S70 automaat valt stil.

Gestart door Bigjelmo, 04-05-2009 16:13:26

Vorige topic - Volgende topic

Bigjelmo

Toen ik vanmiddag van mijn werk naar huis reed begon mijn auto ineens te sputteren en heel zwaar te sturen daarna viel hij stil,
in het display begonnen het lampje van de accu en de versnellingsbak te branden, nadat ik alle oliepeiltjes had gecontroleerd en iets had bijgevuld ( was nog geen eens echt nodig) wilde ik weer wegrijden. En het was direct na starten sputteren en uitvallen, en de lampjes van accu en versnellingsbak gaan nog steeds branden.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Het betreft een s70 10v automaat uit 1997.
Alvast bedankt.

UserID6342

OBD al uit laten lezen ?

Bigjelmo

Kan ik zelf doen, want ik ben niet echt in de buurt van een garage.

UserID6342

Kijk dan eens wat voor foutcodes deze geeft ?

Bigjelmo

Sorry ik bedoel "kan ik dat zelf doen".

Ik was het woordje dat vergeten.

Bigjelmo

Heb inmiddels gelezen dat je een OBD 2 bij de dealer moet laten uitlezen.

UserID6342

Sommige mensen hier kunnen het ook (ik dus niet want heb de apparatuur er niet voor) zou je kunnen kijken of er iemand bij je in de buurt woont die even zou willen kijken en anders idd bij de dealert.

Bigjelmo

Citaat van: Dirk342 op 04-05-2009 17:04:23
Sommige mensen hier kunnen het ook (ik dus niet want heb de apparatuur er niet voor) zou je kunnen kijken of er iemand bij je in de buurt woont die even zou willen kijken en anders idd bij de dealert.

Kan ik eventueel een relais 103 uit een 850 t5 van 1994 gebruiken om te testen of misschien kaduuk is, daar lees ik namelijk een hoop over hier.
Dat relais kan ik eventueel even lenen.

alvast bedankt.

thuur

Ja dat kun je proberen. Weet wel zeker dat het andere relais goed is! Stuk gaan ze nl. allemaal een keer.

Gr ;)

volvoracing

contactslot? heb hetzelfde gehad met mijn vorige 850 T-5, starten--> op te laag toerental enkele secondes blijven lopen en uitvallen. ook een keertje tijdens het rijden gebeurt. Jouw verhaal klopt precies in wat ik ook had.

succes

Bigjelmo

Citaat van: thuur op 04-05-2009 22:44:41
Ja dat kun je proberen. Weet wel zeker dat het andere relais goed is! Stuk gaan ze nl. allemaal een keer.

Het relais ga ik vandaag halen en kijken of dat het is.

Citaat van: volvoracing op 04-05-2009 23:02:40
contactslot? heb hetzelfde gehad met mijn vorige 850 T-5, starten--> op te laag toerental enkele secondes blijven lopen en uitvallen. ook een keertje tijdens het rijden gebeurt. Jouw verhaal klopt precies in wat ik ook had.

succes

Wat heb je er toen aangedaan, of wat was er stuk?

UserID6342

Ik mag aannemen het electrisch gedeelte vervangen wat er achterop geschroefd zit, dan ben je voor circa 65.- weer de man.

Bigjelmo

Vandaag een nieuwe antennering besteld bij de dealer (45 eurotjes), relais 103 ook geprobeert maar het euvel bleef bestaan.
Dus nu maar hopen dat dit het is.

volvoracing

toen ik met mijn contactslot problemen had merkte ik dat na het starten de sleutel niet helemaal goed terug kwam, dus met nog een klein tikje naar achterhalen van de sleutel (na het starten) tot je een zogenaamd vast punt voelt bleef de motor wel goed lopen. je kan natuurlijk ook je contactslot vervangen, maar dat zou ik pas doen als je zeker weet dat dat je probleem is.

succes

UserID6342

er word hier over 2 verschillende dingen gesproken... de 1 heeft hett over de antennering en de ander heeft het over het electrisch gedeelte van het contactslot...