MIJN 850 T5 "R" IN KLEUR 214 project

Gestart door sean850, 14-05-2009 15:25:32

Vorige topic - Volgende topic

BOV

Citaat van: Turbobiker op 09-07-2009 11:39:17
Citaat van: Laserblue op 09-07-2009 09:29:46
anders gooi je er toch gewoon een chip uit een andere 850 in  ;)

Wil je dat verhaal nu werkelijk op het forum hebben? :o

Nu zeker :P
I take pictures and build stuff...

sean850

gisteren en daarnet de proefrit gehad om te kijken of ie nergens lekt en het heeft het allemaal uitgehouden.
turbo zit er helemaal goed op lekt nergens dus het is allemaal helemaal in orde en kan dus dinsdag met een gerust hart naar ET rijden  :eusa_dance:

verbaas me mezelf er wel een beetje over dat de klus gelukt is zonder achteraf lekkages :D maar dat is ook te bedanken aan het forum zodat ik wist wat ik allemaal nodig had, dus iedereen heel erg bedankt    :laugh:

sean850

vandaag is het zover de auto gaat naar ET voor een ander chippie  :eusa_dance: heb om 2 uur de afspraak dus zal straks gaan vertrekken vanavond dan een update over hoe en wat

elianmars

Citaat van: sean850 op 14-07-2009 11:22:56
vandaag is het zover de auto gaat naar ET voor een ander chippie  :eusa_dance: heb om 2 uur de afspraak dus zal straks gaan vertrekken vanavond dan een update over hoe en wat

En? 8)

sean850

nou ben net terug van ET het nieuwe chippie ging niet door :( blijkt auto is al gechipt wist ik veel dat het niet standaard is dat je turbo druk meter tot het einde van het witte gaat als je plankgas gaat  :eusa_shifty:

toch nog even een rondje gereden met de AFR meter en wat blijkt er wordt niet genoeg brandstof ingespoten, dus nu eerst maar voor de zekerheid het brandstof filter vervangen en naar de pomp kijken en dan weer een afspraak maken en misschien toch maar een andere ECU op de kop tikken zodat ze de boel wel kunnen aanpassen.

dus helaas kan ik nog steeds niet optimaal genieten van de auto maar dat houd me in ieder geval van de straat :D

elianmars

Maar is de software die er nu in zit niet te overschrijven, dan?

sean850

bij ET vertelde ze me dat ze dat niet bij deze chip konden doen omdat er een andere chip in gesoldeerd is konden ze deze niet flashen  :eusa_doh:

Pino143

Das zuur, Sean.

Heb je eindelijk een grotere turbo, kan je nog niet volgas.

Succes met het zoeken naar een andere ECU.

Gr

darius

Sean is het een handbak, ik heb me namelijk laten vertellen dat ik mn ecu uit de R niet in mn nieuwe aut kan gebruiken. Misschien iets voor jou NB als de info juist is en ik er idd zelf niets meer aan heb..
No show, only go.

-D©©©L-

Citaat van: sean850 op 14-07-2009 16:13:32
toch nog even een rondje gereden met de AFR meter en wat blijkt er wordt niet genoeg brandstof ingespoten, dus nu eerst maar voor de zekerheid het brandstof filter vervangen en naar de pomp kijken en dan weer een afspraak maken en misschien toch maar een andere ECU op de kop tikken zodat ze de boel wel kunnen aanpassen.

Is een defecte/versleten LMM niet de oorzaak van het arm lopen ?

sean850

nee volgens mij, niet want in deel last loopt ie perfect maar, zodra je het gas in trapt begint ie te arm te lopen

heb ook een high performance pomp van ET en deze geeft heel veel geluid ( hoog zoemend )
dit was dus niet goed dus vroegen ze me of ik het slangetje van de pomp ook had vervangen, dus ik zeg slangetje nooit erbij gekregen alleen een pompje in plastic zakje gekregen, was dus verkeerd verstuurd zonder extra onderdelen.
Wist ik veel en leer ook alleen maar meer :D dus nieuwe slang gekregen de bedoeling is om dat zaterdag te doen en m'n brandstof filter ook gelijk te vervangen, heb zelf helaas geen AFR meter dus hopen dat het dan goed is en dan weer afspraak maken.

Kan als het goed is van Scooby Doo na m'n vakantie een andere ECU overnemen uit de 855 R die hij uit Engeland aan het halen is dus dan kan ie wel goed gechipt worden  :eusa_dance:

we zullen het dus wel weer zien hoe het gaat in ieder geval ga ik over 2 weken met de auto op vakantie naar Duitsland en België, kan op dit moment nog gewoon rijden maar niet teveel turbo druk maken  :(

Wout309t

Je zou sowieso je wastegate slapper kunnen zetten dan komt-ie in elk geval niet zo hard in..
2011 V70 2.0T R-Design MT

sean850

ach dat maakt niet uit als ik m'n vriending er naast heb vind ze het toch niet leuk als ik ga zitten planken alleen stoplicht sprintjes vind ze leuk :D

darius

Citaat van: sean850 op 16-07-2009 18:25:11
ach dat maakt niet uit als ik m'n vriending er naast heb vind ze het toch niet leuk als ik ga zitten planken alleen stoplicht sprintjes vind ze leuk :D
Kijk maar uit met je aut,
No show, only go.

elianmars

Citaat van: darius op 16-07-2009 21:56:29
Citaat van: sean850 op 16-07-2009 18:25:11
Kijk maar uit met je aut,

Hoezo? De mijne heeft 't altijd goed gedaan (totdat Eugène de wagen van me kocht  :eusa_shifty:).