airco testen voor 4,95

Gestart door antraciet, 27-05-2009 15:25:27

Vorige topic - Volgende topic

antraciet

Hoi

kreeg net een folder van glasgarage.nl Airco testen voor 4,95 incl diagnose en meetwaarden in een testrapport  Misschein heeft iemand hier iets aan Ga zelf morgen ff langs

groet Arjen

Theostek

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

Piedor

Mijn airco wordt volgende week gratis getest op gebreken.....    :eusa_boohoo: 1 uitkomst weet ik al de compressor heeft een by-pass van de multiriem, maar de vraag is nu; is er nog meer defect. Ik hoop van niet want dan laat ik hem fixen, lekker koel naar Frankrijk.

wepster

Citaat van: antraciet op 27-05-2009 15:25:27
Hoi

kreeg net een folder van glasgarage.nl Airco testen voor 4,95 incl diagnose en meetwaarden in een testrapport  Misschein heeft iemand hier iets aan Ga zelf morgen ff langs

groet Arjen

zitten die heren ook in het diepe zuiden van limboland dan ga ik er ook meteen even langs weet ik meteen wat er schort aan die van mij ???

antraciet

helden panningen diep genoeg? www.glasgarage.nl en dan vind vestiging

FelixB

Folder van Kwik-Fit gehad: € 0,- ...

(maar die zullen wel ALTIJD wat vinden  :eusa_whistle: )
855R & C70 T5 cabrio automaat

Theostek

Citaat van: Piedor op 27-05-2009 19:46:03
Mijn airco wordt volgende week gratis getest op gebreken.....    :eusa_boohoo: 1 uitkomst weet ik al de compressor heeft een by-pass van de multiriem, maar de vraag is nu; is er nog meer defect. Ik hoop van niet want dan laat ik hem fixen, lekker koel naar Frankrijk.

Compressor zal vastgelopen zijn...en dan is er nog meer aan de hand, het systeem zal gespoeld moeten worden zeker drie keer.
Komt nog een filterdroger/accumulator bij en orifice/blokventiel.

Begrijp alleen niet wat nog gratis getest kan worden, als de compressor al buiten werking ligt  ???

Citaat van: antraciet op 27-05-2009 21:43:22
helden panningen diep genoeg? www.glasgarage.nl en dan vind vestiging

Ligt ook in Geleen.

Citaat van: FelixB op 27-05-2009 21:45:24
Folder van Kwik-Fit gehad: € 0,- ...

(maar die zullen wel ALTIJD wat vinden  :eusa_whistle: )

En wat dacht je dan van de prijs aan 4,95 euro zouden die niets vinden denk je?

Dergelijk soort aktie's zijn in mijn ogen, klanten lokken ofwel zitten ze er verlegen om.
Vandaag heb ik ook zo'n telefoontje gekregen wat kost dat bij u, ja maar bij de kwikshit is het gratis...
nou dan gaat u toch daar naar toe..
Een diagnose stellen of alleen koudemiddel vervangen is geen airco onderhoud, de prijs betaalt men straks toch...!

antraciet

Ik hoop eigenlijk dat ze een duidelijke diagnose kunnen stellen dan weet ik waar ik aan toe ben en ga naar mn vertrouwde adres voor evt reparatie en koudetesten is niet het enige wat ze doen volgens de folder onderstaande punten:

hoeveelheid aanwezig koudemiddel
lekdichtheid van het systeem
v snaarspanning van de compressoraandrijving
uitblaastemperatuur in de auto
visuele controle hoofdcomponenten
druk- en temperatuurverhoudingen controleren
diagnose en meetwaarden worden vastgelegd in een testrapport

dus voor 5 euro kan ik me geen buil vallen dacht ik  ;)

rogerV701998

Kan dat vertrouwde adres dan geen diagnose stellen?

antraciet

vast wel maar met het huidige uurtarief van een garagebedrijf kunnen ze 3 minuten kijken

Theostek

Idd voor vijf euro kun je geen bult vallen, en zijn ze bij jou snel klaar.

CiteerIk hoop eigenlijk dat ze een duidelijke diagnose kunnen stellen dan weet ik waar ik aan toe ben en ga naar mn vertrouwde adres

Juist en zo heb ik ook ééns gewerkt met gratis diagnose, druk dat ik het had en uiteindelijk gaan ze naar een ander toe.
In princiepe hanteer ik nog altijd gratis diagnose, maar dan andersom.
De klant betaalt vooraf de diagnose en krijgt deze in mindering gebracht indien voor reparatie/onderoud gekozen wordt binnen de 14 dagen.
Zo heb ik de zekerheid dat de uren die ik ermee bezig ben niet verloren zijn geweest.