HELP MET SPOED ! (aub)

Gestart door Freulig, 08-11-2003 17:17:13

Vorige topic - Volgende topic

Freulig

Mijn auto startte nog wel eens moeilijk, en ik heb mede nav de berichten op het forum besloten om de bougiekabels, bobinekabel, verdelerkap en rotor te vervangen.

Om een lang verhaal kort te maken: alles is vervangen, de auto start prima, maar de motor blijft dan ontstellend beroerd lopen: stotteren, haperen, een beetje alsof je vroeger de choke vol dicht had staan.

Oude Kabels teruggezet : geen verbetering.
Oude Verdelerkap teruggezet : geen verbetering.

Wat moet ik nu ? Ik kan natuurlijk de oude Rotor ook weer terugzetten, maar verwacht dan toch hetzelfde.

Kan het zijn dat er nu een computer gereset moet worden of zo ?

Vier vragen :

1. Wat is de ontstekingsvolgorde van een S70 2.5-10v ?
2. Hoe moeten de vacuumslangetjes op de airbox ? (Wit boven of beneden)
3. Moet ik na het vervangen van deze onderdelen iets resetten ?
4. Kan de luchtmeter in de airbox kapot zijn gegaan en kan dat de oorzaak zijn ?

Help alsjeblieft ! Moet morgen weg met de auto !
Overigens zagen de verdelerkap en Rotor er erg geoxideerd en verweerd uit, met duidelijke schade aan de rotor.

ed

Er hoeft niets gereset te worden. Kijk ook even of de connector van de lmm wel goed contact maakt. Deze geeft nog wel eens problemen.
Volg de vaccum slangetjes goed om te zien of de slang niet op een koppeling los is.
Als je de ontstekingsvolgorde verkeerd hebt na de wissel moeten er minstends twee bougies nat zijn. Bekijk dat eens nadat je de auto even hebt laten lopen.

De ontstekingsvolgorde is 1-2-4-5-3.

Heb je nog licht, of is het rommelen met een zaklamp?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Freulig

Ed, bedankt voor je snelle bericht. Het was inderdaad het betere zaklampenwerk.

Inmiddels rijdt'ie weer als een tr..  Volvo.

Ik was zelf een onwijze eikel geweest: ik had keurig opgeschreven welke cylinder er naar de verdeelkap ging, maar het bij het terugzetten het briefje omgedraaid....

Werd dus :
5-4-2-1-3.
Gelukkig kwam ik daar na een nachtje slapen achter...

Wel bizar: op zich rijdt en start de auto dus wel met deze ontstekingsvolgorde....

Nu weet ik alleen niet of ik de twee vacuumleidinkjes goed heb zitten. Weet ook niet of dat veel uitmaakt...