Hanss850 en de R

Gestart door hanss850, 07-05-2009 00:17:57

Vorige topic - Volgende topic

hanss850

In het kader van Sas die Garage is voor mij. Vanmiddag de garage maar weer eens onderhanden genomen. Dus alles wat er niet hoort er weer uit.
Kwam er achter tijden het ruimen dat er toch ook wel veel van mijn spullen tussen staan, dus komende weken onze schuur opdelen in 1 deel mijn met werkbank en stellingen en 1 deel ons ;D.

Morgen ochtend de nieuwe aandrijfas er op  :D

Goed weekend
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

hanss850

Vanochtend stond aandrijfas op t programma,

As los gehaald draagarm losgehaald, toch nog maar even controleren. Wat blijkt bestaande as dikker en natuurlijk die sper er tussen, kijk naar de nieuwe dus dunnere as en geen sper >:(

leverancier gebeld, maandag hoor ik meer.

UserID6342

Sper in een as ???  Snap even niet meer wat je bedoeld.  De sper zit in de bak hoor, wel kan het zo zijn dat de nieuwe as dunner is maar massief ipv hol en dikker.  Is de maatvoering van zowel de homokineet als de bakzijde hetzelfde en de as even lang ?  Dan er gewoon in zetten.

MikeyQR

Citaat van: hanss850 op 07-01-2012 11:54:36
Vanochtend stond aandrijfas op t programma,

As los gehaald draagarm losgehaald, toch nog maar even controleren. Wat blijkt bestaande as dikker en natuurlijk die sper er tussen, kijk naar de nieuwe dus dunnere as en geen sper >:(

leverancier gebeld, maandag hoor ik meer.

Citaat van: Dirk342 op 07-01-2012 19:17:24
Sper in een as ???  Snap even niet meer wat je bedoeld.  De sper zit in de bak hoor, wel kan het zo zijn dat de nieuwe as dunner is maar massief ipv hol en dikker.  Is de maatvoering van zowel de homokineet als de bakzijde hetzelfde en de as even lang ?  Dan er gewoon in zetten.

Ja ik weet wat Hans bedoeld ;) , is idd geen sper maar een viscosekoppeling ;), en de 850R MT heeft ook dikkere aandrijfassen dan een T-5 en T-5R.
En volgens mij passen de assen van een T-5 ook niet in de M59 bak van de 850R.

hanss850

Ik was al opzoek hoe het dan zou moeten heten dank mike.

Dit is dus het probleem en de as die de bak in gaat is echt een heel stuk dikker dan die voor een t5 of t5r

hanss850

Gisteren nog de nieuwe bougies er in gezet en vanochtend even rondje gereden/ getest (gelukkig liet de wit met oranje en blauwe V50 me rijden nadat ik ze met 160 haden gespot) wat een verschil zeg nooit meer Denzo iridium maar gewoon Volvo.

Het gebok e.d. is gewoon helemaal weg met de denzo stond zelfs mn hele bak te trillen en sloeg de motor echt over i dus nu weer een heeeel stuk blijer.

vandaag lekker rustig aan en krijg nog 2 forumers op bezoek

hanss850

Vandaag de aandrijfas teruggebracht naar de leverancier. Morgen heeft hij volgens zijn zeggen een passende oplossing.

Ben benieuwd......

maruska

mag hopen dat het niet zomaar even een snel snel oplossing is, maar een goede R as.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

hanss850

heb hem het juiste oem nr. gegeven ;D

verder hier:http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,54425.msg1148065.html#new

dus in het juiste topic nog een vraag gesteld mbt Tarox schijven. de huidige moeten nl over denk zo'n 5 tot 7 duizend km vervangen worden

hanss850

Tot op heden niets gehoord van de aandrijfassen boer. Zal hem morgen eens even bellen met de vraag wat de status is.....

Verder vandag de MX-5 af gepoetst en ziet er nu weer netjes uit. vanmiddag nog lekker een stukje getourd met de rooie cabrio, toch wel lekker ook met dit weer, als je de kachel maar aan zet.

Komende week de ashoes maar vervangen en wachten waar de aandrijfassenboer meekomt en uiteraard de R poetsen zodat deze er aankomende zaterdag tijdens de ALV van de 850club netjes bij staat.

Oh ja daar ik in deze blog mag schrijven wat ik wil. Ben op mijn gemak opzoek naar een Land Rover Defender/ 110, liefst 5 deurs, tot 1987 op diesel als je wat weet hebt of hoort schroom dan niet dit te delen met mij... Deze moet dan de Rooie RAV4 wagon van Sas gaan vervangen

The Volvoboy

Die Defenders zijn echt heel gaaf! Heb ik toch ook wel een zwak voor. Vooral de TD5, maar die was er nog niet in '87 en natuurlijk de V8. Is een V8 op lpg niks?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

hanss850

De R blijft het maar doen  inmiddels staat de teller op 431... en is nog zo goed en netjes dat ik hem zeker nog een tijdje wil houden Maar met 3 tot 4 duizend km per maand gaat ie hard van mij af.

Daarom mijn zoektocht naar een Land Rover Diesel on de door de weekse kilometers mee te rijden. Deze inmiddels gevonden veel jonger dan ik zocht geen lange (110) maar korte (90) maar zo mooi en TuRRRRbo diesel. Zou hem van daag gaan halen maar vond het wel erg druk op de weg dus maar niet gedaan vandaag. Dus vanaf volgende week een "nieuwe" daily driver Zodad de R netjes blijft. Helaas wil Sas er niet mee rijden want ze is zo gehecht aan har Rav4. Volgende week fotootje van nieuwe aanwinst

Oh ja helemaal vergeten. Volgende week komt er een setje Volans binnen voor de R dus hier gaan dan de nieuwe zomer sloffen op komen voor De R

The Volvoboy

Mooi! Wat voor Defender? TD5?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

hanss850

M'n nieuwe speeltje/ daily driver

mitchelli

Cool! Dikke sjips  8)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....