Kunstof/Plastic lassen

Gestart door BartusKN, 13-05-2009 19:25:38

Vorige topic - Volgende topic

BartusKN

Goedendag,

Ik zit hier met een (niet letterlijk) brandende vraag. Ik heb sinds gisteren een dubbele uitlaat op mijn auto. Nu moet er echter een klein stukje aan de bumper erbij gezet worden ( lees stukje van 10cm bij 10cm ) waar al een kleine kromming in zit.

Mijn vraag is, kent iemand die dit kan lassen ??

liefst in omgeving Flevoland.

linfiel

Hoi,
Wat dacht je van 1 seconde lijn gaat nooooit meer los,SUCCES.
Grt. Linfiel.

-D©©©L-

Citaat van: linfiel op 14-05-2009 21:01:54
Hoi,
Grt. Linfiel.
Onzin.

linfiel

Citaat van: -D©©©L- op 14-05-2009 21:03:34
Hoi,
Grt. Linfiel.
Onzin.
Hoezo,onzin licht je antwoord is toe dan.
Grt. Linfiel.

bupozaanstad

1 seconden lijm is een prima verbinding bij overlappende vlake delen, zoals bekend ook toegepast in de vliegtuig industrie, echter een stukje aan een bumper zetten is geen optie. Ten eerste zijn het geen overlappende delen en in kunststoffen zit te veel resonantie waardoor de verbinding toch weer los komt.

Beter zou het zijn het deel wat er bij moet aan de binnenzijde van de bumper te ondersteunen met een glasvezel mat en dit geheel met een goede epoxy hars te bewerken. Wel goed ontvetten en ja de bumper zal er af moeten.

-D©©©L-

Citaat van: linfiel op 15-05-2009 11:19:45
Citaat van: -D©©©L- op 14-05-2009 21:03:34
Hoi,
Grt. Linfiel.
Onzin.
Hoezo,onzin licht je antwoord is toe dan.
Grt. Linfiel.

Als je het flexibele ABS van een bumper gaat verlijmen met cyanoacrylaat lijm, krijg je een keiharde lijmnaad in het kunststof. Die houd niet erg lang.
Voor bumper reparatie gaat er niets boven tweezijdig doorlassen (mits het materiaal lasbaar is, natuurlijk). In alle gevallen: Spanningsvrij werken, dus demonteren & ondersteunen die handel.

linfiel

Okeé mee eens,en bedankt voor de uitleg,SUCCES ermee.
Grt. Linfiel.

Haenzel

Heb onlangs een bumper van een Opel mbv een verfstripper en een lijmpistool gerepareerd. Ging perfect, was echter wel polyethylene...

Er bestaan echter ook lijmpatronen voor ABS: http://shop.ivagroep.nl/site/producten/details/10%20PATTEX%20HOT%20LIJMPATROON%2020CM.136303.html

Met behulp van je verfstripper met juiste mondstuk beide delen tot het smeltpunt verwarmen, vervolgens met lijmpistool de las maken. Eventueel naverhitten op de las, laten afkoelen en schuren...

Wil je dit niet kun je je licht eens opsteken bij een surfzaak. Daar hebben ze reparatie-setjes voor oa ABS...

BartusKN

Dank u allen voor de reacties. Helaas nog geen tijd gehad om wat te gaan doen aan de bumpert. En eerlijk gezegd is het niet eens zo noodzakelijk. Het werken met een matje van binnenuit is geen optie omdat ik maar aan 1 kant een bevestigingsstuk heb, en de andere kant zit de uitlaat. Zodra het weer het toelaat zal ik wel eens gaan kijken hoe dit op te lossen, weet wel dat een kunstoflasser voor mij niet de optie is omdat ik dan mijn gehele bumper moet demonteren. En het is immers maar een blokje van ongeveer 10cm bij 10cm.