klikkend relay A 208

Gestart door MartijnHS, 31-05-2009 22:01:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MartijnHS

Dag allen !,

Sinds 2 dagen hoor ik een onregelmatig geknipper van een relay rond de handrem.
Na wat spoorwerk (lees:handremhoes weghalen) bleek dit relay A 208 te zijn.
Ik heb mischien wel 20 verschillende zoektermen ingevuld maar dit is volgens mij nog niet ter sprake gekomen.

Weet iemand mischien waarvoor dit relay dient,en waarom het nu zo zenuwachtig aan het klikken is.
Er staat overigens op : Time Relay, en dan iets van 0-12 minutes...

Ik hoor het graag  ;)

Grussen Martijn

Ow shoot,het is een V70 uit 98, 10 kleppert met ECC.

thuur

Als je de achterruitverwarming uit zet (sowieso een goed idee in de zomer), klikt het dan nog?


Gr ???

MartijnHS

Citaat van: thuur op 31-05-2009 23:08:42
Als je de achterruitverwarming uit zet (sowieso een goed idee in de zomer), klikt het dan nog?

Die heeft niet aangestaan  ???...het heeft naar mijn mening ook geen direct verband met iets aan of uit zetten qua knopjes,zo is het even stil,en zo klikt het relay er lustig op los...

Martijn

haasje

relais 208 is van je achterruitverwarming (en eventueel je spiegelverwarming). Alleen zit deze niet bij je handrem maar onder je dashboard. Als hij spontaan in/uitschakeld zou het of een rotte schakelaar, of een rot relais kunnen zijn. Trek de achterruitverwarmingschakelaar eens los en kijk of het probleem blijft.

Misha

#4
Relais onder de handrem is van de achterbankverwarming, en is ook een type 208 hetgeen zoveel betekent als dat het een timer in zich heeft die na een periode het apparaat weer uitschakelt. Inderdaad dus typisch voor verwarmde achterruiten en andere verwarmingselementen
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

MartijnHS

#5
Aah kijk,
Dan weet ik in welke richting ik moet zoeken  ;D

Bedankt heren  :eusa_whistle:

EDIT : Het knopje van de achterbank verwarming is een beetje lam !, Problem solved  :-*