Beige stoffen bekleding reinigen

Gestart door wuilus64, 14-05-2009 16:37:56

Vorige topic - Volgende topic

wuilus64

Hallo allemaal,

De beige bekleding van de bestuurdesstoel begint intussen wel wat af te steken tegen de (minder bezette) andere zitplaatsen van m'n S70.
Behoorlijk vuil dus. Via de zoekfunctie vond ik alleen tips betreffend het leer, maar het gaat me dus om de stoffen bekleding.
Iemand een goede tip om deze te reinigen?
Alvast bedankt!

thuur

Met een stoomreiniger. Evt. overgebleven vuile plekken kun je dan te lijf gaan met een bekledingreiniger. Is het echt hardnekkig kun je nog een tapijtreiniger gebruiken. Ow, en overal de gebruiksaanwijzing van lezen ;)

Gr 8)

Jorrit850GLE

Heb niet gestoomd maar toen ik mijn roffel kreeg heb ik er wel direct bekledingsreiniger opgespoten (geloof van HG), even laten inwerken en afnemen met een oude handdoek. Het resultaat was goed en tegelijkertijd schrikbarend (vuil!) ;D...

thuur

Stoomreiniger FTW!

Of ff loshalen en in bad duwen..

Citaat van: thuur op 04-03-2007 00:10:23
Iemand soep?

Gr :eusa_sick:

wuilus64

Is dat niet vragen om moeilijkheden, zo'n vochtwolk van een stoombad in je auto?

thuur

Citaat van: wuilus64 op 20-05-2009 14:05:48
Is dat niet vragen om moeilijkheden, zo'n vochtwolk van een stoombad in je auto?

Vochtwolk ???

Heb je wel eens een stoomreiniger gebruikt?

Gr ;)

V70 classic

Citaat van: thuur op 20-05-2009 15:52:13
Citaat van: wuilus64 op 20-05-2009 14:05:48

Vochtwolk ???

Heb je wel eens een stoomreiniger gebruikt?

Gr ;)

Enne by the way een stoomreiniger is iets anders dan een stoomstrijkijzer  :eusa_shhh:

;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Jur

Gaat het met de stoomreiniger ook goed op het hemeltje?
Ik ben eigenlijk bang dat je er dan kringen in krijgt. Das nog lelijker dan het egale vervuiling van nu.
Vreemd dat het zo vuil wordt, gezien ik niet rook.

UserID6342

Wij maakten altijd het gehele interieur schoon (compl interieur dus ook hemel) met een tapijtreiniger en Citin.  Gaat perfect, daarna auto aantal dagen laten staan met ramen los en kachel erin om het weer goed droog te stoken.  Binnenkant altijd geheel nieuw.  Mooi klusje dus voor een vrijdagmiddag.

Eric

Met een stoom reiniger ga ik toch echt niet het hemeltje schoon maken.
Mijn ouders hadden vroeger een 760GLE welke naar een professioneel bedrijf is geweest.
Door stoom is de lijm laag van de hemelbekleding los gelaten van de harde onderlaag met als gevolg dat er een grote zak stof aan het plafond hing boven de achterbank...

245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

thuur

Citaat van: E.Asbroek op 20-05-2009 18:30:00
Mijn ouders hadden vroeger een 760GLE welke naar een professioneel bedrijf is geweest.
Door stoom is de lijm laag van de hemelbekleding los gelaten van de harde onderlaag met als gevolg dat er een grote zak stof aan het plafond hing boven de achterbank...

Dat is een specifiek probleem van de 700 serie. Je vindt geen enkele 700 met een strakke onbeschadigde originele hemel.

Gr :-\

UserID6342

Citaat van: thuur op 20-05-2009 18:50:34
Citaat van: E.Asbroek op 20-05-2009 18:30:00
Dat is een specifiek probleem van de 700 serie. Je vindt geen enkele 700 met een strakke onbeschadigde originele hemel.
Gr :-\
Idd zoals Thuur al aangeeft een bekend iets bij de gehele 700-serie.  Zal eens kijken of ik het adres nog heb van dat bedrijf in Veenendaal wat voor ons toen nwe hemeltjes maakte voor een paar centen voor die dingen.