850 uitgebrand door oververhitting stoelverwarming!!!!

Gestart door rené97v70, 05-05-2009 18:34:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rené97v70

Kwam in de Autobild (de Duitse Autoweek) van vorige week een artikel tegen over een bezitter van een 850 wiens roffel van binnen volledig was uitgebrand nadat zijn stoelverwarming door oververhitting de auto en dan met name het interieur in brand had gezet. De motor was nog gespaard maar de roffel was total loss. Op de bijgeplaatste foto zag het er nogal treurig uit.
Boven de foto nog een foto van een roffel (met een andere eigenaar) die  in 2002 door dezelfde oorzaak is uitgebrand.
Autobild meldde dat er in 2002 een terugroep actie was  -maar alleen in de VS-  om het euvel van overhitting te verhelpen. In Europa vonden ze het niet nodig en nu nog steeds niet, alhoewel er ook in Europa meerdere gevallen bekend zijn geworden, aldus Autobild. Het aantal incidenten was te verwaarlozen, zo liet Volvo weten, en er kon alleen iets gebeuren wanneer de stoelverwarming (langdurig) ingeschakeld was en dan nog alleen tijdens het rijden. Wat oorzakelijk aanwijsbaar zou zijn was niet helemaal duidelijk maar slijtage en verouderde leidingen speelden een grote rol, zo heeft Volvo ook toegegeven.
Alhoewel ik geen deskundige ben en ook niet kan inschatten hoe seriues je het artikel uit de Autobild moet nemen, vond ik het wel de moeite waard om te melden. Vooral ook omdat onze 850's en V70's ook een dagje ouder worden.

:eusa_think:  René

Ronbroek


854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

thijsj


Naar verhaal. Aan de Titans te zien zou het ook nog eens een T-5R geweest kunnen zijn. Dubbelnaar dan.

heutink

Als ik een kwartier de stoelverwarming aan heb voel ik nog niets ???
Ik denk dat de vorige eigenaar als preventieve maatregel de draden heeft doorgeknipt :eusa_doh:
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Gunnar

De mijne werkt nog perfect. Een kwartier nadat ik die heb aangezet heb ik alweer aambeien :-)
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Piedor

Mijn stoelverwarming heeft afgelopen winter in mijn bijrijdersstoel een gat gebrand, als ik hem nu aanzet begint hij weer te smeulen.

)()()sT

Citaat van: thijsj op 05-05-2009 18:39:51
http://www.communicationconsultants.de/presseforum/documents/tmb_464/5046_5478.jpg
Naar verhaal. Aan de Titans te zien zou het ook nog eens een T-5R geweest kunnen zijn. Dubbelnaar dan.

Ik zie nog een plekje CY  :eusa_shifty:
Ik doe dat ding meestal zelf al na een aantal minuten uit.

FGG

Ik gebruik 't helemaal niet. Ik vind 't echt een vreselijk gevoel. Ik heb al een keer bij m'n ouders en bij m'n baas ingezeten waarin de stoelverwarming aanstond. Na een minuut krijg ik zo'n onbestemd gevoel in m'n reet en kruipt 't zweet aan alle kanten uit m'n lichaam. :eusa_sick:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

hathü

Ik gebruik hem vaak(i.v.m. reuma klachten) en mijn reet wordt echt niet te warm omdat de zetelverwarming niet continu aanstaat maar opwarmt tot een bepaalde temp. en dan vanzelf uitgaat.
Is dat bij de 850 niet zo??

sas

Citaat van: hathu op 07-05-2009 15:09:36
Ik gebruik hem vaak(i.v.m. reuma klachten) en mijn reet wordt echt niet te warm omdat de zetelverwarming niet continu aanstaat maar opwarmt tot een bepaalde temp. en dan vanzelf uitgaat.
Is dat bij de 850 niet zo??

Bij een 850 ook, maar als je thermostaatje stuk is in je stoel kan ie lekker doorverwarmen totdat de boel gaat smeulen  :o.