Schakelaar Stoelverwarming stuk

Gestart door Joris_Scholte, 09-11-2003 04:29:38

Vorige topic - Volgende topic

Joris_Scholte

Ben ik vannacht klaar met werk en start de auto om naar huis te gaan. Koud vochtig weer, ideaal voor stoelverwarming. Ik druk de schakelaar op aan, en ik druk m zo stuk  ???. Is zo'n schakelaar makkelijk te vervangen?

Reitse

Die kan je er toch zo uitwippen?

Joris_Scholte

Oh? Ik dacht dat ik (minstens) twee Torx-schroeven moest loshalen... Ga zo toch de auto wassen, dus zal zo eens kijken.

denkweb

Even onder de handrem dat plastic stukje eruit trekken, of de stofhoes rond de pook lostrekken, daar kun je met je vingers tussendoor en zo de schakelaar omhoog drukken...

http://www.denkweb.tk

(foto 09)

Ik ben tot 2300u aan het werk, dus kom gerust langs als het niet lukt!

Oele

Persoonlijk zou ik de kankerstokjes asbak er even uitwippen, dan moet je inderdaad een aantal torxjes even losschroeven daarna kun je gemakkelijk de schakelaar naar boven drukken.

Vaak kun je de schakelaar repareren, je kunt hem met een schroevendraaiertje zo open wippen, kijken wat er kapot of scheef in zit, repareren, lampje vervangen (zoals alle lampjes vaak kapot gaan zal deze mischien ook kapot zijn) en weer terug plaatsen.

Succes!
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Joris_Scholte

Citaat van: denkweb op 09-11-2003 14:41:27
Even onder de handrem dat plastic stukje eruit trekken, of de stofhoes rond de pook lostrekken, daar kun je met je vingers tussendoor en zo de schakelaar omhoog drukken...

http://www.denkweb.tk

(foto 09)

Ik ben tot 2300u aan het werk, dus kom gerust langs als het niet lukt!

Heb wél de auto gewassen (staat te glimmen joh), maar nog niet aan de schakelaar gezeten. DW, bedankt voor je aanbod, maar ga het vanavond niet redden om ff langs te komen. Morgen heb ik vroege dienst, zal daarna eens kijken of ik zelf kan repareren.

Joris_Scholte

Citaat van: Oele op 09-11-2003 14:54:21
Persoonlijk zou ik de kankerstokjes asbak er even uitwippen, dan moet je inderdaad een aantal torxjes even losschroeven daarna kun je gemakkelijk de schakelaar naar boven drukken.

Asbak is al sinds jaar en dag buiten gebruik, maar ga er morgen eens mee aan de gang; kijken of ik er eventueel zo bij kan komen.

Vaak kun je de schakelaar repareren, je kunt hem met een schroevendraaiertje zo open wippen, kijken wat er kapot of scheef in zit, repareren, lampje vervangen (zoals alle lampjes vaak kapot gaan zal deze mischien ook kapot zijn) en weer terug plaatsen.

Succes!

Ik hoop dat ik m nog kan repareren; heb een '93-er 850, nog met de vierkante schakelaars. Zullen wel zeldzaam aan het worden zijn.

denkweb

Citaat van: Joris_Scholte op 09-11-2003 20:27:22

Asbak is al sinds jaar en dag buiten gebruik, maar ga er morgen eens mee aan de gang; kijken of ik er eventueel zo bij kan komen.

Succes!

Ik hoop dat ik m nog kan repareren; heb een '93-er 850, nog met de vierkante schakelaars. Zullen wel zeldzaam aan het worden zijn.

Als jij twee nieuw model schakelaars voor me hebt, dan heb ik voor jou wel twee ouderwetse vierkante schakelaars over... wellicht liggen de nieuwere dan wat beter in de markt!

Reitse

Joris, heb jij alleen stoelverwarming of hebben je passagiers ook een verwarmingselementje???  ;D

Joris_Scholte

Citaat van: Reitse op 09-11-2003 22:22:53
Joris, heb jij alleen stoelverwarming of hebben je passagiers ook een verwarmingselementje???  ;D

Alleen de voorstoelen. Kan de achterbank ook dan?  ???  :o

Joris_Scholte

Citaat van: denkweb op 09-11-2003 20:39:09
Als jij twee nieuw model schakelaars voor me hebt, dan heb ik voor jou wel twee ouderwetse vierkante schakelaars over... wellicht liggen de nieuwere dan wat beter in de markt!

Ben vanmiddag na het werk bij Volvogarage Gijsberts in Elst geweest, onderdeeltje is besteld en krijgen ze vd week binnen. Zal mij benieuwen of het het oude of nieuwe model is.

850Joris

Citaat van: Joris_Scholte op 10-11-2003 15:44:27

Yep in de 850 R standaard

Joris_Scholte

Hmm, moet ik maar eens kijken of dat dan ook in de mijn kan.... Maar eerst die van mijn stoel weer in orde.

Reitse

Citaat van: Joris_Scholte op 10-11-2003 15:44:27

Dat bedoel ik niet, al kan het inderdaad wel.
Wat ik bedoelde was, kun je niet het knopje van de passagiersstoel wisselen met je eigen knopje. Kost nixx en probleem voor jou opgelost :D

Joris_Scholte

Ja, maar dan blijf ik wel met een stukke schakelaar zitten. Schakelaar zelf is namelijk lam.