velgen richten - iemand goed adres?

Gestart door sappie, 24-05-2009 19:40:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70 classic

Citaat van: spekkie99 op 26-05-2009 12:15:12
Hoeveel gram is dan ongeveer aceptabel voordat je verder gaat kijken naar kromme velgen?
Als je het wiel zonder de band gaat balanceren kun je daar dan toch ook iets over zeggen?

Even over de wielband combi.
Kun je niets over zeggen.
Dit hangt ook af van waar je je lood bevestigd.
Het zou zo maar kunnen zijn dat het app zegt van 5 gr.
Maar omdat jij niet van die ouderwetse klemloodjes wilt maar plaklood kun je zo maar 10 gr moeten plakken.
Enkel en alleen omdat je lood dichter tegen de middellijn aan zit.

Maar voor een velg zou ik zeggen 0 gr.
De fabrikage van de velg is perfect te sturen dus die zou je perfect in ballans kunnen maken.
Hier zit dan ook meestal het prijsverschil in bij velgen.
Als je dadelijk de velg op het ballanceer app gooit en je ziet Hawaiaanse taferelen moet je eigenlijk gewoon stoppen en gaan richten of vervangen.
Maar ik kan niet in jou knip kijken.

De fabrikage van de band is wat moeilijker te sturen maar ook hier is het meestal zo dat een goedkopere band veel lood betekent.

En even voor de Hang Kang en andere Koreaanse aanhangers de uitzondering bevestigt ook hier de regel
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Thys


-D©©©L-

Citaat van: V70 classic op 26-05-2009 12:46:44
Citaat van: spekkie99 op 26-05-2009 12:15:12
Hoeveel gram is dan ongeveer aceptabel voordat je verder gaat kijken naar kromme velgen?
Als je het wiel zonder de band gaat balanceren kun je daar dan toch ook iets over zeggen?

Even over de wielband combi.
Kun je niets over zeggen.
Dit hangt ook af van waar je je lood bevestigd.
Het zou zo maar kunnen zijn dat het app zegt van 5 gr.
Maar omdat jij niet van die ouderwetse klemloodjes wilt maar plaklood kun je zo maar 10 gr moeten plakken.
Enkel en alleen omdat je lood dichter tegen de middellijn aan zit.

Maar voor een velg zou ik zeggen 0 gr.
De fabrikage van de velg is perfect te sturen dus die zou je perfect in ballans kunnen maken.
Hier zit dan ook meestal het prijsverschil in bij velgen.
Als je dadelijk de velg op het ballanceer app gooit en je ziet Hawaiaanse taferelen moet je eigenlijk gewoon stoppen en gaan richten of vervangen.
Maar ik kan niet in jou knip kijken.

De fabrikage van de band is wat moeilijker te sturen maar ook hier is het meestal zo dat een goedkopere band veel lood betekent.

En even voor de Hang Kang en andere Koreaanse aanhangers de uitzondering bevestigt ook hier de regel

Een klein beetje modern balanceer apparaat (van na 1985 ofzo) bepaald netjes het extra gewicht als je de plaatsing van de gewichtjes aangeeft.

Het balanceren van de velg kan nodig zijn na spuiten, poedercoaten of montage van een afwijkend ventiel (metaal ofzo). Ook de montage van een bandendruk meetsysteem geeft natuurlijk leuke afwijkingen. Mijn ervaring is dat het merk en de prijs van een band vrij weinig zeggen over de gewichtsverdeling in een band.  Feit is wel dat je met 15 gram afwijking op een 195/65R15 band onder een peugeot 406 o.id. makkelijker weg komt dat 5 gram afwijking op een 225/35R18 onder een plankhard geveerde/gedempte 850 of x70.


V70 classic

Citaat van: -D©©©L- op 26-05-2009 13:01:52
Citaat van: V70 classic op 26-05-2009 12:46:44
Citaat van: spekkie99 op 26-05-2009 12:15:12
Hoeveel gram is dan ongeveer aceptabel voordat je verder gaat kijken naar kromme velgen?
Als je het wiel zonder de band gaat balanceren kun je daar dan toch ook iets over zeggen?

Even over de wielband combi.
Kun je niets over zeggen.
Dit hangt ook af van waar je je lood bevestigd.
Het zou zo maar kunnen zijn dat het app zegt van 5 gr.
Maar omdat jij niet van die ouderwetse klemloodjes wilt maar plaklood kun je zo maar 10 gr moeten plakken.
Enkel en alleen omdat je lood dichter tegen de middellijn aan zit.

Maar voor een velg zou ik zeggen 0 gr.
De fabrikage van de velg is perfect te sturen dus die zou je perfect in ballans kunnen maken.
Hier zit dan ook meestal het prijsverschil in bij velgen.
Als je dadelijk de velg op het ballanceer app gooit en je ziet Hawaiaanse taferelen moet je eigenlijk gewoon stoppen en gaan richten of vervangen.
Maar ik kan niet in jou knip kijken.

De fabrikage van de band is wat moeilijker te sturen maar ook hier is het meestal zo dat een goedkopere band veel lood betekent.

