luchtmassameter schoonmaken in de vaatwasser

Gestart door hanszant, 15-05-2009 12:59:42

Vorige topic - Volgende topic

hanszant

Ik had met mijn 850 20V uit 1996 een probleem dat waarschijnlijk veroorzaakt werd door de luchtmassameter. Auto reed schokkerig, wisselend stationair toerental, verliest vermogen, lijkt verkeerd brandstofmengsel te krijgen, ontsteking (bougies, verdelerkap en rotor) ook al vervangen.
Mijn garagehouder (een gewone vakgarage) had niet de juiste apparatuur om de computer uit te lezen, maar hij dacht dat het de LMM wel eens zou kunnen zijn die kapot of vervuild is
Hij tipte me dat dat het soort LMM (bosch  0 280 217 002) van mij gewoon schoon te maken is in de vaatwasser. Baat het niet, dan schaadt het(waarschijnlijk?) niet.
dus....
Ik hem hem gedemonteerd en gewoon (twee keer) in de vaatwasser mee laten draaien. Weer gemonteerd en hij rijdt weer stukken beter. Of het probleem helemaal verholpen is weet ik nog niet, want ik rij meestal op gas en misschien zijn de injectoren ook nog vervuild.

Domaso

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Laserblue

Citaat van: t5karel op 15-05-2009 13:07:11
Gewoon de roestborstel erover toch ???

:eusa_naughty:

schoon pissen, ureum krijgt alles schoon ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

FelixB

Kun je met veel vervuilde dingen doen, zowel van een auto als andere dingen in huis.
855R & C70 T5 cabrio automaat

Lampje

Pis echter niet tegen je ruiten om die schoon te maken; dat kan resulteren in deuren die van binnenuit gaan roesten...

Vraag me niet hoe ik dit weet :eusa_angel:

hanszant

:)haha
je gaat toch niet over je eigen auto pissen

animalT5R

Citaat van: hanszant op 15-05-2009 17:18:23
:)haha
je gaat toch niet over je eigen auto pissen
In sommige provincies  ::)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....