velgen richten - iemand goed adres?

Gestart door sappie, 24-05-2009 19:40:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sappie

een maandje geleden 4 perfo's gekocht via marktplaats.
voorbanden vervangen (zeer kostbaar bij de dealer) maar nog steeds trillingen, recentelijk achterbanden vervangen, hiermee de trillingen in de zitting geheel verdwenen, dit lag dus aan de banden.

echter stuur trillede nog steeds, ondanks uitbalanceren en uitlijnen.

vandaag even de achterbanden voor gezet en de voorbanden achter. resultaat is dat het stuur niet meer triilt maar nu in de zitting.

bij het verwisselen van de banden zag ik de vermoedelijke oorzaak, de banden die nu voor liggen, 15 gram lood, de achterbanden maar liefst 75 gram lood  :-\

denk dat de enige manier om de trilling eruit te krijgen het opnieuw laten richten van de achtervelgen is.
ik heb in omgeving amsterdam http://www.velgenexpert.nl/ gezien.
- heeft iemand ervaring met het richten van velgen?
- heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
- iemand nog een ander goed adres voor herstellen van je velgen?

voor 4 velgen vragen ze 150 euro, vind ik nog wel meevallen overigens.

V3lv3T

Heb je ze wel nog eens laten balanceren? Want volgens mij is dat gewoon het euvel, niet goed gedaan.
Dan krijg je dat soort trillingen naar mijn weten...

volvoc70T5

geen last van hoogteslag of iets dergelijks..
dat krijg je er niet uit met balanceren namelijk..

laat ze anders de band een keer draaien op de velg zodat de loodverhouding iets beter is.. (ofzoiets)

sappie

banden zijn al 2x gebalanceerd en de banden hebben geen hoogteslag. tevens voor de zekerheid een x laten uitlijnen, trillen door dit alles wel minder geworden maar toch blijft het trillen.

heb de velgen van marktplaats dus weet ook niet wat ermee gebeurd is, wel vreemd dat de 2 voorbanden maar 15 gram behoeven en de 2 achterbanden rond de 75 gram

arjen850

Citaat van: sappie op 24-05-2009 20:45:15
banden zijn al 2x gebalanceerd en de banden hebben geen hoogteslag. tevens voor de zekerheid een x laten uitlijnen, trillen door dit alles wel minder geworden maar toch blijft het trillen.

heb de velgen van marktplaats dus weet ook niet wat ermee gebeurd is, wel vreemd dat de 2 voorbanden maar 15 gram behoeven en de 2 achterbanden rond de 75 gram


het kan altijd zo zijn dat de velgen krom zijn..maar als een velg krom is dan is dat altijd weer te vinden als het wiel aan het balanceerapparaat hangt..
dan kun je altijd zien of hij slingert..
als dat niet het geval is(dus het wiel slingert niet) dan is hij ook niet krom..
en idd dan is een goed advies om de band te draaien op de velg..leeg laten lopen, streep bij het ventiel, losdrukken en dan draaien en weer oppompen..
veel lood aan een wiel hoeft niet altijd te beteken dat er iets krom is of dat de band slecht is..
wat ik als ik jou was eerst zou proberen is het balanceren van de wielen terwijl die aan de auto zitten..kweet niet hoe ik een link moet plaatsen maar het is pas nog besproken..

succes arjen ;)

sappie

Citaat van: arjen850 op 24-05-2009 20:53:35
Citaat van: sappie op 24-05-2009 20:45:15
banden zijn al 2x gebalanceerd en de banden hebben geen hoogteslag. tevens voor de zekerheid een x laten uitlijnen, trillen door dit alles wel minder geworden maar toch blijft het trillen.

heb de velgen van marktplaats dus weet ook niet wat ermee gebeurd is, wel vreemd dat de 2 voorbanden maar 15 gram behoeven en de 2 achterbanden rond de 75 gram


het kan altijd zo zijn dat de velgen krom zijn..maar als een velg krom is dan is dat altijd weer te vinden als het wiel aan het balanceerapparaat hangt..
dan kun je altijd zien of hij slingert..
als dat niet het geval is(dus het wiel slingert niet) dan is hij ook niet krom..
en idd dan is een goed advies om de band te draaien op de velg..leeg laten lopen, streep bij het ventiel, losdrukken en dan draaien en weer oppompen..
veel lood aan een wiel hoeft niet altijd te beteken dat er iets krom is of dat de band slecht is..
wat ik als ik jou was eerst zou proberen is het balanceren van de wielen terwijl die aan de auto zitten..kweet niet hoe ik een link moet plaatsen maar het is pas nog besproken..

succes arjen ;)

heb het topic inderdaad voorbij zien komen over het balanceren met de wielen nog aan de auto.
zal morgen even met profile contact opnemen en de banden nogmaals laten nakijken..

arjen850


ed

Je kunt ook naar ASW in Weesp. Doet heel netjes werk weet ik uit eigen ervaring.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

sappie

Citaat van: ed op 25-05-2009 08:50:26
Je kunt ook naar ASW in Weesp. Doet heel netjes werk weet ik uit eigen ervaring.

ok, super!! zal ik zeker even in mijn achterhoofd houden.

a.s. vrijdag gaat ie (weer) richting profile en dan wordt er (nogmaals) gekeken naar de velgen of deze al dan niet gericht moeten worden. naar aanleiding van mijn verhaal en ervaring vermoeden ze toch dat ze "krom" zijn maar ze zullen vrijdag nog even goed ernaar kijken. wacht het maar af....