En even voor de Hang Kang en andere Koreaanse aanhangers de uitzondering bevestigt ook hier de regel

Een klein beetje modern balanceer apparaat (van na 1985 ofzo) bepaald netjes het extra gewicht als je de plaatsing van de gewichtjes aangeeft.

Het balanceren van de velg kan nodig zijn na spuiten, poedercoaten of montage van een afwijkend ventiel (metaal ofzo). Ook de montage van een bandendruk meetsysteem geeft natuurlijk leuke afwijkingen. Mijn ervaring is dat het merk en de prijs van een band vrij weinig zeggen over de gewichtsverdeling in een band.  Feit is wel dat je met 15 gram afwijking op een 195/65R15 band onder een peugeot 406 o.id. makkelijker weg komt dat 5 gram afwijking op een 225/35R18 onder een plankhard geveerde/gedempte 850 of x70.



Klopt helemaal.
Ik gaf alleen aan dat de plaats van het lood ook van invloed is op het geen dat je gaat plakken.
En natuurlijk heeft alles wat je er opplakt (verf of een andere coating) invloed op de ballans,Al zou je met een fatsoenlijke spuiter moeten aannemen dat de verf overal even dit op de velg zit en dus te verwaarlozen zou moeten zijn.
Maar als je dit in een reply gaat meewegen krijg je nooit een eenduidig antwoord.
Verder denk ik wel dat iedereen hier op fatsoenlijke banden rijdt.
Ik geef alleen maar aan dat je bij discount banden een groter risico loopt dan bij een duurdere band.

Als men bij een gem garage ballans problemen heeft en men kan het niet vinden gaat men vaak over naar Michelin of een ander A merk dus dat geeft te denken.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

sappie

de banden om de betreffende velgen zijn michelin pilot sport (sinds 3 weken erom liggen), geen goedkope meuk derhalve.

@ed:
he, grappig dat je ook in nieuw vennep woont!! waar ergens? zie veel S/V70 rondrijden....

t.a.v. profile: ik heb de banden laten balanceren, daarvoor al eens bij de volvo dealer. eigenlijk vind ik dat men bij het balanceren al moeten kunnen constateren dat een velg recht is of gericht moet worden.
daar ik de auto in de pauze makkelijk ff naar de overkant kan brengen naar de profile aalsmeer, laat ik hen er maar even naar kijken.

@v70 classic:
tja, de velgen die ik nu heb zijn voor mij de ideale/perfecte velgen voor de S70, vind ze in ieder geval het mooist staan.
voor het laten richten van 2 velgen is de knip geen probleem dus ik zou het er wel voor over hebben in ieder geval ze gericht moeten worden. 

V70 classic

Citaat van: sappie op 26-05-2009 15:13:56
de banden om de betreffende velgen zijn michelin pilot sport (sinds 3 weken erom liggen), geen goedkope meuk derhalve.

@ed:
he, grappig dat je ook in nieuw vennep woont!! waar ergens? zie veel S/V70 rondrijden....

t.a.v. profile: ik heb de banden laten balanceren, daarvoor al eens bij de volvo dealer. eigenlijk vind ik dat men bij het balanceren al moeten kunnen constateren dat een velg recht is of gericht moet worden.
daar ik de auto in de pauze makkelijk ff naar de overkant kan brengen naar de profile aalsmeer, laat ik hen er maar even naar kijken.

@v70 classic:
tja, de velgen die ik nu heb zijn voor mij de ideale/perfecte velgen voor de S70, vind ze in ieder geval het mooist staan.
voor het laten richten van 2 velgen is de knip geen probleem dus ik zou het er wel voor over hebben in ieder geval ze gericht moeten worden. 


Als ze het maar vinden.
Maar je word er wel moedeloos van.
Ik heb het zelf ook aan de hand gehad en heb de auto op het laatst weggedaan.
Het was allemaal wel garantie werk maar ze kregen het niet goed dus dan ben ik heel makkelijk.

Maar ik wens je veel sk 6 want je wilt wel genieten van een auto.
Wat ook altijd leuk is is los vuil in de band.
Dan moet dat loodje steeds op een andere plaats.  :evil: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

sappie

Citaat van: V70 classic op 26-05-2009 15:33:24
Citaat van: sappie op 26-05-2009 15:13:56
de banden om de betreffende velgen zijn michelin pilot sport (sinds 3 weken erom liggen), geen goedkope meuk derhalve.

@ed:
he, grappig dat je ook in nieuw vennep woont!! waar ergens? zie veel S/V70 rondrijden....

t.a.v. profile: ik heb de banden laten balanceren, daarvoor al eens bij de volvo dealer. eigenlijk vind ik dat men bij het balanceren al moeten kunnen constateren dat een velg recht is of gericht moet worden.
daar ik de auto in de pauze makkelijk ff naar de overkant kan brengen naar de profile aalsmeer, laat ik hen er maar even naar kijken.

@v70 classic:
tja, de velgen die ik nu heb zijn voor mij de ideale/perfecte velgen voor de S70, vind ze in ieder geval het mooist staan.
voor het laten richten van 2 velgen is de knip geen probleem dus ik zou het er wel voor over hebben in ieder geval ze gericht moeten worden. 


Als ze het maar vinden.
Maar je word er wel moedeloos van.
Ik heb het zelf ook aan de hand gehad en heb de auto op het laatst weggedaan.
Het was allemaal wel garantie werk maar ze kregen het niet goed dus dan ben ik heel makkelijk.

Maar ik wens je veel sk 6 want je wilt wel genieten van een auto.
Wat ook altijd leuk is is los vuil in de band.
Dan moet dat loodje steeds op een andere plaats.  :evil: .

nou, de auto zal ik er niet voor wegdoen want het zit hem echt in de velgen en niet in de auto gelukkig. maar na drie weken van alles proberen wil ik hem nu toch ook wel trillingsvrij hebben en houden.....
heb ook mijn "oude" antalia's nog liggen voor als ze gericht moeten worden...

Rijns_t5r

hier nog een adres,heb ik goede ervaringen mee,is wel in de omgeving van rotterdam.
om precies te zijn hellevoetsluis.
http://www.velgen.nl/
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

henry classic v70

Wheeltrim in Nijkerk, heb daar al eens een ontzettende kromme velg laten repareren.
Wat dat nu kost weet ik niet, is al een hele tijd geleden.

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjen850

eerst maar eens kijken of ze nou echt krom zijn..van daaruit kun je altijd nog stappen ondernemen :D

gr arjen ;)

sappie

Citaat van: arjen850 op 27-05-2009 00:00:41
eerst maar eens kijken of ze nou echt krom zijn..van daaruit kun je altijd nog stappen ondernemen :D

gr arjen ;)

daar heb je gelijk in,
wel iedereen bedankt voor de "richt"adressen, als ze toch gericht moeten worden weet ik in ieder geval waar ik heen kan!

sappie

update:
vandaag naar de profile in aalsmeer geweest en daar inderdaad geconcludeerd dat beide velgen net krom genoeg zijn om gericht te moeten worden.
ze hebben in ieder geval geprobeerd de banden zoveel mogelijk te balanceren (dit x gratis  ;)) en 10 juni heb ik daar een afspraak om de velgen te laten richten.
voor mij komt dit uitstekend uit want de profile is 5 minuten lopen van mijn werk dus voor het werk even brengen en na het werk weer ophalen  ;D

b0nkolok

Citaat van: sappie op 29-05-2009 17:51:18
update:
vandaag naar de profile in aalsmeer geweest en daar inderdaad geconcludeerd dat beide velgen net krom genoeg zijn om gericht te moeten worden.
ze hebben in ieder geval geprobeerd de banden zoveel mogelijk te balanceren (dit x gratis  ;)) en 10 juni heb ik daar een afspraak om de velgen te laten richten.
voor mij komt dit uitstekend uit want de profile is 5 minuten lopen van mijn werk dus voor het werk even brengen en na het werk weer ophalen  ;D


Beste Sappie,
Ik heb mijn Titans een maand geleden bij www.velgenexpert.nl aan de Helicopterstraat in Amsterdam laten richten en poedercoaten (€ 400). Vreemd ventje daar, maar hij verstaat zijn vak. Ze zien er als nieuw uit en ze zijn weer egaal rond, zonder slinger en in balans. Na hermonteren van de banden (Falken Ziex 512) en plakloodjes puur glad op het asfalt.
Aanbeveling!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

sappie

Citaat van: b0nkolok op 29-05-2009 18:24:25
Citaat van: sappie op 29-05-2009 17:51:18
update:
vandaag naar de profile in aalsmeer geweest en daar inderdaad geconcludeerd dat beide velgen net krom genoeg zijn om gericht te moeten worden.
ze hebben in ieder geval geprobeerd de banden zoveel mogelijk te balanceren (dit x gratis  ;)) en 10 juni heb ik daar een afspraak om de velgen te laten richten.
voor mij komt dit uitstekend uit want de profile is 5 minuten lopen van mijn werk dus voor het werk even brengen en na het werk weer ophalen  ;D


Beste Sappie,
Ik heb mijn Titans een maand geleden bij www.velgenexpert.nl aan de Helicopterstraat in Amsterdam laten richten en poedercoaten (€ 400). Vreemd ventje daar, maar hij verstaat zijn vak. Ze zien er als nieuw uit en ze zijn weer egaal rond, zonder slinger en in balans. Na hermonteren van de banden (Falken Ziex 512) en plakloodjes puur glad op het asfalt.
Aanbeveling!

het richten kost daar net zoveel als bij de profile zie ik, echter ben ik dan wel een halve dag kwijt, nu kan ik gewoon doorwerken doordat de profile bij 'm'n werk om de hoek zit...aangezien ze daar maar 1 man hebben die dat kan en daarom ook pas op 10 juni een afspraak kon maken, ga ik er maar gewoon vanuit dat het daar ook goed gebeurd..

ed

Bij ASW kost het een stuk minder, en die levert echt heel net sluitwerk. Poedercoaten levert naar mijn idee een minder mooi resultaat op.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!