Hij spookt.......

Gestart door vigour, 24-05-2009 20:58:13

Vorige topic - Volgende topic

vigour

Nadat ik mijn roffel weer tot leven heb kunnen wekken na een stilstand van drie maanden, omdat het erop leek dat het blok overleden was, lijkt het er nu op dat-ie een eigen leven is gaan leiden...
Elke 1 1/2 minuut klikken de portieren open cq dicht, en op het moment dat ze dichtgeklikt zijn en ik de portieren met de sleutel open, kan ik 'm pas starten als ik de zekering van de CV eruit heb gehaald.

Nu heb ik al e.e.a. hier gelezen over gelijksoortige problemen, maar daar heb ik dan een werkende AB voor nodig.

Twee vraagjes dus:
1) Heeft iemand iemand ervaring met- of weet iemand de oorzaak van de steeds open en dicht gaande    portieren?? De alarmproblematiek zie ik nl wel terugkomen, maar die portierenkwestie zie ik nergens.
2) Heeft iemand even een werkende AB van een Guard 1 systeem te leen of wil iemand hem verkopen?

Alvast bedankt voor tips en/of reacties

Ludo

ik neem aan dat je nog een handzender hebt?.
probeer die dan eens opnieuw te programmeren.
hier staat hoe je dat doet: http://www.mehn.nl/volvo/volvo850club/manuals/volvo_guard.pdf

vigour

Nee, dat is 't 'm nu juist, die doen het niet meer en aan een nieuwe is volgens mij  niet meer te komen.. :-[

Ludo

ahzo, dan word het wel moeilijker.
ik weet niet of het een optie is, anders 2 nieuwe handzenders incl ontvanger?.

is zo'n beetje zelfde probleem als Marco had.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,26871.0.html

vigour

De zenders én de ontvanger vervangen... is wel een goed idee, kan dat zomaar ?
De originele zijn nl niet meer te verkrijgen, dus zouden ze vervangen moeten worden door iets anders, maar wat is compatibel met een guard 1  of kun je ze gewoon door eender welke vervangen ?

Ludo

das een goeie vraag.   ;D
ik weet niet of Guard 2 compatibel is met Guard 1.
vind er ook niet zo meteen iets over terug.

Ludo

er word altijd geschreven dat de afstandsbediening niet meer te krijgen is. (onderdeelnummer 3542749)

de volledige set (afstandsbediening + ontvanger) is volgens mij wel leverbaar. ??
doe anders eens een belletje naar de dealer, de set is onderdeelnummer 9134177.

vigour

Mmmmmmmmm....

Ik ga morgen gelijk eens bellen naar de dealer, misschien valt het mee.
Ik weet wel dat ik de laatste keer drie weken zat te wachten op nieuwe batterijen van het juiste type.
Achteraf had ik ze ook bij Handyman kunnen halen ;D

Als het lukt (of niet) laat ik het weten, zo te lezen ben ik nl niet de enige......