De radio van Hans

Gestart door Hans Duiven, 04-05-2009 16:15:57

Vorige topic - Volgende topic

HansS70

Citaat van: Guido S70 op 06-07-2009 21:33:57

Radio is idd niet om over naar huis te schrijven.

Wat bedoel je daarmee, is de ontvangst niet goed?

gr Hanss70
Semper idem, semper penis

Guido S70

Hij pakt uberhaupt niet veel zenders op. En die zenders die hij wel ontvangt, zijn tijdens het rijden snel slechter. AF werkt niet zo lekker. Maar misschien ligt het ook wel aan mijn auto.

antraciet

Dat probleem heb ik ook Zelf radio 3 springt ie af en toe vanaf Iemand daar een oplossing voor?

Arjen

Hans Duiven

Voordat we de schuld bij de radio neerleggen: Ik heb geen problemen met de raamantenne met versterker.
Alleen een of ander dance zender 'Slam FM' doet het een beetje kud, maar daar luistert mijn eega naar  ;D

Hans

HansS70

Kan natuurlijk aan de antenne liggen, heb nu geen problemen met mijn sc805.
Zal er maar van uitgaan dat het wel goed zit. Na mijn vakantie ga ik er gelijk één bestellen.

gr Hanss70
Semper idem, semper penis

antraciet

@ Hans Duiven De raamversterker kun je die doormeten om te zien of ie kapot is? Zo ja waar zit die precies? In de d-stijl?  ::)

Hans Duiven

Citaat van: antraciet op 07-07-2009 22:45:31
@ Hans Duiven De raamversterker kun je die doormeten om te zien of ie kapot is? Zo ja waar zit die precies? In de d-stijl?  ::)

De raamversterker zit onder de afdekplaat linksachter onder het raam.
Van doormeten heb ik geen verstand in ieder geval.

Doet ie het niet, ik heb er nog wel twee op  de plank.

Groet,

Hans

JaapT-5

Het zou zomaar kunnen dat bij het aansluiten van 'n ISO-blok radio in een 855 of V70 het (in mijn MY 96) blauw/witte draadjen naar de antenneversterker van de raamantenne is vergeten. De radio die bij aankoop in mijn auto zat werkte ook zeer beroerd totdat ik dat bewuste draadje aansloot op de geschakelde 12V ("ANT power").
De  versterker zelf zit in de 855 aan de bestuurderszijkant onder het raam. Er zit een 4-polig stekkerblokje op #3 is blauw-wit, # 4 zwarte draad. Afgaand naar versterker: # 3is rood, #4 is zwart. Draadjes zitten in die fijn plakkende schuimfolie gewikkeld. Controleren? Eerst met de multimeter de spanning op het aansluitblok (#3,#4) meten. Dan met de radio aan de stekker open(/eraf) dan MOET je verschil horen in de ontvangst.

Suc6...

Jaap
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

antraciet

@ beiden bedankt voor de snelle reactie zal morgen ff meten en kijken  ;D

antraciet

Vanaf de antenne lopen 2 draden 1 zwart 1 zwart wit Dan zie ik vanaf "de versterker?" een rode draad lopen thats it volgens mij?
en dit is de achterkant van mn radio.

enne hoe krijg je de plastic afdekplaat netjes los trok m per ongeluk bijna in stukken  :-[

JaapT-5

Wat bedoel je met "vanaf de antenne"? Is dat achterin onder het raam? Die rode draad klopt met de situatie in mijn auto. De rode draad loopt van "de versterker" naar het aansluitblokje en wisselt daar van kleur naar blauw/wit.

Als ik naar de foto van jouw radio kijk zie ik dat de stroomdraad naar de antenneversterker ook bij jou blauw met een witte streep is je ziet 'm in de brede zwarte stekker, derde van links (in de bundel bij het witte kroonsteentje). Je kunt daar beginnen met multimeteren of de radio daar 12Volt opzet voor de versterker.
In het Volvo <=> ISO verloopje wat ik hier heb liggen wordt de draad 'antenna remote' genoemd en is donkerblauw.

Hoe de plastic plaat vastzit weet ik niet. Ik ben erbij gekomen zonder de plaat te weg te halen.

Hou vol... het is het waard uiteindelijk :)
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

Joris82

Ik heb nu ook zo'n chinavasion radio erin, de night rider. Bevalt prima, maar als ik Igo (navigatie) kijk/gebruik kan ik geen radio tegelijk aan hebben, die gaat dan uit.... heeft die van jullie dat ook? Bij mij was Igo erbij geleverd, het zat al op de SD kaart.

Joris82

Antwoord misschien: geen dual zone? ik dacht dat dat alleen handig was als je 2 schermpjes hebt...

Hans Duiven

Citaat van: Joris82 op 13-08-2009 22:59:35
Ik heb nu ook zo'n chinavasion radio erin, de night rider. Bevalt prima, maar als ik Igo (navigatie) kijk/gebruik kan ik geen radio tegelijk aan hebben, die gaat dan uit.... heeft die van jullie dat ook? Bij mij was Igo erbij geleverd, het zat al op de SD kaart.

Dan klopt er iets niet. Je kan de radio prima gebruiken als de navigatie aanstaat.

Guido S70

Misschien iets in de instellingen van Igo?