schurend/krakend geluid bij wegrijden

Gestart door Red Devil, 24-05-2009 21:39:44

Vorige topic - Volgende topic

Red Devil

één van mijn laatste "problemen".

Bij het wegrijden hoor ik na ongeveer 15-20 meter een schurend geluid rechts achter. Dit geluid hoor je alleen maar als je achteruit de auto weg zet en de dag daarna vooruit wegrijd. Daarna hoor je het niet meer, tot hij weer een tijd geparkeerd heeft gestaan.

Note: mijn schijven achter zullen op korte termijn (enkele maanden) vervangen moeten worden en ik zet de auto, altijd met de handrem er op, weg.

Kan dit te wijten zijn aan mijn ver versleten rem systeem achter of is het iets anders.

Gr.
Ted

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Red Devil

Dat durf ik niet te zeggen, zou ik eens op moeten letten.

razorx

Is het niet die klassieke vraag?

Precies bij 30km/h bij een nieuwe rit start de ABS zelftest. En dat hoort ook.

Ik denk dat iedere nieuwe 850 bezitter zich deze vraag stelde. Soort van kggg geluid.

Red Devil

Dat is inderdaad het geluid. Alleen bij mij eerder dan 30 km. Verder remt de auto inderdaad probleemloos.

The Demon

Ik zet de auto nooit op de noodrem alleen als hij op een helling staat voor de rest gewoon in de versnelling of een automaar in de P.

Als een auto op de noodrem staat kunnen de blokken gaan kleven op de schijven vooral als hij langer stilstaat.
Langere tijd op een helling parkeren gewoon een wielkeg/blok achter een wiel (niet vergeten weg te halen als je weg rijdt. :eusa_doh:)

The Demon.

Red Devil

Ben net (noodgedwongen en heel erg tegen mijn zin  :eusa_naughty:) een stukje gaan sturen. Inderdaad hoor je het KGGG geluid na het starten en bij ongeveer 30km/u. Lijkt er dus op dat een probleem dat geen probleem bleek te zijn opgelost is.

Thnx guys! :eusa_clap:

thuur

Citaat van: The Demon op 25-05-2009 18:52:18
Ik zet de auto nooit op de noodrem alleen als hij op een helling staat voor de rest gewoon in de versnelling of een automaar in de P.

Als een auto op de noodrem staat kunnen de blokken gaan kleven op de schijven vooral als hij langer stilstaat.
Langere tijd op een helling parkeren gewoon een wielkeg/blok achter een wiel (niet vergeten weg te halen als je weg rijdt. :eusa_doh:)

The Demon.

De parkeerrem van onze auto's heeft niets van doen met remblokken of het remschijfoppervlak.

Gr ;)

arjen850

Citaat van: thuur op 25-05-2009 20:20:22
Citaat van: The Demon op 25-05-2009 18:52:18

The Demon.

De parkeerrem van onze auto's heeft niets van doen met remblokken of het remschijfoppervlak.

Gr ;)

juist thuur :eusa_clap: daar hebben we de remvoering in de schijven voor ;)
het niet gebruiken van de handrem zal je kabels ook geen goed doen..en voor de apk moet de handrem wel volledig werken..
de handrem met enig regelmaat gebruiken houdt de boel gangbaar..

gr arjen ;)