MartinV

Gestart door MartinV, 26-05-2009 11:48:15

Vorige topic - Volgende topic

MartinV

Beste 850-liefhebbers,
Ik ben alweer een tijdje lid van dit forum maar dan vooral als lezer omdat ik nog op zoek was naar een geschikte 850 of V70. Die is inmiddels gevonden: het is een ietwat verV70de paars metallic 850 T5 2.0 estate uit 1994 geworden die in 2001 door Carlo Schmidt uit Italië is gehaald (en sindsdien bij hem in onderhoud is geweest) en in Nederland is voorzien van een G3-installatie van Landi. Mijn eerste rijdende Volvo ooit (ik heb nog een tijdje een Amazon gehad maar dat was een project waar ik uiteindelijk nooit aan ben toegekomen) want ik heb me de afgelopen 15 jaar hoofdzakelijk in Saabs verplaatst. Omdat ik opeens veel meer kilometers ben gaan maken, zocht ik een gasgestookte opvolger van mijn '93-er Saab 9000 Aero - bij voorkeur een recentere 9000 Aero op G3 maar die zijn heel erg schaars, en gas laten inbouwen a 2500 euro had ik nog even geen trek in. Niet gehinderd door de Ajax-Feyenoordsentimenten die ik bij sommige Saab- en Volvoadepten bespeur ben ik daarom eerst ook maar eens bij de buren gaan kijken of daar misschien iets leuks in de 200+ pk-sfeer te koop was, en da's dus gelukt. De 9000 Aero houd ik overigens gewoon, net als mijn '91-er 900 Cabrio en mijn '73-er Citroen DS.
De 850 bevalt tot nu toe prima, al hangt hij wel een beetje door dus een paar frisse nivomats zouden welkom zijn (wie o wie?). En omdat ik hem vooral gebruik voor heen-en weertjes naar ons weekendverblijf (ca 240 km enkele reis) wil ik ook nog cruise control inbouwen. Mocht iemand nog een setje hebben liggen dan hoor ik het graag!

-D©©©L-

Welkom hier Martin,

Laat ik dan maar de eerste zijn die vraagt naar foto's van je "verV70de" 850 ;-)

hanss850

Welkom hier,

en dan nu de foto's va je paarse v70-achtige 850

Groet Hans
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

FGG

Welkom op 't Forum, Martin.

Foto's van die Aero mogen ook wel trouwens. En van de cabrio ook wel. :eusa_drool:

Die DS laat maar zitten. :eusa_sick:

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

eau rouge

kijk weer een Citroen liefhebber die ook Volvo rijdt, die zijn er veel hier.
welkom Martin en dat paarsige willen we wel zien natuurlijk, foto's dus......
zou je dat nou wel doen, die Aero houden? Als je eenmaal aan een 850 gewend bent.........

FGG

Citaat van: eau rouge op 26-05-2009 12:13:39
zou je dat nou wel doen, die Aero houden? Als je eenmaal aan een 850 gewend bent.........

Meerdere malen in een Aero gereden (o.a. als trouwauto) en daar is ook niets mis mee. :eusa_naughty:

MartinV

Die foto's komen binnenkort - en ik betwijfel toch ten zeerste of ik de Aero ooit de deur uit ga doen. Ik heb echt nog nooit een auto gehad die me zoveel rijplezier bood als dat ding. Zelfs de Porsche 911 Carrera 3.2 die ik er een paar jaar naast heb gehad kwam niet in de buurt...

Kali-Integrali

Hey Martin,

welkom hier. Tja, een Aero is inderdaad ook erg fijn.. Persoonlijk vind ik die 93 Aero en Viggen helemaal het einde.. Soms vergeet je gewoon welke auto's je in de garage wilt hebben (mits voldoende poen)

Maar gefeliciteerd met je V850 ;)
Veel fijne km'ers gewenst en we zien de foto's wel wanneer je zo ver bent.

Groeten Martijn

PS: kon het niet laten even paar pics te posten ;)

FGG

Tja...

9000 Aero

900 Red Arrow

:eusa_drool:

993GT2

Welkom op het forum.Ik plaats maar  geen foto's van zaad's ;)

Heb er al weer genoeg gezien in dit topic ;D
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

UserID6342

Welkom Martin, leuke auto's heb je hoor, niets van aantrekken van de opmerkingen, post maar een fotootje van allemaal  :eusa_dance:

Jerommeke

paars? laat zien, dat aubergine!  ;)

arjen850

welkom op dit forum martin ;)
was er eigenlijk al gevraagd naar foto's? of ben ik de eerste? ;D

gr arjen