dakstrips vernieuwen

Gestart door zyra, 07-05-2009 18:27:25

Vorige topic - Volgende topic

zyra

Mijn dakstrips zijn aan het los laten (worden nu dus zilver van kleur inplaats van zwart..)

Kan ik deze zonder problemen vervangen of heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig? hoe zit dat eigenlijk vast? en wat kosten die strips weet iemand dit?

mehn

Ja, nee, geklikt, veel (voor een estate 163 euro per kant en het zou me niet verbazen als een sedan duurder is).

Als je ze vervangt zou ik S70 strips nemen, die zijn iets anders waardoor er geen water meer vanaf je voorruit op je zijruiten loopt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

993GT2

Je kunt ze ook zonder problemen spuiten. Heb ik laatst ook zelf gedaan.

En anders;

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13911.0.html
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

Jorrit850GLE

Citaat van: mehn op 07-05-2009 19:38:52
JAls je ze vervangt zou ik S70 strips nemen, die zijn iets anders waardoor er geen water meer vanaf je voorruit op je zijruiten loopt.

Toch een vraag over die S70 strips. Zit te denken aan het overspuiten van de dakrails na de (enorm!) goede beschrijving hiervan op het forum maar twijfel nog om misschien toch S70 strips erop te zetten. Ik raak in de war :-) door de mededeling dat die strips ook betere waterafscheiding hebben op de voorruit. Als ik echter na mijn voorruit kijk zijn de dakstrips en de voorruitstrips niet met elkaar verbonden. Hoe zit dit nu?

linfiel

Hoi  Jorrit850GLE,
De strips van de v70 zijn een stuk dikker gemaakt zodat het water niet naar de zijramen kan waaien bij 850 zijn ze heel dun en waait het water er over de strip heen.
Grt. Linfiel.

pwassink

Citaat van: linfiel op 27-05-2009 20:16:20
Hoi  Jorrit850GLE,
De strips van de v70 zijn een stuk dikker gemaakt zodat het water niet naar de zijramen kan waaien bij 850 zijn ze heel dun en waait het water er over de strip heen.
Grt. Linfiel.

Dikker ?  :eusa_think:

Gewoon een hele andere constructie, bekijk ze maar eens naast elkaar,  V70 versie heeft nog een voordeel
in de winter, die rubberstrp welke op de ruit ligt is veel minder kwetsbaar voor bv een ijskrabber  etc ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Jorrit850GLE

Citaat van: linfiel op 27-05-2009 20:16:20
Hoi  Jorrit850GLE,
Het wordt een beetje een semantische discussie maar wanneer jullie het hebben over de strips, gaat het dan over een dak strip of over de voorruit strip. Op mijn 854 zijn die namelijk van elkaar gescheiden (maar moeten allebei vervangen worden, zowel dak als voorruit helemaal afgebladderd)