Af en toe serieuze trillingen

Gestart door kefke2001, 24-05-2009 11:08:30

Vorige topic - Volgende topic

kefke2001

Goeiemorgen

Sinds woensdag heb ik af en toe serieuze trillingen als ik rem maar uitsluitend af en toe.
Als ik bijv na een rit dit aarbevingsgevoel krijg en ik laat hem afkoelen dan kan ik terug rijden zonder dat hij terug trilt.Zo heb ik dus na het kijken op het forum alles es beginnen checken en ik kan niks vinden wat er op zou lijken dat ik vastzittende remklauwen heb.Ik heb de wagen opgekrikt en alle wielen draaiden mooi rond dus ik denk niet dat het probleem daar zit.Echter heb ik bij de vooraan het boeltje opgepoetst en de blokken wat afgeschuurd omdat die er wat glazig uitzagen.En de remschijven zijn versleten (er staat een rand van ±3 mm op)
Echter ben ik dan gisteren tot bij mijn schoonouders gereden (afstand rond de 30 km) en juist bij het oprijden van hun oprit had ik een aardbevingsgevoel.Dus wagen laten staan en na 3 uur teruggereden naar huis en niks van last meer gehad.
Rarara wat zou dit kunnen zijn. Toch de remmen vooraan?
Ik dacht al aan de automaat maar als ik hem in N zet dan blijft ie trillen dus deze zal het al niet zijn denk ik. ( het gaat om een 2.5-20V uit 92)

-D©©©L-

hoe ver zijn de achterste schijven versleten, en is er ook een rand te zien aan de "binnenkant" van het remoppervlak  (dus naar midden) ?

kefke2001

achterste schijven zijn 95% goed en blokken ook en er is geen rand te bespeuren

thuur

Ronddraaien van de wielen zegt niets, tenslotte heb je het niet altijd..

Achter is dus recent vervangen? Dat is al een aanwijzing! Trillen in je stuur -> voorwielen, trillen in de stoel/gehele auto -> achter.

Gr 8)

Henida

Ik heb vrijdag mijn voor mijn blokken vervangen en heb volgens mij iets gelijks.
Als ik rem dan is bij de laatste meter voor stilstand een trilling te bemerken.
Het lijkt of er gas word gegeven, maar dit is niet zo.
Is dit normaal bij nieuwe remmen en moet de boel nog inslijten?
Ik bemerkte wel dat een van de remklauwen het rubben bij de cub en hals uit is,
Krijg dit ook niet meer terug. Is het raadzaam om nieuwe klauwen te monteren of een revisie setje te nemen.
Gr. Frans

thuur

Ik zou (na schade en schande) altijd voor nieuwe klauwen gaan. Bij Scandcar zijn ze echt niet duur en het scheelt je een hoop uren + risico dat er hele happen uit de cilinder blijken tijdens revisie.

En altijd per as vervangen!

Gr 8)

kefke2001

de achterste schijven en blokken zijn 5000 km geleden vervangen oftewel in maart.Het is zoals heninda zegt de laatste meter voor stilstand trilt hij. maar vandaag weer niet geen last gehad en nochtans 300 km gereden vandaag.Het lijkt op de achterste maar volgens m'n garagist zijn het de  voorste remschijven omdat die totaal zijn versleten.
Ik laat het jullie wel weten.
Alvast bedankt voor de vlugge reacties