gelukkig dat ik de banden nog om de antalia's heb (worden wintervelgen) als ze wel gericht moeten worden..

arjen850

#9
Citaat van: sappie op 25-05-2009 15:55:36
Citaat van: ed op 25-05-2009 08:50:26
Je kunt ook naar ASW in Weesp. Doet heel netjes werk weet ik uit eigen ervaring.

ok, super!! zal ik zeker even in mijn achterhoofd houden.

a.s. vrijdag gaat ie (weer) richting profile en dan wordt er (nogmaals) gekeken naar de velgen of deze al dan niet gericht moeten worden. naar aanleiding van mijn verhaal en ervaring vermoeden ze toch dat ze "krom" zijn maar ze zullen vrijdag nog even goed ernaar kijken. wacht het maar af....

gelukkig dat ik de banden nog om de antalia's heb (worden wintervelgen) als ze wel gericht moeten worden..

1 ding begrijp ik niet..je zegt dat de banden al 2 x zijn uitgebalanceerd,en dat ze geen hoogte slag hadden..dus er is naar gekeken :eusa_think:
dan, als men kijkt is het eerste wat opvalt of de velgen al dan niet krom zijn..nu moet daar de derde x naar gekeken worden?
dat hadden ze bij de eerste x ook kunnen zien en kunnen melden,ik zou ze dat ook zeggen..
naja hopen dat je vrijdag wat wijzer wordt,al zou ik als advies geven om erbij te gaan staan als de wielen aan het balanceer apparaat hangen..
zijn ze krom dan kan je dat zelf ook zien,de velg zal dan slingeren als hij krom is..
succes vrijdag..

gr arjen ;)

sappie

Citaat van: arjen850 op 25-05-2009 23:06:11
Citaat van: sappie op 25-05-2009 15:55:36
Citaat van: ed op 25-05-2009 08:50:26
Je kunt ook naar ASW in Weesp. Doet heel netjes werk weet ik uit eigen ervaring.

ok, super!! zal ik zeker even in mijn achterhoofd houden.

a.s. vrijdag gaat ie (weer) richting profile en dan wordt er (nogmaals) gekeken naar de velgen of deze al dan niet gericht moeten worden. naar aanleiding van mijn verhaal en ervaring vermoeden ze toch dat ze "krom" zijn maar ze zullen vrijdag nog even goed ernaar kijken. wacht het maar af....

gelukkig dat ik de banden nog om de antalia's heb (worden wintervelgen) als ze wel gericht moeten worden..

1 ding begrijp ik niet..je zegt dat de banden al 2 x zijn uitgebalanceerd,en dat ze geen hoogte slag hadden..dus er is naar gekeken :eusa_think:
dan, als men kijkt is het eerste wat opvalt of de velgen al dan niet krom zijn..nu moet daar de derde x naar gekeken worden?
dat hadden ze bij de eerste x ook kunnen zien en kunnen melden,ik zou ze dat ook zeggen..
naja hopen dat je vrijdag wat wijzer wordt,al zou ik als advies geven om erbij te gaan staan als de wielen aan het balanceer apparaat hangen..
zijn ze krom dan kan je dat zelf ook zien,de velg zal dan slingeren als hij krom is..
succes vrijdag..

gr arjen ;)

ik weet het, iik weet het, wordt er zelf ook een beetje simpel van. dit x naar de profile bij mijn werk om de hoek voor verse ogen en nu opdracht gegeven om echt alleen te kijken naar de velgen.

zelf zou ik ook denken dat als ie krom is dat ze dat dan bij het balanceren zouden moeten constateren, maar zowel bij de volvo dealer als de profile in nieuw vennep is mij niets medegedeeld hierover, maar toch blijven alleen deze velgen (zowel voor als achter geplaatst) trillen / een onbalans houden.

ik wacht het vrijdag af en anders laat ik ze gewoon richten, ben er een beetje klaar mee ...

ed

Hee Sappie, ik zie dat je ook in Nieuw-Vennep woont!
Ik ben laatst ook daar bij de Profile geweest wegens een trilling. Ik heb toen mijn voorbanden laten balanceren, maar wel met de mededeling erbij of ze even naar slingers wilden kijken. Kreeg prima verslag door wat er aan de hand was. Je moet het wel even melden anders kijken ze niet of de velg krom is.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

V70 classic

Citaat van: ed op 26-05-2009 10:01:02
Hee Sappie, ik zie dat je ook in Nieuw-Vennep woont!
Ik ben laatst ook daar bij de Profile geweest wegens een trilling. Ik heb toen mijn voorbanden laten balanceren, maar wel met de mededeling erbij of ze even naar slingers wilden kijken. Kreeg prima verslag door wat er aan de hand was. Je moet het wel even melden anders kijken ze niet of de velg krom is.


Een kromme velg kan een onballans veroorzaken.
Dus als je een wielband combi aanbied om te ballanceren zou dit het 2e moeten zijn waar men naar zou moeten kijken.
:eusa_think:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

V70 classic

O ja.
Het eerste controlle punt is vuil/modder aan de velg  :eusa_shhh:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

V70geRwin

Hoeveel gram is dan ongeveer aceptabel voordat je verder gaat kijken naar kromme velgen?
Als je het wiel zonder de band gaat balanceren kun je daar dan toch ook iets over zeggen?