MIJN 850 T5 "R" IN KLEUR 214 project

Gestart door sean850, 14-05-2009 15:25:32

Vorige topic - Volgende topic

JCviggen

Citaat van: sean850 op 16-07-2009 17:15:35
heb ook een high performance pomp van ET en deze geeft heel veel geluid ( hoog zoemend )
dit was dus niet goed dus vroegen ze me of ik het slangetje van de pomp ook had vervangen, dus ik zeg slangetje nooit erbij gekregen alleen een pompje in plastic zakje gekregen, was dus verkeerd verstuurd zonder extra onderdelen.

Walbro pompen zijn altijd luid, ik zie niet meteen wat dat slangetje ermee te maken kan hebben. Als dat niet goed zou zitten kan je vollast rijden wel helemaal vergeten (ask me how I know  ;D )

Brandstoffilter vervangen kan nooit kwaad maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat de auto arm loopt wegens te lage benzinedruk. Zal wel in de software zitten, of teveel turbodruk (kan meerdere oorzaken hebben) of MAF/lambda sensor kaduuk. Dat ie deellast goed zit wil niet zeggen dat de sensors goed zijn.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

M a r c

Luister, wagen krijgt structureel te weinig benzine....  voor alle beterweters (begint vermoeiend te worden):

auto draait in deellast lambda 1, zodra je ook maar een beetje gasgeeft gaat ie maar lambda 1,20 en hoger....  dus véél te weinig brandstof. Hij krijgt zo weinig dat ie niet eens doortrekt en de turbodruk wil al niet eens verder dan 0,5 bar.

Geen idee wat voor software er nu inzit (zit een kortere eprom in gesoldeert) maar verrijken zou ie toch wel moeten doen.

Mijn conclusie:  benzine-aanvoer of druk veel te laag.

Bovenstaand verschijnsel heb ik al vaker gezien en in 8 van de 10 gevallen ligt het aan de pomp. Denk dat er bij montage iets fout is gegaan of de slang is van het tuitje geschoten omdat de originele slang íets te kort is. Dan krijg je ook bovenstaande problemen.

Btw: Een Walbro pomp hoor je amper meer dan een originele, zolang je 'm maar goed stevig monteerd.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

sean850

JCviggen

Citaat van: M a r c op 16-07-2009 23:08:06
bij montage iets fout is gegaan of de slang is van het tuitje geschoten omdat de originele slang íets te kort is. Dan krijg je ook bovenstaande problemen.

Btw: Een Walbro pomp hoor je amper meer dan een originele, zolang je 'm maar goed stevig monteerd.

Dat heb ik zelf ook voorgehad de eerste keer dat ik de Walbro er in had.

Is echter heel erg simpel vast te stellen, je neemt een tang en nijpt de benzine retour dicht. Als de motor verder gaat alsof er niets gebeurd is dan zit er wat fout met de pomp. Of een good old fashioned benzinedrukmeter natuurlijk. Altijd beter dan conclusies zonder testen en maar zo laten.

Als dit probleem vermoed wordt dan zou ik er zeker niet gewoon mee verder rijden  ??? Gewoon snel de pomp er uit trekken en oplossen. RICA heeft me indertijd gewoon naar huis gestuurd ermee maar het probleem kan snel verergeren als de slang er helemaal af gaat of van hoek veranderd. Heb toen de laatste paar honderd meter moeten uitbollen  ::)

Risico om te stranden langs de weg is zeer reëel.

Er werd overigens geschreven dat de druk naar het einde van het wit ging, niet dat ie maar tot 0.5 kwam en dan ging stotteren, scheelt nog wel in de vermoedelijke diagnose.

Als je een walbro pomp er gewoon in gooit zoals de originele er uit gekomen is (en dat doet bijna iedereen die'm zelf monteert) komt er aardig wat geluid bij, dus dat is op zich zeker niet abnormaal.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

M a r c

Citaat van: JCviggen op 17-07-2009 08:06:48
Citaat van: M a r c op 16-07-2009 23:08:06
bij montage iets fout is gegaan of de slang is van het tuitje geschoten omdat de originele slang íets te kort is. Dan krijg je ook bovenstaande problemen.

Dat heb ik zelf ook voorgehad de eerste keer dat ik de Walbro er in had.

Is echter heel erg simpel vast te stellen, je neemt een tang en nijpt de benzine retour dicht. Als de motor verder gaat alsof er niets gebeurd is dan zit er wat fout met de pomp. Of een good old fashioned benzinedrukmeter natuurlijk. Altijd beter dan conclusies zonder testen en maar zo laten.

Helemaal gelijk, er was helaas geen tijd voor was omdat ik nog meer afspraken had  ;)  De afspraak stond voor software + afstellen en niet voor storingzoeken. Hadden we de tijd gehad dan lossen we het ter plekke op maar dat paste helaas niet in het schema.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

sean850

ga morgen bezig met de auto om het probleem te verhelpen, heb eventueel ook nog de oude pomp maar heb liever de walbro erin.

waar zit de brandstof retourleiding zodat ik dus even kan testen wat er gebeurt als ik die dicht druk
en wat moet er dan normaal gebeuren

Turbobiker

Betere AFR met een andere brandstofpomp. Dat moet iemand eens uitleggen. Als je een beetje glad kunt ouwehoeren, kun je blijkbaar iedereen wat aansmeren. Zonde van het geld dus.
De Tussenpaus

sean850

Citaat van: Turbobiker op 17-07-2009 11:12:09
Betere AFR met een andere brandstofpomp. Dat moet iemand eens uitleggen. Als je een beetje glad kunt ouwehoeren, kun je blijkbaar iedereen wat aansmeren. Zonde van het geld dus.

had voor die tijd de pomp al vervangen voor een walbro omdat ik dacht dat de originele niet goed was er is dus helemaal geen sprake van aansmeren

walter leever

NOU,nou,nou wat zijn we weer vriendelijk :eusa_snooty:

Succes Sean(weet niet hoe ik je kan helpen,heb meer verstand van verzekeren :evil:)

walter

Turbobiker

Citaat van: sean850 op 17-07-2009 11:21:57
Citaat van: Turbobiker op 17-07-2009 11:12:09

had voor die tijd de pomp al vervangen voor een walbro omdat ik dacht dat de originele niet goed was er is dus helemaal geen sprake van aansmeren

Goed, dan maakt het niet uit. Maar alle Walbro's maken een stuk meer geluid dan de standaard pomp.
De Tussenpaus

sean850

HELP!!!!!!!!!!!!!

ik heb een probleempje, ben bezig met mijn brandstof pomp had deze eruit en had de walbro vervangen voor de originele.
Alles weer terug gezet en nu start de auto niet meer hoor de pomp wel zoemen als ik de auto op contact zet.  :eusa_doh:
Dus ik dacht dan zet ik de Walbro er maar weer in, not nu wil de brandstof slang er niet meer af krijg deze met geen mogelijkheid meer los. :eusa_wall:

heeft iemand tips want krijg het echt niet los  :eusa_pray:

UserID6342

Eerst pomp weer vastschroeven en dan een steeksleutel 17 onder de klem zetten, wip je 'm er zo vanaf met wat gepaste kracht.

sean850

ok het is allemaal gelukt heb de slang weer los gekregen en heb de Walbro erin gezet.
auto op contact pomp hoor ik pompen, maar nu wil de auto nog niet starten.

weet iemand wat het probleem kan zijn

Scooby Doo

Ontsteking? (voornamelijk bobine)

Zit/zat er een alarm met startonderbreking in?

Suc6

Puppy Power!!!