T-5R op gas.. ik weet een repost

Gestart door Marijn Degens, 03-05-2009 11:21:37

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: daytonawim op 03-05-2009 11:55:42
Na 1,5 jaar en 100.000 km op Lpi en  lachen aan de pomp :-)))))))

Citaat van: Vulk op 03-05-2009 11:33:53
2. Lachen aan de pomp.
3. Kortere actieradius

Citaat van: innocenti op 03-05-2009 11:50:28
- Actieradius is max 400km bij netjes rijden

Verder alleen maar voordelen.

Als het aan de pomp zo lachen is dan is de kleine actieradius toch een voordeel? ???

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Vulk

Eigenlijk wel ja. Ik trouwens elke 250km aan de pomp.

daytonawim

Citaat van: FGG op 03-05-2009 13:06:44
Citaat van: daytonawim op 03-05-2009 11:55:42
Na 1,5 jaar en 100.000 km op Lpi en  lachen aan de pomp :-)))))))

Citaat van: Vulk op 03-05-2009 11:33:53
2. Lachen aan de pomp.
3. Kortere actieradius

Citaat van: innocenti op 03-05-2009 11:50:28
- Actieradius is max 400km bij netjes rijden

Verder alleen maar voordelen.

Als het aan de pomp zo lachen is dan is de kleine actieradius toch een voordeel? ???

Yup maar 2 x per dag tanken is niet leuk meer, prijs technisch wel wel maar tijdsmatig gezien niet.

ook kan je met een iets grotere tank de goedkope LPG stations aandoen, vroeger had ik zo'n kleine
tank in de 850 en moest ik regelmatig langs de snelweg tanken, daar wordt je gemiddeld voor 10 cent de liter genaaid

Lampje

Ik rij 325 km op mijn ringtankje Mesman LPi (in de lente). Van de zomer wordt 't vast beter.

Mijn woon-werkafstand maakt dat ik óf op het werk óf in mijn woonplaats precies kan tanken op het rode ledje. Tank dus de laatste tijd altijd voor 40ct de liter.

Idd, het lachen vergaat je als je langs de snelweg moet tanken :eusa_think:

Ik zou gewoon overgaan tot de inbouw!

pwassink

Citaat van: twintigV op 03-05-2009 12:58:19
Het reserve wiel(een thuisbrenger) wordt door Mesman voor eenderde verzonken in de vloer links aangebracht, de holle binnenkant van het wiel naar de bagageruimte toe en het ruimteverlies valt reuze mee. Ik ben alleen nog op zoek naar een oplossing om de band netjes af te dekken met een hoes o.i.d.
De bagage afdekrolhoes die nog net over de band heenvalt ligt er meestal uit, vandaar.
Gasinbouw maakte wel dat ik lambda sonde,lmm, rotor en rotorhuis, bougiekabels en bougies moest vervangen. Heb ik daarvoor nooit een probleem mee gehad.Tja.Maar inderdaad het tanken is leuker geworden.

Is allemaal erg leuk, maar die optie van reservewiel rechtop past bij een V70R niet, en ook niet bij degenen
die met een 16" reservewiel (zouden moeten ) zitten vanwege de " uk-police-brake"  upgrade. Daardoor kan de rollo niet meer dicht .
het standaard (thuisbrengertje) reservewiel past wel, maar die past simpelweg niet over je grotere voorremmen,
Dus dan moet je bij een lekke voorband twee wielen wisselen, en t normale wiel van achter naar voor omleggen.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

daytonawim

Ik heb 1 keer met thuiskomer voor gereden, nooit meer :-(

1 keer gas en profiel is pleite, laatste keer idd wissel truck achter naar voor en noodwiel achter uitgehaald.
veel beter.

pwassink

Citaat van: daytonawim op 03-05-2009 15:00:07
Ik heb 1 keer met thuiskomer voor gereden, nooit meer :-(

1 keer gas en profiel is pleite, laatste keer idd wissel truck achter naar voor en noodwiel achter uitgehaald.
veel beter.

Mijn idee, hele wegligging is zoek, en je mag er maar 80 mee rijden, en das al best wel hard vond ik ..  :eusa_whistle:

Marijn Degens

Misschien een stom offtopic vraagje, maar wat is de standaard tankinhoud (benzine) van een T-5R precies? Volgens het boekje is zou dat 72 ltr moeten zijn, maar ik krijg de indruk dat dit minder is. Iemand een idee?

