Schema mistlampen vóór

Gestart door HJ850, 10-05-2009 17:23:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HJ850

Ik heb hier veel schema's / compleet handboek 850, maar de mistlampen optie kan ik niet vinden.

Mijn mistlampjes doen het niet meer (55w vervangend door 5w, heb ze dus altijd aan)


Lampjes zijn gecontroleerd, OK
LED in de dashbordschakelaar brand WEL.
Spanning gemeten bij stekkers bij de lampen, voor de zekerheid: 0,0

Op welke zekering ze zitten weet ik ook niet, maar zekering 25 mistachterlicht is OK, andere zekering zo te zien ook.


Heb ze nota bene zelf ooit geplaatst, maar papieren weg denk ik en ik weet niet meer hoe de draden liepen.

Zal wel naar een ralais lopen, maar welk en waar?


Hajo

Jeff

Even het paneel onderaan de bestuurders kant weg halen en kijken of je daar de draden ziet lopen door het gat naar de motor ruimte.

Volg deze draad naar boven en als het goed is zie je een schakeldraad naar je licht schakelaar lopen en zit er een stekker in de mistlampenschakelaar. Mocht die naar jou idee goed zijn, loop dan naar je motor ruimte en volg de kabel.

Op een gegeven moment moet je een relaid tegen komen, vervang die anders eens misschien is dat de oorzaak.

Wat ook wel eens wilt gebeuren is dat de massakabel die in het kapje zit achter op je mistlamp los schiet van de lamphouder zeg maar (aangezien het een heel klein kabeltje is), dit is bij mij in het begin ook gebeurd daarvoor werkte het toen niet.

Suc6 ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)