850 T5 aanschaffen?

Gestart door harhar666, 25-05-2009 20:51:25

Vorige topic - Volgende topic

harhar666

Hallo allen,

Na bijna 2 jaar Volvo  740 rijden, en daarna wat andere dingen die me minder bevielen, zoek ik eigenlijk een Volvo 850 T5 als tweede en fun auto. Echter, ik vraag mij af of het budget van zo'n 2800 euro wel toereikend is voor een dergelijke wagen in in ieder geval een goede staat.. Wat denken jullie? Voorkeur heb ik wel, liefst een station, en zeker geen automaat (man, wat voelde dat sloom aan)... Is er nog een type chip voor iets meer vermogen of leverancier daarvan die extra de moeite is?  :)

Groeten, Bas.

V70geRwin

Welkom hier en FUN auto's zijn het zeker.

Een estate is vaak duurder dan een sedan en alle waar is naar zijn geld, met 2800 kom je een eind maar zul je vast nog wel een paar dingen vinden na aanschaf. Ga je voor een sedan dan koop je al meer voor hetzelfde geld.

Heb je al in een turbo automaat gereden?

Voor chips ff in de tuning sectie van het forum ourousen, staat al meeeeer dan genoeg over geschreven namelijk!

Ludo

Citaat van: spekkie99 op 25-05-2009 22:01:53
met 2800 kom je een eind maar zul je vast nog wel een paar dingen vinden na aanschaf.

nou, 2800 voor een goeie T-5. ???
ik denk dat je eerder nog zo'n bedrag mag neertellen voordat je hem goed, en alles in orde hebt.
een goed chipje kost al 1/4 van dat bedrag...

Ann.

Slome automaat?
Ik kom tegenwoordig best aardig met het verkeeR mee ... ;D

hathü

Citaat van: Ann. op 25-05-2009 22:39:53
Slome automaat?
Ik kom tegenwoordig best aardig met het verkeeR mee ... ;D
IK ook, met automaat win ik aardig wat stoplichtsprintjes ;).

Emhavee

Citaat van: harhar666 op 25-05-2009 20:51:25
en zeker geen automaat (man, wat voelde dat sloom aan)

alle respect maaruhm, mijn gechipte R automaat is echt verre van sloom...

elianmars

Filmpje van mijn ex T-5 automaat staat hier wel ergens op het forum  :eusa_whistle:

CO

Een chip voor iets meer vermogen?!! Na die 740 weet je niet wat je overkomt in een niet gechipte T5!

Thijssie!

In mijn ogen kan je voor dat geld een nette 850 T5 aanschaffen. De 855 (estate) is wat waardevaster en daarom is de 850 (sedan) wat goedkoper. Heb er een aantal gevonden op marktplaats e.d en daar staan er een aantal met een redelijke kilometerstand en goed uitgerust. Let bij aanschaf voornamelijk op de o zo belangrijke oliekwestie....een kapotte keerring kan je flink geld kosten. Ook is het wel een idee om de carterdruk even te meten i.v.m met het reinigen van de carterventilatie....

Ik heb zelf een 855 T5 automaat en je rijdt de VR6jes, GTItjes van deze wereld het snot voor de ogen :evil: Chippies kan je krijgen bij fasttech, Rica en ET...Voornamelijk Rica en ET zijn de moeite waard. Ik zou echter aanraden na je 740 eerst maar eens te gaan rijden met een T5...Snel zat ;D
Maar een 3 inch dp, K&N filter en een chippie kunnen het rijden zeker aangenamer maken ;D, echter denk dan aan 1000 eurie wat het kost om al deze spulletjes aan te schaffen

Succes ermee  ;)

Ludo

budget van zo'n 2800 euro

Citaat van: Thijssie! op 05-06-2009 12:33:48
In mijn ogen kan je voor dat geld een nette 850 T5 aanschaffen.

Maar een 3 inch dp, K&N filter en een chippie kunnen het rijden zeker aangenamer maken ;D, echter denk dan aan 1000 eurie wat het kost om al deze spulletjes aan te schaffen

als je die 1000 euro nog eens van het budget aftrekt, blijft er 1800 over.
droom dan toch maar lekker verder.
ben wel eens benieuwd wat voor gammele nette T-5 je kan kopen voor 1800 euro.  :eusa_doh:

Thijssie!

budget van zo'n 2800 euro

Citaat van: Thijssie! op Vandaag om 12:33
In mijn ogen kan je voor dat geld een nette 850 T5 aanschaffen.

Maar een 3 inch dp, K&N filter en een chippie kunnen het rijden zeker aangenamer maken , echter denk dan aan 1000 eurie wat het kost om al deze spulletjes aan te schaffen

als je die 1000 euro nog eens van het budget aftrekt, blijft er 1800 over.
droom dan toch maar lekker verder.
ben wel eens benieuwd wat voor gammele nette T-5 je kan kopen voor 1800 euro.   

Nee wacht...ik bedoelde 2800 eurie voor een auto en dan later nog eens 1000 voor mooie spulletjes....

Vulk

Vergeet de 1000euro achterstallig onderhoud niet.

rogerV701998

Citaat van: Vulk op 05-06-2009 19:27:39
Vergeet de 1000euro achterstallig onderhoud niet.

Exclusief keerringen.

Thijssie!

zou de hoeveelheid achterstallig onderhoud zoveel zijn dan?

Heb via mn werk een 855 T5 gekocht voor 1000 eurie... Okay dat is een handelsprijsje en een vrienden prijsje maar was zeker een mooie prijs. Als ik kijk naar de hoeveelheid werk valt het reuze mee. Heb hem een uitgebreide servicebeurt gegeven en verder wat kleine puntjes maar voor de rest is het een goeie auto... ;D

maja missschien heb ik gewoon donders veel mazzels gehad :P

walter leever

Een 3" dp,een chip en een filter voor 1000 euries(nieuw)?

Zal wel voorjaarsopruiming zijn :eusa_think: