Krijg contactsleutel niet uit slot, door standenschakelaar AT-bak? OPGELOST

Gestart door Mathilde, 21-05-2009 14:08:06

Vorige topic - Volgende topic

Mathilde

Ik rijd een V70 2.5D AT uit 1999.  :eusa_dance:

Sinds van de week kan ik van het ene op het andere moment de sleutel niet meer uit het contactslot krijgen. Ik krijg hem namelijk niet geheel teruggedraaid zodat ie in de "0" stand komt.

Ik heb sterk het vermoeden dat het veroorzaakt wordt door een soort van standenschakelaar bij/op de AT-bak. Die moet er toch op zitten ivm achteruitrijlichten en eerlijk is eerlijk, het gebeurt me ook nog weleens dat ik uit wil stappen, nadat ik eerst gestopt ben  ;) , de motor uitzet met de contactsleutel en dan de sleutel er ook niet uit krijg omdat de pook nog in Drive staat.

Naar mijn idee reageert het slot nu exact hetzelfde. Heb al geprobeerd om de pook veel heen en weer te bewegen (geoxideerd contact oid), maar dat mocht niet baten.

Iemand een idee? Als die schakelaar er zit, bevindt die zich dan op de bak of bij de pook doorvoer naar buiten?

@®-

Er zit bij de hendel onder de plaat waar de letters staan in welke versnelling je staat vooraan een klein schakelaartje, probeer deze eens gangbaar te maken met WD40.
Dit heb ik al eens gedaan bij een C70, daarna kreeg ik de sleutel weer netjes uit het contact

confruo

als je je hand op de schakelpook hebt, het hendeltje waar je dan met je vingers tegenaan gaat (om te ontgrendelen zeg maar) die blijft bij mij wel eens naar binnen hangen, dan krijg je je sleutel er niet uit inderdaad.
even terugtrekken zeg maar met de toppen van je vinger, dan springt hij bij mij weer eruit.

Emiel

Gewoon de pook een paar keer heen en weer halen en in de P zetten. Vervolgens met de vuist bovenop de pook slaan. Alle ralheid in de pook schiet even op z'n plaats en je sleutel kan eruit.

jan piet

heb dat ook een keer gehad, rechts boven je pook zit ene schakelaartje, ben even de naam kwijt, shift-loch??, iemand op gedrukt en nu niet 100% terug komen?? Dat was het nml bij mij!

Gr, JP

pimsam

Heb exact hetzelfde gehad met mijn 2.5D aut uit 1999. Pook ontgrendeling inspuiten met een beetje siliconenspray of WD40 is de oplossing. Geen geweld gaan gebruiken, maak je alleen maar dingen kapot mee.

mehn

Citaat van: Mathilde op 21-05-2009 14:08:06
Ik heb sterk het vermoeden dat het veroorzaakt wordt door een soort van standenschakelaar bij/op de AT-bak.

Dat heeft niets te maken met de standenschakelaar, maar met het shift-lock systeem dat er bij de laatste V70's inzit.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Misha

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,28118.msg655750.html#msg655750
Heb dat zelf ook mee mogen maken, vergrendelkop naar buiten trekken werkt, maar bovenstaande is de definitieve oplossing.
Erg duur voor een stukkie plastic, maar het is wel definitief weg.
Voor een jaar of 10 dan.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Mathilde

Heren, heren,

Mag ik een ieder weer danken voor zijn toewijding & bijdrage?

Ik schreef: "....kan ik van het ene op het andere moment de sleutel niet meer uit het contactslot krijgen...."

Maar toen @(r) en Jan Piet over de Shift Lock schakelaar begonnen, realiseerde ik mij pas dat ik daar aan en mee had zitten prutsen  :eusa_wall: :eusa_naughty:  (omdat ik nog steeds niet wist waarvoor ie diende, ik dacht zelfs aan de 'lock up')

Ik bleek ineens ook de pook in ´R´ of ´D´ te kunnen zetten zonder de rem in te drukken.............

Dus knpje gangbaar gemaak en sinds drie dagen slaapt ie nu weer ´s met de sleutel eruit en het alarm erop  ;D

jan piet