As wil niet meer terug in de bak...

Gestart door A3GLT, 23-05-2009 15:30:51

Vorige topic - Volgende topic

A3GLT

Ik heb zojuist een ashoes  vervangen en daarvoor de steekas verwijderd. Ik wil nu de boel weer in elkaar gaan zetten, maar ik krijg de as (links/bakzijde) niet meer terug in de bak. Er zit een borgveer op de as die niet verder dan het begin van de spiebanen in de bak wil.
Heeft iemand een idee hoe dit probleem op te lossen is? handige tips ofzo?

alvast bedankt

monster900

JayJ

Met de as zelf de spie als het ware er in meppen.
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

arjenT5R

beetje vettigheid er aan
het eerste stukje er in schuiven
en dan een flink duw geven probeer het zo recht mogelijk te doen anders wordt het nix  ;D :eusa_think:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

En check even of er geen troep in het gat of op de as zit, of onder de borgring.
Kort hard duwtje met een aanloopje moet voldoende zijn.

A3GLT

Bedankt voor de tips, heb het allemaal geprobeerd, maar tot nu toe zonder resultaat.
Denk dat het mijn eigen schuld is   :eusa_wall: :eusa_wall::-[ heb namelijk het borgringetje er af gehad, waardoor het waarschijnlijk wat vervormd is... Heb eerder deze week van een corolla de ashoes vervangen en daar moest de buitenste ashoes er via de binnenkant af. Ging er even onterecht vanuit dat dit bij de 850 ook zo zou zijn, vandaar... Hoop het morgen op te kunnen lossen.

razorx

Citaat van: A3GLT op 24-05-2009 08:26:12
Bedankt voor de tips, heb het allemaal geprobeerd, maar tot nu toe zonder resultaat.
Denk dat het mijn eigen schuld is   :eusa_wall: :eusa_wall::-[ heb namelijk het borgringetje er af gehad, waardoor het waarschijnlijk wat vervormd is... Heb eerder deze week van een corolla de ashoes vervangen en daar moest de buitenste ashoes er via de binnenkant af. Ging er even onterecht vanuit dat dit bij de 850 ook zo zou zijn, vandaar... Hoop het morgen op te kunnen lossen.
Vervang het ringetje wel als het er af is geweest. Zal inderdaad wat verbogen zijn.

Ik heb nog twee ringetjes liggen, nieuw: Één voor de bak en één voor de homokineet.
Je mag ze zo hebben. Ik woon wel in Diemen.
hier het verhaaltje:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg664056.html#msg664056

A3GLT

Bedankt voor het aanbod, maar een ritje Diemen kost me meer dan een nieuw ringetje denk ik. Mooi fotoverslag heb je trouwens. Had ik best willen zien voor ik aan de klus begon :) .

Al met al ben ik ook niet helemaal tevreden over het nieuwe (imitatie)rubber wat er op zit en ik kan voor een net prijsje een andere as overnemen. Ik weet het, een andere as kopen omdat het ringetje niet helemaal past is wat overdreven misschien, maar het geeft wel een lekker gevoel, ook omdat ik niet helemaal tevreden ben over hoe ik de ashoes gemonteerd heb. Voor nu is het in ieder geval de makkelijkste en snelste oplossing.

A3GLT

update: Gisteravond wilde ik de as ophalen die ik over kon nemen, maar helaas, deze bleek ook een lekke hoes te hebben.  140 km gereden voor niks :eusa_doh:
Vanmorgen alsnog naar de dealer om een nieuw borgringetje, maar ook hier helaas, deze hadden ze niet op voorraad en ik moest de auto wel vandaag afhebben. De dealer in Amerongen had 'm gelukkig wel. Nieuw ringetje er op geschoven en met een half uurtje stond ie weer op z'n wielen.
Eind goed al goed, volgende week mag ie een ritje naar Oostenrijk maken  :eusa_dance:

razorx

Toen ik dit klusje deed heb ik ook aardig staan vloeken. Het is gewoon geen leuk werk en je wordt erg vies.
Alles glibbert uit je handen en zeker als het de eerste keer is is er heel wat twijfel.

Maar je hebt het voor elkaar en daar ging het om!