even gecontroleerd of alles weer goed op zijn plek zat ;D

Gr. roger

speedyT5

Ik zou eerst maar maandag afwachten, op zaterdag een auto bij een dealer brengen is geen werkplaats receptie of monteurs aanwezig die er echt verstand van hebben.
Lijkt mij eerder een wilde gok van een verkoper.
En maandag een correcte prijsopgave opvragen.

gr
Piet
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

Lampje

Welke kleur had dat plasje olie? Rood / grijs / zwart?

Heb je met een lampje onder de motorkap gekeken wat er allemaal nat is?

Ik heb wel eens een koppelingetje van 2.50€ verloren aan de olieleiding van een hagelnieuwe leaseauto. Bak is dan in 10 seconden leeg en alles stopt.

Koppelingetje er weer op, bak bijgevuld en heerlijk vier jaar rondgereden. Laat je geen angst aanpraten door de afdeling verkoop, en zeker daar niet inruilen ;D ::)

P.S. Ben je trouwens al lid van de ANWB? Die komen namelijk óók op zondag en hebben wél verstand van zaken...

arjenT5R

drukgroep keerring bij een automaat  :eusa_think:
mischien de keerring achter de koppelomvormer...
dan zou ik gelijk de krukas keerring mee laten nemen als ze de bak er toch af hebben.

Tsja 1250 is wel erg veel ik doe het voor de helft  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

We zitten nu met z'n alle te rikraaien omdat we niet weten welke keerring eruit geklapt is.  Een drukgroepkeerring zit er al niet eens in en is je reinste waanzin. Krukaskeerring kan maar staat automaat niet ineens zonder olie, andere kant de ring achter de koppelomvormer kan ook en dan staat de bak wel zonder olie.  Eerst maar eens kijken wat er precies aan de hand is en dan informeren waar je het het best / goedkoopst kunt laten maken.  En idd zoals Lampje al zei, wat voor kleur heeft de olie ?? Dan heb je een indicatie van waar je het moet zoeken.

elianmars

Is de koppeling van de slang naar de oliekoeler niet gewoon los gekomen?

Vind het wel een vaag verhaal, hoor......  :eusa_think:


Ik heb hier nog een bak voor je liggen, mocht het nodig zijn  :eusa_whistle:

Blitzbuggy

Dank voor julie antwoorden..

Ik zal maandag a.s in elk geval de chef werkplaats eens bellen. Dat er geen drukgroepkering op zit....zegt alweer genoeg!

Er kwam inderdaad ook een verkoper bij, en die zei ook dat er dan ook gelijk een ander keeringkje vervangen kon worden omdat de boel dan toch los was...

Zoals Drik 234 al zei, klinkt mij erg logisch, drukgroep kan niet ivm met AUT, krukas kan niet ivm leeglopen AUT, dus wellicht inderdaad de koppelomvormer? Anyway maandag bellen...

Volgens de Zaterdag middag onteur was het wel automaten vloeistof, heb zelf de kleur niet kunnen waarnemen...maar het sijpelde uit en ovaal "afwateringsgaatje" ergens bij de AUT bak. auto staat nu trouwens bij Volvo Zevenaar (nabij Arnhem)..en ik heb inderdaad niet veel keuzes.(woon in Friesland :P)

Nogmaals dank, en we w88 af, ik zal zeker posten wat de diagnose is en wat ik ga doen. Tussentijdse tips zijn van harte welkom!!

Gr. Jacco

Lampje

Aanstaande zaterdag ben ik in Zevenaar.

Ik kan altijd even in de middag met een fotocamera wat foto's maken indien jij niet in de gelegenheid bent.

Indien je afgesleept wilt worden naar een doe het zelf garage o.i.d. daar in de buurt roep maar!

Blitzbuggy

Hi Lampje...dankje! voor je reply...ben bang dat ik niet tot volgende week zaterdag kan wachten. En denk ook niet dat ik hem zo lang bij de garage kan laten staan....

Wil gewoon de echte reden vinden..en dan laat ik dat toch leibver repareren bij een "betrouwbare" merkdealer voor bv 1000 euro dan voor 800 euro bij een doe het zelf garage waarbij in geen gevoel heb, woon namelijk zelf in Friesland, dus daar kan ik geen gevoel bij hebben, mits jullie tips hebben...Maar zoals ik zei, kan de auto eigenlijk niet langer dan n week missen. Mijn vriendin moet er mee naar 't werk, ik rij lease.