v70R FWD 1ste versnelling

Gestart door matrixxv70R, 14-05-2009 18:20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matrixxv70R

mensen nu heb ik even een vraag kan het kloppen dat bij mijnRR uit 98 fwd handbak in de eerste versnelling ik niet volledig vermogen heb?? lijkt net dan of de turbo dan ook minder fluit en dan lijkt het mij dat hij word geknepen want als ik naar de 2 op schakel dan vliegt hij wel vooruit en dan hoor je de turbo ook flink afblazen!!!! ben benieuwd

animalT5R

Lijkt me aan de ene kant wel logisch,als je alle vermogen al direct in 1 had,trap je denk ik alles in 1 x aan vellen misschien . .
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

wazige tinus

1e is geen versnelling maar een wegrij hulp.als je nu een zware kar aankoppel en je rijd een stijle berg op dan fluit je turbo ook in zijn 1e gr tinus

elianmars

Is hett niet je tracs wat ingrijpt?

BenC70ES

Ik herinner me dat bij de 850 T5  in eerste versnelling het koppel beperkt werd door de ECU.


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Wibren

#5
Gewoon koppel begrenzing in de 1e versnelling, heb ik ook   ;D zelfs met een RICA chippie  ;D
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

matrixxv70R

oke daar was ik even benieuwd naar! het klinkt opzich logisch dat dat begrensd is
maar wilde het toch even weten!!! bedankt voor jullie reacties

993GT2

Citaat van: wazige tinus op 15-05-2009 20:04:29
leuk dat iederen met  mooie termen gooit maar wat is de 1e versnelling...........juist een........................................... wegrij hulp of kruip gang en niks anders.ook volvo heeft naar gedacht toen ze een bak gemaakt hebben.als je het zou willen moet je in zijn 2 met 4500 toeren wegtrekken en dan planken dan schiet je echt weg.maar dan ben je in mijn ogen een mongool en moet je misschien maar een gti of gsi kopen want volvo rijden is niet hard gaan maar genieten gr tinus en ja noem mij maar wazig

Kan er idd niks meer van maken dan dat je elk bericht waziger en waziger wordt.
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

wazige tinus

dat zal best maar er zit een kern van waarheid in

animalT5R

Citaat van: wazige tinus op 15-05-2009 20:10:10
dat zal best maar er zit een kern van waarheid in
Heb eigenlijk nog geen kern van waarheid in geen enkel van je 5 berichten gevonden  ??? Je doet je naam in ieder geval zeer zeker eer aan..
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

wazige tinus

dat jij mij raar vind zal wel maar als ik nergens verstand van heb vraag ik me af waarom ik al 7 jaar aan scania en daf werk.

nickk.

Nergens wordt gezegd dat je er geen verstand van hebt, maar voor mn gevoel lul je maar een eind in het rond. Een eerste versnelling is niet alleen een wegrijhulp, wat is dat nou voor geblaat :eusa_wall:.

rovelra

Citaat van: matrixxv70R op 14-05-2009 18:20:27
mensen nu heb ik even een vraag kan het kloppen dat bij mijnRR uit 98 fwd handbak in de eerste versnelling ik niet volledig vermogen heb?? lijkt net dan of de turbo dan ook minder fluit en dan lijkt het mij dat hij word geknepen want als ik naar de 2 op schakel dan vliegt hij wel vooruit en dan hoor je de turbo ook flink afblazen!!!! ben benieuwd

Ik heb precies het zelfde .............
Schijnt zo te moeten HELAAS




bassie81

dat doet mijn 850 T-5 uit 1993 ook, in 1e versnelling geen volledige turbodruk volgens mij.

maar dat kan ook komen omdat de motor zo snel in de toeren klimt dat geen volledige druk opgebouwd wordt...

Zal bij een V70R vast elektronisch geregeld zijn en ter bescherming van de aandrijflijn lijkt me.

martijn.

Heb ook het gevoel dat de V70R fwd begrensd is in de eerste en laatste versnelling.

In de 1 maakt ie max. 0,5 bar met een custom rica chip , dit was met mijn 850 met custom mte software wel anders.
Daarom vertrekt de v70 ook niet zoals de 850 :eusa_wall:

Ook krijg ik een feulcut bij 6100 rpm in de 5de versnelling( ong.255km/h gps), dit was bij de 850 ook niet zo.
Kan zeggen dat het de eerste keer schrikken was :o :o

motorische was de 850 hetzelfde als de v70 alleen een andere chip.