Sleuteldag Volvo 850-club: 5 september 2009 Doetinchem & Alkmaar

Gestart door llinssen, 20-05-2009 10:48:05

Vorige topic - Volgende topic

mark71

Ik ga zo ook maar eens rijden.
Eerst Marcel ophalen en door naar Alkmaar. :eusa_dance:

The Saint

Citaat van: FGG op 04-09-2009 23:10:10
Citaat van: The Saint op 04-09-2009 22:28:47
Citaat van: FGG op 04-09-2009 17:18:54
Zo, even eten en dan op naar Alkmaar.

Dat red je op de fiets ook nog als je nu vertrekt (maar waar moet je dan aan sleutelen he...)

Ik stond vanavond bij je aan de deur, rond 20:15, wel een rode V70R maar alle lampjes uit. Dus maar doorgereden.

>:( we waren ff naar het strand om die spectaculaire storm over zee te zien. En dan laat ik liever de C30 zandstralen...  ;)

Zie je strax!
No shirt no shoes, no pinball

FGG

Citaat van: mehn op 05-09-2009 05:04:01
http://www.mehn.nl/volvo/div/smiley/sleepy.gif

Ben ik blij dat ik gisteravond al richting Alkmaar ben gereden.

Net wakker, even een ontbijtje en dan koffie bij de Volvo-dealer.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rifwachter

Hier even een live verslag uit doetinchem.

Het is hier gezellig druk, en op alle 6 de bruggen wordt lekker gewerkt.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

elianmars

Citaat van: rifwachter op 05-09-2009 14:18:18
Hier even een live verslag uit doetinchem.

Het is hier gezellig druk, en op alle 6 de bruggen wordt lekker gewerkt.

En waar zijn de foto's?  ::) ;D

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

The Saint

In Alkmaar was het een gezellige en zinvolle dag. Veel estates (blijkbaar hoeft er aan sedans minder gesleuteld..).

Zelf heb ik een achterportier gerepareerd (ging niet meer open van binnenuit). Bleek een fluitje van een cent (maar dan wel with a 'little' help from my friends..). 3 nieuwe portierlampjes (de rode glaasjes waren bij meer mensen stuk) gemonteerd.

Onverwachts de automaatbak geflushed. Sowieso niet echt overbodig, wat er uit kwam was pikzwart, maar het kan zijn dat de beruchte "kloink" bij mijn auto bij het terugschakelen op hogere snelheden verdwijnt (althans volgens een ervaringsdeskundige met 15 jaar ervaring als Volvo monteur en bezitter van een XC70 classic). Toen nog OBD uit laten lezen ivm stotteren van de auto. Na resetten, rijden en weer uitlezen lijkt het zeker dat het gasklephuis niet goed functioneert. Meteen een afspraak gemaakt, wordt donderdag gerepareerd. Gewoon service.

not, gaat een dure worden, maar zo doorrijden is geen optie

Schijnt veel over op het forum te staan, maar ik vind het vooral belangrijk dat het opgelost wordt.

De deelnemers daar en het personeel van Van Kuyk zeer bedankt, het was gezellig!
No shirt no shoes, no pinball

Marc O.

Citaat van: rifwachter op 05-09-2009 14:58:04
Zelfs de zilvermeeuw staat op de brug.

Die kwam toch alleen maar voor de koffie? :o

;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: The Saint op 05-09-2009 15:17:12
Onverwachts de automaatbak geflushed. Sowieso niet echt overbodig, wat er uit kwam was pikzwart, maar het kan zijn dat de beruchte "kloink" bij mijn auto bij het terugschakelen op hogere snelheden verdwijnt
Hele grote kans ja, was bij mij al over na 1x aflaten en bijvullen. :eusa_dance:

Citaat van: The Saint op 05-09-2009 15:17:12
...lijkt het zeker dat het gasklephuis niet goed functioneert. Meteen een afspraak gemaakt, wordt donderdag gerepareerd. Gewoon service.

not, gaat een dure worden, maar zo doorrijden is geen optie

Ben benieuwd ! Gaat er een nieuwe in of wordt het een revisie van de huidige klep ?
Zit zelf ook tegen zoiets aan te hikken, ik hoop dat je ons (mij) op de hoogte wil houden.  :eusa_pray:

Gr,
Misha
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Citaat van: Misha op 05-09-2009 15:32:37
Zit zelf ook tegen zoiets aan te hikken

Want? Symptomen of preventief? Dat laatste is iets dat ik ook aan het overwegen ben.
...The Nile isn't just a river in Africa...

volvoTon

Zo weer thuis,

Was weer een leuke zinvolle dag.
Een paar kleine dingentjes gerepareerd en even lekker bij gepraat.

volvoton  :) :)

marcelV70R

zo ik ben ook weer thuis
was tot nu toe de allergoedkoopste sleuteldag ooit!!!
was in totaal €0 kwijt!!!
ik had een vreemde lekkage bij de D-stijl rechts
na eerst water uit een gieter over het dak te hebben gegooid
konden we het lek nog niet trceren
dan maar de wasstraat in en de hogedruk erop
om een regenbui na te bootsen
toen zag ik(ik zat dus achterin de auto) water lopen en wist waar het lek moest zitten
alles ff goed droog en schoon gemaakt
en toen zag ik het scheurtje zitten, aan de bovenkant net onder het dakrubber
ik heb er een beetje kit op gedaan
en onderweg naar huis toch een paar flinke buien gehad, en nog steeds droog!!

verder ff storingen uitgelezen, geen bijzonderheden
en de auto APK na gekeken
ook hier geen bijzonderheden
dus van de week ff naar de dealer om een verse APK te regelen!!!
ik bedank TvK en de medewerkers voor de gastvrijheid en wellicht tot een volgende x

Marcel

marcelV70R

oh ja vanmorgen samen met Mark opgereden vanaf Baarn
in de stromende regen!!

Marcel

Eric

Zo ook weer terug...
Eigenlijk alleen ff voor de gezelligheid langs gegaan en voor een bakkie bij TvK in Alkmaar.

Tja dan zie je ineens meerdere mensen de automaat flushen en dan denk je...... ships!! Dat wilde ik ook nog doen!
Even bij Rudi de kunst afgekeken hoe dat ze het doen en overlegd of er nog ruimte was. Ja dus...

Het goede shirt uit en een Tshirt van Florian aan (je weet maar nooit) en aan de slag.
Stelt allemaal niet zo heel veel voor en met de juiste uitleg van de heren van TvK snel gebeurd. De olie die er uit kwam viel mee maar er is duidelijk verschil met de nieuwe olie. Even doorspoelen en daarna de nieuwe olie. Even de stuuruitslag van nieuw vet voorzien en nieuwe ruitenwissertjes op de koplampen. Tussendoor met zijn allen een broodje en een bakkie.

Op de terug weg een grote  ;D op mijn gezicht... Hij schakelt soepeler!

@Rudi: Laat nog even weten hoe de flush bij jou uitpakt.
@forumuser: plaats eens een foto van je combi originele C70 koplamp met ET zijknipperlicht. (wil ff aan de vriendin laten zien)
@Florian en Ira: Mooie diesel! Veel plezier ermee.. Weer iemand die het licht ziet dat een V70 beter is dan een 850  ;D

En natuurlijk aan de heren van TvK dank voor de leerzame en gezellige dag!   :eusa_clap:
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease