T5 2.0 Italiano uit Groningen

Gestart door weazeltje, 26-05-2009 22:18:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

weazeltje

Beste Mede-Volvo-liefhebbers,

Ik zal me ook even voorstellen, zit hier namelijk al een tijdje het forum te bekijken.
Veel opgedaan, qua Roffel-techniek en kwaaltjes tot het Tunen en Pimpen. Bekijk de topics dan vaak ook met plezier  ;D ben sinds een dikke maand bezitter van een 855 2.0 T5.

Ik, Roelof van der Vlugt, woonachtig in het hoge noorden enwel in losdorp dit ligt vlak onder de  eemshaven.
21 jaar jong en al in veel koekjestrommels gereden, waaronder escort xr3i cabrio '84 , Fiesta xr2 '84, golf 2 GTI 16v, Alfa 33, 205 1.9 GTI. Nu gelukkig bezitter van een tank  ;D
Heb niet echt een volvo verleden gehad, mijn broer heeft 4 jaar geleden een 745 estate gereden. Altijd leuk, maar niet vooruit te branden. Mijn Vader rijdt in een volvo 945 2.3 lpt. Hierin heb ik veel in gereden, en het rijdt voortreffelijk.... Dus hier begon mijn volvo virus.

De 850 T5r (estate) stond altijd al op mijn verjaardagslijstje, echter is het een t5 geworden. Desalniettemin ben ik verkocht aan deze t5. te beginnen bij het Uber Roffel Fenomeen.......  :evil:

Het verhaal achter deze T5:

Op een zondagavond werd ik gebelt door mijn broer, hij was aan het 'Marktplaatsen'.
Ik heb een mooie 850 gezien zegt ie, met leer  ::) ik: OKE.
Even op marktplaats kijken, en ja een 850 t5 estate: antraciet 214.
Mankement: gebruikt olie... nog nooit aan een 850 gesleuteld, kan nie moeilijk zijn dacht ik.

Volgende dag gebelt en hij kon niet zeggen wat het probleem was, dus maar een afspraak gemaakt.
Gekeken, en een deal gemaakt. volgende dag met de ambulance de auto opgehaald.
Rijden.... Noway!! Was nog erger als een rookmachine in de discotheek.
Na wat researchwerk, er achter gekomen dat de carterventilatie bij het preventief onderhoud hoort.

Oplossing:
Door de verstopte Carterventilatie, een hoge carterdruk. Schoon gemaakt en gaan met die banaan.
Gelijk de Distributie + spanner en rol. en de multiriem en spanner en rol + dynamo vervangen. ook heb ik direct maar de waterpomp vervangen. rijd er nu inmiddels al weer 1 maand mee.

Ik zit nu alleen met roken na Vollast van de motor, dus alleen na het gas loslaten. iemand ideen? :angel:

Things to do:

Km teller fixen ( tandwiel)
Leer Poetsen/Verfen
Motorkap spuiten of nieuwe 2e hands ( steenslag) + XC Grille
T5 of andere 17 a 18 inch velgen.
RRRRR-Bumper
RRRRR-Klepspoiler

De Roffel Groeten,

Roelof

Iemand die wat leuks heeft... PM please  :)

Foto's: Nog niet veel gemaakt zal binnekort ff een shootje maken!!


JayJ

Welkom, en leuk om te horen dat er nog een roffelaar bij is uit het noorden. Zelf woon ik in Groningen.

Ben benieuwd naar wat duidelijkere fotootjes.
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

bastiaan arissen

Welkom hier op het forum. Hoop dat je veel plezier met je roffel mag hebben.

Groeten Bastiaan.

arjen850

hey die roelof..

welkom op dit forum en veel plezier met je nieuwe volvo ;)

gr arjen

Kali-Integrali

Hey Roelof,

welkom op het forum. Veel lees en vooral rijplezier gewenst!

Gr-Martijn

thuur

Welkom!

Als ie veel heeft gerookt zit het hele IC traject nog vol olie. Je kunt de slangen en IC spoelen met remmenreiniger of het gewoon nog een paar maanden aankijken. Ook een zeer lange rit (>1000 km) wil het wel eens definitief verhelpen.


Gr 8)

weazeltje

Ja idd daar was ik achter gekomen.... heb de buizen en of die vol zaten met olie.. schoon gemaakt.
intercooler heb ik gelaten waar het was... rijdt er nu gewoon mee binnenkort ff een lang stukkie cruizen richting duitsland...  :eusa_whistle:

Jans Duiven

Moi!  ;D

Van harte welkom met je T5. Veel rijplezier!

Hans