Sbv

Citaat van: Marijn Degens op 03-05-2009 15:54:55
Misschien een stom offtopic vraagje, maar wat is de standaard tankinhoud (benzine) van een T-5R precies? Volgens het boekje is zou dat 72 ltr moeten zijn, maar ik krijg de indruk dat dit minder is. Iemand een idee?
Nee hoor klopt aardig kan ik uit ervaring zeggen. 72.28l is het meeste wat er ooit bij mij is ingegaan

twintigV

En wat is het alternatief?
Citaat van: pwassink op 03-05-2009 14:52:47
Het reserve wiel(een thuisbrenger) wordt door Mesman voor eenderde verzonken in de vloer links aangebracht, de holle binnenkant van het wiel naar de bagageruimte toe en het ruimteverlies valt reuze mee. Ik ben alleen nog op zoek naar een oplossing om de band netjes af te dekken met een hoes o.i.d.
De bagage afdekrolhoes die nog net over de band heenvalt ligt er meestal uit, vandaar.
Gasinbouw maakte wel dat ik lambda sonde,lmm, rotor en rotorhuis, bougiekabels en bougies moest vervangen. Heb ik daarvoor nooit een probleem mee gehad.Tja.Maar inderdaad het tanken is leuker geworden.

Is allemaal erg leuk, maar die optie van reservewiel rechtop past bij een V70R niet, en ook niet bij degenen
die met een 16" reservewiel (zouden moeten ) zitten vanwege de " uk-police-brake"  upgrade. Daardoor kan de rollo niet meer dicht .
het standaard (thuisbrengertje) reservewiel past wel, maar past simpelweg niet over je grotere voorremmen,
Dus dan moet je bij een lekke voorband twee wielen wisselen, en t normale wiel van achter naar voor omleggen.

pwassink

Citaat van: twintigV op 03-05-2009 16:09:43

het standaard (thuisbrengertje) reservewiel past wel, maar past simpelweg niet over je grotere voorremmen,

Heel flauw : geen lekke banden krijgen.,.

Iets minder flauw: een compressor/vloeibaar-plaksetje van vialle scoren en hopen dat t maar een klein gaatje is ..
(en je de band later mogelijk nog kan hergebruiken)

Enige wat ik me nu af zit te vragen is OF je daarmee nu wel of niet In Dld mag rijden op die manier.
Bijvoorbeeld  met een aanhanger ben je in Dld verplicht een passend reservewiel bij je te hebben !
Mogelijk dat een van onze duitse leden dat weten .. ???

BenC70ES

In veel nieuwe auto's (waaronder Duitse) zit helemaal geen reservewiel meer in...

En je kan het toch altijd plat onder de afdekking leggen? En eventueel rechtzetten bij grotere ladingen.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Vulk

Doe ik ook zo. Wiel ligt alltijd plat onder de rolhoes. Tot nu toe ging alles er nog steeds vlot in als het nodig was. :)

pwassink

Citaat van: BenC70ES op 03-05-2009 19:23:02
In veel nieuwe auto's (waaronder Duitse) zit helemaal geen reservewiel meer in...

En je kan het toch altijd plat onder de afdekking leggen? En eventueel rechtzetten bij grotere ladingen.

Peet is al eens gewond geraakt door een losgeraakte ANWB verbandtrommel tijdens zijn aanwezigheid bij een flinke
glijer van een beginnend bestuurder,  ik geloof nooit dat die rollo een reservewiel tegen kan houden bij een rollover ..

K heb de boel liever deugdelijk vastzitten na die ervaring.

twintigV

En wat doe je na een klapband?
Mijn laatste lekke band is alweer 25 jaar geleden maar toch vind ik een reserve band een prettig idee, waar je ook bent, je kunt altijd verder.
Die bewuste band wilde ik gaan wisselen toen mijn zoontje van vier achterin  in zijn kinderstoeltje paniekerig begon te huilen.
Ik ging de auto toch niet op de kop zetten met hem er nog in?

Citaat van: pwassink op 03-05-2009 19:03:26
Citaat van: twintigV op 03-05-2009 16:09:43

Heel flauw : geen lekke banden krijgen.,.

Iets minder flauw: een compressor/vloeibaar-plaksetje van vialle scoren en hopen dat t maar een klein gaatje is ..
(en je de band later mogelijk nog kan hergebruiken)

Enige wat ik me nu af zit te vragen is OF je daarmee nu wel of niet In Dld mag rijden op die manier.
Bijvoorbeeld  met een aanhanger ben je in Dld verplicht een passend reservewiel bij je te hebben !
Mogelijk dat een van onze duitse leden dat weten .. ???