Nieuwe Schijven en Remklauwen! COULANCE!!!

Gestart door MarcoV, 07-05-2009 13:29:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MarcoV

Citaat van: spekkie99 op 13-05-2009 19:45:11
Volgens mij weet je nu ook nog niet of die nieuwe hoofdremcilinder wel de goede foutdiagnose was, maw was vervanging wel nodig?

Ja, want hij remde daarvoor helemaal niet dus die was wel gaar vrees ik, maar hij remt gewoon niet zo goed als voor de vervanging van de schijven en klauwen.

marcoV

V70geRwin

Citaat van: MarcoV op 13-05-2009 20:00:50
Citaat van: spekkie99 op 13-05-2009 19:45:11
Volgens mij weet je nu ook nog niet of die nieuwe hoofdremcilinder wel de goede foutdiagnose was, maw was vervanging wel nodig?

Ja, want hij remde daarvoor helemaal niet dus die was wel gaar vrees ik, maar hij remt gewoon niet zo goed als voor de vervanging van de schijven en klauwen.

marcoV

ah, ok.

dat is in ieder geval een beetje een gerustelling..

Nu de rest nog, cuc6 ermee!

Sbv

Inremmen van de schijven/blokken kan dat nog meespelen ? verklaard niet het diep(er) in moeten trappen van pedaal volgens mij

LeonW

Ik heb het gevoel dat de nieuwe remmen niet goed op elkaar aansluiten.
En dat er dus iets buigt met remmen zeg maar.

Ik las ergens iets over schurend geluid rechts voor dat is nooit goed natuurlijk.
Van een afstand is het moeilijk te bepalen wat het is maar laat ze eens goed kijken naar de nieuwe remdelen en laat ze eens met de remmentestbank kijken hoe de vertraging onderling is.

Volvo S70 2.5T

850Tim

Ik zit dit hele topic eens door te lezen, maar heeft het niet iets met de rembekrachtiger te maken (ivm dat gesis)  ???
Simply the best.......

UserID6342

Citaat van: mevita op 13-05-2009 18:43:00
Sissend  geluid kan komen door de gaten die er in je nieuwe schijf zitten, je nieuwe remmen hebben even de tijd nodig om zich te zetten
Niet toevallig de rembekrachtiger kapot / lek (weet ik wat?)  Remmen kunnen niet sissen...

850Tim

Simply the best.......

MarcoV

Sissen heeft mijn vrouw niet meer gehoord, was waarschijnlijk lucht uit de roosters van de airco ;D

MarcoV

850Tim

Simply the best.......

MarcoV

Citaat van: 850Tim op 13-05-2009 21:31:49
:eusa_doh:



Had deze nog gevonden; kan dus wel sissen in het vooronder.. ;)

http://forum.volvo300club.nl/archive/index.php/t-4725.html


Ja, maar dan zou ik juist een heel hard pedaal moeten hebben!

MarcoV ;)

V70 classic

Citaat van: MarcoV op 13-05-2009 21:34:20
Citaat van: 850Tim op 13-05-2009 21:31:49
:eusa_doh:



Had deze nog gevonden; kan dus wel sissen in het vooronder.. ;)

http://forum.volvo300club.nl/archive/index.php/t-4725.html


Ja, maar dan zou ik juist een heel hard pedaal moeten hebben!

MarcoV ;)

Dit kun je makkelijk testen.
Ga achter het stuur zitten met de motor uit.
Trap het rempedaal in zover je kunt en blijf drukken.
Start nu de auto.
Als je bekrachtiger werkt , voel je je voet wegzakken .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

MarcoV

dat hoef ik niet te doen want mijn pedaal zakt juist te ver met remmen!

MarcoV

elianmars


Sbv

Marco is waarschijnlijk nog rondjes aan het remmen ergens

MarcoV

Gelukkig wel, hij remt weer als een dijkert als er de juiste remblokken inzitten!
Autopartsonline heeft de verkeerde blokken geleverd waardoor de blokken scheef aangeremd werden, gevolg is dat de remklauwen ook te veel getorteerd hebben waardoor ik de oude weer moest monteren!
Ga de totale schade van de hoofdremcilinder en klauwen proberen te verhalen op autoparts want dit alles is het gevolg van de verkeerd geleverde blokken! Ze leken op het eerste gezicht gewoon te passen maar de nokjes aan de achterzijde waren totaal anders waardoor ze niet tegengehouden worden met remmen, gevolg scheve blokken. Dit zag je ook duidelijk op de remschijf, aan 1 kant binnenkant niet geraakt, aan de andere kant de buitenzijde van de schijf niet!
Kan nu weer remmen, ik hou jullie op de hoogte van de afwikkeling, Marcel en Sander bedankt voor de hulp!

MarcoV ;)