Nieuwe Schijven en Remklauwen! COULANCE!!!

Gestart door MarcoV, 07-05-2009 13:29:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

koenne

Citaat van: MarcoV op 16-05-2009 16:43:45
Gelukkig wel, hij remt weer als een dijkert als er de juiste remblokken inzitten!
Autopartsonline heeft de verkeerde blokken geleverd waardoor de blokken scheef aangeremd werden, gevolg is dat de remklauwen ook te veel getorteerd hebben waardoor ik de oude weer moest monteren!
Ga de totale schade van de hoofdremcilinder en klauwen proberen te verhalen op autoparts want dit alles is het gevolg van de verkeerd geleverde blokken! Ze leken op het eerste gezicht gewoon te passen maar de nokjes aan de achterzijde waren totaal anders waardoor ze niet tegengehouden worden met remmen, gevolg scheve blokken. Dit zag je ook duidelijk op de remschijf, aan 1 kant binnenkant niet geraakt, aan de andere kant de buitenzijde van de schijf niet!
Kan nu weer remmen, ik hou jullie op de hoogte van de afwikkeling, Marcel en Sander bedankt voor de hulp!

MarcoV ;)


Gelukkig is het opgelost, maar om iets terug te krijgen zal moeilijk worden. Voor het monteren wordt geacht dat je de oude en nieuwe blokken even vergelijkt. Maar als je er vaste klant bent komen ze je wel iets tegemoet denk ik.

Succes!

Lampje


850Tim

Simply the best.......

elianmars

Ik kan me voorstellen dat je er vanuit was gegaan dat je speciale blokken had gekregen bij de 302 schijven.

Omdat ik een tijdje geleden op het forum de vraag had gesteld of er grotere blokken bestaan voor onze wagens en het antwoord "nee" was, kreeg ik het vermoeden dat dat wel eens de oorzaak zou kunnen zijn van het hele gelazer, toen ik de blokken van jou zag.

Gelukkig had ik nog een setje nieuwe blokken liggen.

Jammer dat de nieuwe klauwen niet meer goed vast te krijgen waren, waardoor we toch de oude klauwen moesten monteren.


Hoeveel keer hebben we aan de rechterkant nou de klauw gemonteerd en weer gedemonteerd?  :eusa_think: ;D


Ik ben in ieder geval blij dat je weer normaal kunt remmen. En ik hoop dat je er uit gaat komen met autopartsonline  :eusa_pray:

MarcoV

Ik hoop het ook, ik hou jullie op de hoogte!

MarcoV ;)

UserID6342

Belangrijkste is dat het weer is opgelost.  Netjes gedaan !!

Sbv

Citaat van: MarcoV op 16-05-2009 17:34:37
Ik hoop het ook, ik hou jullie op de hoogte!

MarcoV ;)
Marco, pas even de topic titel aan. Wel goed, geen help meer nodig. Financiele donaties richting Marco mogen overigens altijd wel denk ik

-D©©©L-

De schijven zijn wel de juiste ? Niet perongeluk de 305 mm S60/V70n versie ?

MarcoV

Citaat van: -D©©©L- op 17-05-2009 00:10:23
De schijven zijn wel de juiste ? Niet perongeluk de 305 mm S60/V70n versie ?

Schijven zijn de juiste lijkt mij, dan zouden de brackets ook aan moeten lopen toch?

MarcoV ;)

LeonW

Citaat van: LeonW op 13-05-2009 20:45:23
Ik heb het gevoel dat de nieuwe remmen niet goed op elkaar aansluiten.
En dat er dus iets buigt met remmen zeg maar.

Ik las ergens iets over schurend geluid rechts voor dat is nooit goed natuurlijk.
Van een afstand is het moeilijk te bepalen wat het is maar laat ze eens goed kijken naar de nieuwe remdelen en laat ze eens met de remmentestbank kijken hoe de vertraging onderling is.



*kuch* ;)

mooi dat ie weer goed is!
Volvo S70 2.5T

MarcoV

Helemaal juist ;D hadden zelf al het vermoeden dat het aan de nieuwe onderdelen moest liggen maar ja, je gaat er vanuit dat als de remblokken gewoon passen dit ook de goede zijn!

MarcoV ;)

elianmars

Al iets gehoord van de leverancier, Marco?

MarcoV

Citaat van: elianmars op 19-05-2009 09:57:02
Al iets gehoord van de leverancier, Marco?

Nee, ga ze morgen wel bellen als ik vandaag niks hoor!

MarcoV ;)

MarcoV

Vandaag telefonisch contact gehad met Autopartsonline en het verhaal uitgelegd, was in eerste instantie niet overtuigd van de schade aan de hoofdremcilinder als zijnde het gevolg van verkeerde remblokken.
Toch begrip voor het feit dat ik extra kosten heb moeten maken door de verkeerd geleverde remblokken en hij gaat nu 2x de sportremblokken overmaken op mijn rekening.
Alhoewel dit de totale schade niet dekt ben ik toch blij dat er iets vergoed wordt!
Maar weer snel verder genieten van de auto en maar niet meer aan denken ;D

MarcoV ;)

ed

Heel erg netjes van ze. Heb zelf zoiets gehad bij Winparts. Een condensor besteld voor de V70. Moest mijn kenteken invoeren en dan denk ik dat ze het juiste artikel selecteren. Dus niet. Na 2004 is er een ander type toegepast. Teruggestuurd, en mag dus even lekker zelf 2 maal verzendkosten schokken. Erg klantonvriendelijk, en bestel er dus nooit meer wat.
Dit is gewoon super netjes.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!