Automaat komt af en toe laat en ruw in D

Gestart door petrolhead, 03-05-2009 10:31:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

petrolhead

Als ik de hendel in D zet dan komt die af en toe duidelijk later en met een schok in de versnelling. Het is een 5 traps automaat.

Waar zou dat aan kunnen liggen?

AvB charles

arjenT5R

De hoeveelheid info is een beetje weinig,

mogelijkheid 1; motorsteunen
mogelijkheid 2; auto heeft hard nieuwe olie nodig
mogelijkheid 3; speling in de aandrijflijn.....

en het kan eigenlijk nog van alles zijn
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Walter

het is een adaptieve AT, die past zich aan aan jouw rijstijl. Misschien dat de dealer m kan resetten, dan begint ie op 0 en ben je dit soort klachten vaak kwijt

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

sappie

Citaat van: petrolhead op 03-05-2009 10:31:43
Als ik de hendel in D zet dan komt die af en toe duidelijk later en met een schok in de versnelling. Het is een 5 traps automaat.

Waar zou dat aan kunnen liggen?

AvB charles

heb je dit ook met de kick down? ik heb nml dezelfde klacht als jij alleen dan ervaar ik bij lage snelheden bij het aanspreken van de kick down ook een klap. het begon bij mij met af en toe, naar steeds vaker  :(

de auto gaat zo naar de dealer om ook de ATF en onderkant te inderzoeken, mochten zij een oorzaak kunnen vinden, dan meldt ik dat natuurlijk  ;)

bij een testje vorige week bij de dealer had ie helaas wel het idee dat het bij mij in ieder geval de automaat was, maar ik hoop dat vandaag blijkt dat het toch iets minder kostbaar blijkt te zijn.

sappie

#4
net de auto terug van de dealer, ze hebben iets met de software gedaan (update) wat er bij mij in ieder geval voor nu in heeft geresulteerd dat de auto zeer prettig schakeld en de euvels die ik hiervoor had zicht niet meer voordoen.

zowel de kickdown als het wegrijden na stilstaan gaan zo als het hoort nu!  :eusa_dance:

nu hopen dat het schakelgedrag ook zo blijft  :eusa_pray:  ;D


petrolhead

Goed om te horen dat hij weer goed schakelt en zo. Kickdown bij volle last bij mijn R voelt goed aan; het is alleen als hij in de versnelling komt en dan af en toe. Overigens is de bak recent gespoeld.

ik ben benieuwd wat je dealer heeft gedaan.

Hij staat nu bij de garage om na te gaan waarom het motormanagement lampje blijft branden terwijl er een nieuwe kat onderligt; dat was namelijk het probleem de vorige keer.

bedankt VolvoMafia, gisteren laten recetten en heb het idee dat het beter gaat.
Het recetten kostte me overigens niets (dealer te arnhem) :eusa_clap:

groet charles

sappie

Citaat van: petrolhead op 05-05-2009 18:02:09
Goed om te horen dat hij weer goed schakelt en zo. Kickdown bij volle last bij mijn R voelt goed aan; het is alleen als hij in de versnelling komt en dan af en toe. Overigens is de bak recent gespoeld.

ik ben benieuwd wat je dealer heeft gedaan.

ze zeiden dat ze geen foutcodes hadden en een software update hadden uitgevoerd. weet verder niet precies wat het inhoudt..