stuuruitslag-begrenzing

Gestart door Red Devil, 16-05-2009 19:12:44

Vorige topic - Volgende topic

Red Devil

Bij het maximaal uitsturen komen er twee stalen nokken die zich aan de binnenzijde van de wielcontructie bevinden tegen een tweetal uitsparingen aan. Deze uitsparingen zijn bedekt met een soort kunststof kussentjes. Als ik maximaal naar rechts stuur kraakt het aan de linkerzijde enorm. Hier ontbreekt dan ook dit kunststof deel.

Zijn deze "kussentjes" los te bestellen of is hier een andere oplossing voor?

Ps. als ik dit nu zelf terug lees, vraag ik mij af of iemand dit zal begrijpen. :-[

arjen850

haha.. weet niet of die los te krijgen zijn,al denk ik van wel want je kunt ze er af halen..wat ook wil helpen is een flinke klodder vet op de punten te smeren..

gr arjen

Red Devil

Klopt,

Ik hier hier ongeveer een maand geleden kopervet op gesmeerd, maar dat is na een maand weer verdwenen en moet het opnieuw. Zocht eigenlijk een meer permanente oplossing.

elianmars

De kunststof blokjes zijn gewoon te bestellen bij de dealer. Ze moeten met popnagels worden gemonteerd, maar soms houden die toch niet goed.

Toevallig vandaag zag ik dat MarcoV de blokjes heeft vastgemaakt met boutjes en moertjes.

Als je er, na montage van een nieuw blokje, kopervet op smeert, kun je heel lang zonder kraken sturen.

MICHEL306

Ik weet wat je bedoeld en het is zels APK afkeur......dingen zitten met popnagels vast en zijn los te verkrijgen.      zie boven......waren tegelijk

gr  M

arjen850

kijk of je op de sloop er 1 kunt bemachtigen..anders zal het toch wel dealer werk worden,indien verkrijgbaar..

gr arjen :)

elianmars

Toch knap dat we alledrie tegelijk gepost hebben  ;D

arjen850

Citaat van: elianmars op 16-05-2009 19:52:23
Toch knap dat we alledrie tegelijk gepost hebben  ;D

haha ja :eusa_clap:

gr arjen

Red Devil

mannen,

Bedankt. Weer een probleem opgelost. Er blijven er nog maar weinig over.  ;D

elianmars

Vadis noemt het aanslagnokken, onderdeelnummer 9140386.

Red Devil

thnx,

weet ik meteen wat ik moet bestellen.

Waanzinnig dit forum :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

thuur

Citaat van: arjen850 op 16-05-2009 19:47:58
kijk of je op de sloop er 1 kunt bemachtigen..anders zal het toch wel dealer werk worden,indien verkrijgbaar..

gr arjen :)

Dit soort slijtagedelen kun je beter gewoon nieuw kopen.

Gr ;)

arjen850

helemaal met je eens thuur,ik wist alleen niet of het bij de dealer verkrijgbaar was..
dat blijkt wel het geval,en dus zou ik ook zeker voor nieuwe gaan..

gr arjen ;)

Jorrit850GLE

ik heb hetzelfde probleem en laatst ook al de tip van Kopervet gekregen. Ben echter nog niet onder de auto gekropen om te kijken of ik die plastic beschermdopjes ook nog heb.

Het is wellicht een beginners-vraag maar waar ongeveer in de wielconstructie vind ik deze dopjes en kan ik erbij zonder de auto op de krik te zetten? :-[

sander2

kun je zo bij, stuur indraaien en vanaf de voorkant ze je de begrenzer meteen zitten.