Een 60 litervat 5W40.....

Gestart door llinssen, 11-05-2009 18:06:24

Vorige topic - Volgende topic

llinssen

De reden waarom ik zoveel mogelijk mijn eigen onderhoud doen zit voor mij in twee dingen: leuk om iets te doen waar ik mijn handen voor moet gebruiken (kantoorbaan) en besparing. Als ik de garage alles zou moeten laten doen, stond er een andere auto (of geen  :-\ ) voor de deur.

Dat bespraren wil met olie verversen niet zo bijzonder lukken. Dankzij bedrijven als Kwikfit is de markt al behoorlijk concurrerend, zodat je met het zelf kopen van een 5-liter kannetje niet echt heel veel goedkoper uit bent, want die markt is weer niet zo concurrerend. Een kannetje vol-syntheet kost toch al snel een euro of 35-40. En dat is in de aanbieding bij de Makro. Laat staan bij de pomp.

Dus op zoek naar alternatieven. Grootverpakking.... 200 liter is me net te gek, maar 60 liter is toch niet zo heel veel. Mijn broer heeft ook een wagen die 5w40 moet hebben en die rijdt nogal wat kilometers, dus samen komt die 60 liter binnen een paar jaar best op.

Dan een bedrijf vinden waar een vat ook voor een particulier te koop is: protex bij Rotterdam. Ze verzenden ook, maar als gasrijder is het voor mij goedkoper om even op en neer te rijden.
Voor de prijs van 4,70 per liter inclusief BTW is dat de moeite waard. En ik had nog het gelukje dat de BP olie op was en ik voor hetzelfde bedrag weliswaar 4 liter minder kreeg, maar wel van het veel duurdere Shell.
Ze verkopen ook kleinere verpakkingen, maar dat wordt alweer minder interessant, tenzij je om de hoek woont.

Normaal is het bedrijf op zaterdag dicht, maar ze wilden wel speciaal voor mij open gaan. Dat soort service kom ik niet zo vaak tegen.

Voordat iemand zich afvraagt... nee, ik heb geen aandelen. Maar zeuren over bedrijven doe ik ook, dus ik moet ook vermelden als ik ergens mooie service krijg. Bij deze dus.

Ik heb ze nog de tip gegeven om op de volgende Volvo klassieker beurs eens een stand te huren. Wellicht zien we ze daar dus nog terug.

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.