volvo RTI aansluiting

Gestart door richardC70, 09-11-2003 13:40:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardC70

Hoi,

Ik ben al een poosje opzoek naar de aansluitingen van een volvo RTI navigatie systeem (CD-ROM versie).
Deze zit in onze C70 cabrio.
Om het achteruit rijden eenvoudiger te maken lijkt het mij handig om het scherm van het navigatie systeem hiervoor te gebruiken.

Wie heeft er ervaring mee om op dit scherm een video bron (camera of laptop) aan te sluiten.

Ik ben benieuwd.

Entuscan

Ik heb daar ook eens achter zitten zoeken maar zo goed als niks gevonden :( Op internet dan wel te verstaan. Op het scherm zelf heb ik niet gekeken.

Wat ik van andere gehoord heb is dat via de tv ontvanger wel een ander beeldsignaal binnen te sluizen valt (videorecorder bv). Maar een tv tuner heb ik niet dus kan ik ook niet.

Voor achteruitrij camera zou dat eventueel gaan via de tv tuner maar dan mag je wel niet sneller als 3 km/h achteruit rijden :)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Andretti

Ik ben zelf bezig met het aansluiten van een dvd op de rti met tv functie. Nuttige info is te vinden onder: http://www.volvospy.com/w-agora4/view.php?bn=volvospy_newv70c70ubb&key=1066128980&first=1068378727&last=1067807116

mvg
Andretti

richardC70

Mijn vraag gaat eigenlijk over het eerste type navigatie systeem (C70 bouwjaar 2000).

Ik moet alleen weten of er ergens een video signaal loopt van de navigatiemodule naar het scherm. Is dit een normaal video signaal of RGB of iets anders.

Natuurlijk moet ik ook weten welke draden ik moet hebben. Zelf lukt het wel (denk ik) om een camera aan te sluiten zodra de achteruitrij lampen aan gaan etc.

Roeland

Ben ik ook zeer geïnteresseerd in. Waar ga je dat cameratje verstoppen? Bumper? Achter de achterruit? En wanneer je het signaal afgetapt hebt kun je bijv. ook een DVD spelertje aansluiten natuurlijk. En dan zit je niet met die 3km/u grens.  8)

Wel zelf de ogen op de weg houden, en de rest laten kijken dan natuurlijk.
66 > Daf 66 > 745 2.3t > 855 2.5 20V > V70 XC > V70 D5

richardC70

Als de bedrading maar duidelijk is kan men eigenlijk alles aansluiten op het scherm. DVD video computer etc.
Ook de 3km grens is dan niet meer van toepassing.
Dus alleen nog iemand die een bedradingschema heeft van het scherm........

Richard

Danny

Ik heb het bedradingsschema van het RTI systeem, C70
of S/V70 modeljaar 97'-'98, vermeld wordt een aparte DIN ingang voor bv een TV tuner.

richardC70

Kun je een kopie maken van dit schema of inscannen?
Ik wil wel uitzoeken of dit werkt en evt. een uitleg geven op het internet hoe het een en ander aan te sluiten.  Vast bedankt,
Richard

Roeland

Was je er al wat verder mee gekomen? Ben ook erg benieuwd.
66 > Daf 66 > 745 2.3t > 855 2.5 20V > V70 XC > V70 D5

richardC70

Helaas  :-[,

Ik heb nog steeds geen informatie kunnen vinden over de video ingang.

Zodra ik meer weet (ik hou mij aanbevolen voor informatie) maak ik er wel een soort project van met hoe en wat aan te sluiten etc.