Marc en zijn V70 stellen zich voor

Gestart door Marc_V70, 16-05-2009 01:11:26

Vorige topic - Volgende topic

Marc_V70

Hallo allemaal,

Even voorstellen: Mijn naam is Marc, woonachtig in Enschede, getrouwd, en vader van twee mooie en gezonde dochters (0 en 2).

Ik ben niet helemaal nieuw op dit forum. Toen ik een paar jaar geleden mijn eerste Volvo kocht, een 850 2.5 10 V Estate op LPG, heb ik me al een keer aangemeld.
Ik ben daarna eigenlijk nooit heel actief geweest op dit forum, maar ik heb wel eens van de zoekfunctie gebruik gemaakt als ik wat technische ondersteuning nodig had.  ;)
Vanwege mijn allernieuwste aanwinst vond ik het wel even leuk om me opnieuw aan te melden.

Mijn 'nieuwe' Volvo is een V70 TDI of 2.5D (ben ik nog niet helemaal uit) van 10-1998 en deze heb ik net uit Duitsland geimporteerd. De V70 is voorzien van bijna alle denkbare opties, zoals automatische airco, cruise control, lederen bekleding (zwart), stoelverwarming, TRACS, Bigfront radio, aluminium inleg in het dashboard, donkerblauwe metallic lak, persus lichtmetalen velgen (maar die had ik al)

Hij heeft nog net geen 250.000 km gereden (dus ik moet 'm nog even inrijden) en de onderhoudshistorie is compleet aanwezig. Daar zijn die Duitsers toch wel erg goed in!  :eusa_clap:

Afgelopen woensdag heeft de V70 het inburgeringsexamen afgelegd bij het RDW, en nadat ik ook de Douane blij heb gemaakt met de nodige BPM :'( was de aanvraag van het Nederlandse kenteken compleet. Een dezer dagen ontvang ik mijn kentekenbewijs en daarna volgt nog een APK keuring... en dan kan het feest eindelijk écht beginnen.  :eusa_dance:

Kortom: Ik ben erg blij met mijn nieuwe aanwinst. Foto's volgen z.s.m. als de gele platen erop zitten.

FGG

Kijk, weer een tukker erbij. Gezellig!

Welkom op 't Forum, Marc.

Heb je ook foto''s van de V70?

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

sappie

welkom enne opschieten met die gele platen voor de foto's ;D

eau rouge

(opnieuw) welkom op het forum, enne.... foto's zonder gele platen mag ook hoor.......

arjen850

voel je dan weer welkom :D enne doet je fototoestel het niet als er geen gele platen op de volvo zitten? :eusa_think:
veel fijne kilometers met je diesel drinkende roffel..

gr arjen ;)

Marc_V70

Vandaag post ontvangen van het RDW: Mijn kentekenbewijs! Op het kentekenbewijs staat TDI, en na het uitschakelen van de EGR-klep door het gele slangetje af te klemmen krijg ik geen brandend motormanagementlampje. Hieruit concludeer ik dat het dus wel een TDI zal zijn.

Niet dat het mij veel uitmaakt, maar ik wist niet zeker of het een 2.5 D of een TDI was door het ontbreken van het TDI tekentje op de achterklep, en door het blauwe logo op de grille.

Een aantal foto's van mijn nieuwe aanwinst:

bastiaan arissen

Mooie auto hoor. Veel plezier er me.
Groeten bastiaan.

hathü

Welkom en veel plezier met je TDI. Heb er zelf ook 1 :D.

Cesar

thebeast

Welkom hier op het forum ,gelukkig weer een tukker met een blauwe roffel erbij
:eusa_dance:

the beast

Marc_V70

Vandaag de V70 voor de APK gehad. Rem rechtsachter was niet helemaal in orde. Er komen nu achter nieuwe remschijven, blokken en voeringen op, en dan heb ik 'm officieel rijklaar!  :eusa_dance:

Uiteraard blijven er wat dingen op het 'to-do-lijstje' staan:

-Grondig poetsen
-Binnenkant reinigen
-Uitlijnen
-Thermostaat / temperatuursensor (metertje zakt soms weg)
-Lampjes dashboard + radio (op sommige plaatsen blijft het donker)
-Airco reinigen en bijvullen
-Bluetooth carkit inbouwen
-Nieuwe mattenset
-EGR-klep afdoppen (nu uitgeschakeld met de vacuumslang)
-Dakspoiler
-Chiptuning