Automatische dimmende binnenspiegel

Gestart door Roeland, 08-11-2003 17:49:03

Vorige topic - Volgende topic

Roeland

Vandaag opgehaald  ;D  ;D V70 XC Classic uit 1998. Olive green. Superg**l.  :-X

Wat rijdt ie lekker.

Meteen al wensen:
Ik zou zo graag een automatische dimmende binnenspiegel willen hebben  8). Is dat achteraf te monteren in een V70 classic? Iemand daar ervaring mee? Hoeft niet origineel Volvo te zijn, mag ook een ander merk.

En wil ook nog een spoilertje montren. Maar die weet ik wel te vinden...
66 > Daf 66 > 745 2.3t > 855 2.5 20V > V70 XC > V70 D5

Ben

Gefeliciteerd met je mooie nieuwe XC.

Kan iemand uitleggen hoe zo'n automatisch dimmende spiegel werkt?

vfredje

Gefeliciteerd met je nieuwe auto
BATAVUS-KOGA-MIYATA-PUCH-ZUNDAPP-GOLF-GOLF-AUDI-LAGUNA-NISSAN-MONDEO-LAGUNA-DAEWOO-VOLVO-en in de toekomst:
??????????? oeps....nu een bmw 525 tds touring erbij.

Roeland

thnx VFred!

Citaat van: S60-D5-NL op 08-11-2003 20:51:55
Gefeliciteerd met je mooie nieuwe XC.

Kan iemand uitleggen hoe zo'n automatisch dimmende spiegel werkt?
Hoe bedoel je? Exact technisch, of wat zo´n aut. dimmende spigel inhoudt?

Ben

Technisch, hoe werkt dat? ??? Ik zie of hoor niets bewegen daar binnenin. Misschien heeft iemand een foto of tekening van de binnenkant? Ik ben gewoon nieuwsgierig ;D

ruud

Roland,
Proficiat met je XC 70, bofferd! Volgens mij heb je het meest mooie model van de 850/70 reeks te pakken. Geniet ervan en ben er zuinig op.

Ikzelf heb een automatisch dimmende binnenspiegel laten plaatsen. Ik weet niet of je lid ben van de Volvo 850 Club Nederland. Zal denk ik (nog) niet het geval zijn want in de laatste Roffel heb ik een artikeltje geshreven over mijn aanschaf van de zelfdimmende spiegel. (Roffels zijn nog verkrijgbaar via de webpagina van de Volvo 850 Club Nederland  www.volvo850club.nl)
Hoe de werking in detail is weet ik niet, weet wél dat er een lensje  zit dat de lichtinval meet en aan de hand daarvan de tint van het spiegelglas intensiveert of vermindert. O ja de kosten  220 euro, met montage (artikel nummer 9464006)

Groet
Ruud

Roeland

Hoi Ruud,

Thnx. Vindt het de mooiste Volvo ooit gemaakt (nou ja... op de XC90 na dan).  ;D

Tuurlijk ben ik lid van de 850club!!! Alleen nog niet zo lang. Heb nog geen Roffel thuis mogen ontvangen. Heb wel de laatste roffel gekocht op de Volvo klassieker beurs. Maar daar stond niks in over montage van die spiegel. Dus die Roffel zal ik net gemist hebben.

Kosten vallen mee. Net zitten zoeken op internet. In Amerika zijn ze te kijgen vanaf $99,-- (niet org. Volvo natuurlijk), en dan nog verzenden en montage.... Bij welke dealer heb jij dat laten doen?

Roeland

ruud

Hoi Roland,
Ik weet niet welke Roffel je in bezit hebt, maar als het Roffel 11 is (da's de laatste, Roffel 12 is coming soon...) staat het artikel onder de welluidende titel "Spiegeltje, spiegeltje..... op pagina 32.

De inbouw van mijn spiegel heb ik laten doen bij Volvo Jacobs te Dilsen (B)

monteren kosten       37,52
spiegel kosten         178,14
'koffie met gebak'        5,06

totaal                       220,72

groet
Ruud

Reitse

Roeland,

Van harte gefeliciteerd met je XC! Veel plezier ermee  ;D

BenC70ES

Gefeliciteerd, ben 't er wel  niet mee eens dat het de mooiste 850/X70 is  ;) ??? ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!