Welk 2 din frame?

Gestart door dlonink, 11-05-2009 09:13:33

Vorige topic - Volgende topic

dlonink

Hallo.

Ik heb afgel. zaterdag m'n nieuwe 2-din  navigatie-dvd-radio-enz. ingebouwd. (V70 - '99)
Ik had al gelezen hier dat ik de 2 sleuven waar de SC805 in zat, weg moest vijlen, dus daarmee begonnen. Later de nieuwe unit erin geschoven, en ik heb nu wel heel er veel ruimte over aan alle kanten.
Het voor paneel van de 805 is ook een stukje groter rondom, waardoor ie netjes in de console past. Deze nieuwe is iets kleine rondom, dus er moet een (kunstof) rand omheen.

Weet iemand welk installatieframe, en elk opbouwrand(of hoe 't ook mag heten) past.

Ik heb diverse site's bekeken, en het forum doorgespit, maar ik kan niet echt iets vinden. Ik kom wel van alles tegen voor 'n V70 van na 2004. De mijne is dus uit 1999.

Ik zag hier meerdere foto's voorbij komen van mensen die een 2-din systeen netejs ingebouwd hebben, dus er moet iets te bedenken zijn.

Alvast bedankt voor 't meedenken.

Grt.
Darko

Trapper

Zat er geen plastic frame bij die je op het apparaat kan klikken? Een slede had ik ook niet maar dat plastic frame wel.

dlonink

Nee, geen kunstof frame erbij.

Wel een klein montagesetje met wat metalen beugeltjes en schroefjes.

Weet iemand of een standaard 2 din frame past (100 of 110mm). Zoals op http://www.tomacarparts.nl/Downloads/Dubbeldinref.pdf , bovenaan?

Grt.
Darko

thuur

Ik heb ook nog nooit gehoord van het gebruik van een 2 DIN slede in onze auto's. Als je echt te veel ruimte hebt is je suggestie een goede/bruikbare oplossing denk ik. Wel even meten of je 100 of 110 mm hebt.

Gr 8)

dlonink

Ik heb nog even op andere forums gebladerd, en er wordt inderdaad weinig over inbouwframe's gesproken.

Een kunstof afwerkrandje zie je wel meer.

Ik heb al even een mailtje gestuurd naar de leverancier met een paar vragen.
Als ik 't in orde heb laat ik 't hier wel even weten, met een 'gebruiksaanwijzing' d'r bij.

Grt.
Darko

belgiantsm

Hallo,
ik ben benieuwd hoe het afgelopen is, want ik heb hetzelfde probleem voor bij mijn S70, en zou dus ook op zoek moeten naar zo een rekje. 
wat wordt er dan eigenlijk bedoeld met metalen bus of zonder metalen bus. 
voorheen zat er bij een een Volvo SC 805 radio in. 
Alvast bedankt,
Stijn

thuur

Citaat van: belgiantsm op 29-06-2012 22:08:45
wat wordt er dan eigenlijk bedoeld met metalen bus of zonder metalen bus. 

Waar wordt dat gezegd dan?

Gr ???